Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Samfundsvidenskab er en mangfoldig størrelse præget af uenighed omkring, hvordan vi opnår viden, og hvad der kan betegnes som videnskab. Disse spørgsmål er ikke kun vigtige på et teoretisk niveau, men spiller en afgørende rolle for, hvordan man anlægger en samfundsvidenskabelig analyse. Denne bog præsenterer samfundsvidenskabernes videnskabsteori fra tre perspektiver. For det første præsenteres to centrale teoretiske og metodiske tilgange: hypotesetest og forståelse og fortolkning. Dernæst gennemgås de vigtigste videnskabsteoretiske traditioner og positioner: positivisme, kritisk rationalisme, videnskabsparadigmer, hermeneutik, fænomenologi, kritisk teori, strukturalisme, poststrukturalisme, socialkonstruktivisme og kritisk realisme. Endelig sættes der fokus på en række vigtige temaer i det samfundsvidenskabelige arbejde: rationalitet, forklaring, værdier, metodologisk perspektiv, sandhed, relativisme samt samfundsforskningens indlejring i samfundet. Bogen er skrevet af førende kræfter på området, og der præsenteres løbende eksempler på de forskellige positioner og temaers betydning for det praktiske arbejde. Den foreliggende 2. udgave af bogen er blevet gennemgående revideret og udvidet med tre kapitler. Michael Hviid Jacobsen er professor på Aalborg Universitet, Kasper Lippert-Rasmussen er professor på Aarhus Universitet, og Peter Nedergaard er professor på Københavns Universitet.
The authors present seven case studies of large Danish investments in India and China.The case studies provide intriguing perspectives on the strategic and managerial challenges and opportunities facing western MNCs operating in these two Asian giants.The case studies encourage readers to adopt a decision maker s perspective, and targets students and managers interested in MNC strategy in emerging markets.
Verdens økonomiske tyngdepunkt forskyder sig til Asien. De asiatiske markeder er vokset de sidste årtier og rummer et stadigt større potentiale for danske virksomheder. Det gælder ikke mindst for Kina og Indien. Strategies in Emerging Markets fortæller om de erfaringer, som syv større danske virksomheder har gjort sig med disse markeder og deres muligheder og faldgrupper. Bogen henvender sig primært til studerende inden for internationale virksomhedsstudier, erhvervsøkonomi og strategi. Også virksomhedsledere, der arbejder med vækstmarkeder, vil kunne drage nytte af bogen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.