Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Studerende, undervisere, forskere, praktikere. Bogen er skrevet med udgangspunkt i forfatternes erfaring med strategisk kommunikationsarbejde, med forskning i kommunikation og med undervisning på læreanstalter, efteruddannelseskurser og kundeseminarer.Fastholde og forny. 4. udgave af Tilrettelæggelse af information – Kommunikations- og Kampagneplanlægning fastholder tankegang og tilgang fra 3. udgave. Begrebsapparatet er justeret og tilpasset den strategiske kommunikations ændrede vilkår. Bogens disposition og fremstilling er opdateret og fornyet. Alle eksempler, illustrationer, øvelser og cases er fornyede og ført frem til 2009-10.Tilbage til rødderne. Mange nye begreber og fænomener er kommet til efter 3. udgave fra 2006. Teorien er den samme, men anvendes på nye områder og på nye måder, da modtagernes adfærd er under stadig forandring. Medieudbuddet er stærkt ændret over de seneste fem år. Bogen er tilpasset ændringerne, men fastholder det grundlæggende kommunikationsperspektiv, der er afgørende for at forstå de nye ting, der sker.Kampagneteori. Bogen handler om den teori og de fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation. Uanset om vi kalder den helhedskommunikation, integreret kommunikation, virksomhedskommunikation, markedskommunikation, reklame, information, intern eller ekstern, kommerciel eller ikke-kommerciel, privat eller offentlig kommunikation.Strategisk kommunikation er anvendt teori. 4. udgave lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper. De seks cases i kapitel 21, der anvendes gennem hele bogen, er aktuelle og bidrager med anvendelsen af strategisk kommunikation i et bredt udbud af kampagner, der anvender både nye og traditionelle medier og budskaber.Afsendervinkel kræver modtagerfokus. Bogen anskuer strategisk kommunikation fra afsenderens synsvinkel. Det er kun muligt med udgangspunkt i og forståelse af modtageren.Bogen er skrevet til medie- og kommunikationsuddannelser og kurser på universiteter og handelshøjskoler. Den kan også anvendes på journalistuddannelser, biblioteksskoler, seminarier og til efteruddannelse. Bogens struktur gør det muligt at arbejde med bogen i forhold til de forudsætninger og den tid, der er til rådighed.
Kvaliteten i brugen af repræsentative stikprøveundersøgelser er faldende. Mængden af løsagtige »sandheder«, (u)virkeligheder og forkerte tolkninger stiger. Det gælder i offentlig administration, i det politiske liv, i journalistikken og i resten af den kommunikations- og mediebranche, som denne bog »En undersøgelse viser... Om at klare sig i en kvantitativ verden og ikke snyde sig selv eller andre« tager udgangspunkt i. Undersøgelsesresultater bliver misbrugt for bundlinjens skyld. Mange af de nyuddannede, der strømmer ud i kommunikations- og mediebranchen træffer »sjove« beslutninger ud fra »sjove« undersøgelser. Der er jævnligt uvederhæftige og ukritiske indslag i medierne af typen »en undersøgelse viser«. Alt for mange kommer i berøring med kvantitative metoder uden kendskab til eller respekt for de grundlæggende spilleregler. Bogen er en praktisk orienteret introduktion til netop de grundlæggende spilleregler. Den er tænkt som en hjælp til ikke at snyde sig selv eller andre med resultater fra kvantitative stikprøveundersøgelser. Resultaternes gyldighed og troværdighed er i centrum med fokus på undersøgelser af mediernes brug og effekt. Øvelser og supplerende materiale er taget ud af dagens praksis.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.