Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Stine Elverkilde

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Søren Voxted, Søren Smidt, Dorthe Andersen, mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder følgende artikler:Faglig ledelse tæt på børnene – small data, evaluering og kvalitetAf Tommy Hansen og Kristian Gylling OlesenDenne artikels udgangspunkt er faglig ledelse set i et børneperspektiv som en ledelseskapacitet, der løbende skal mobiliseres i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Databaseret evaluering er et redskab, der gør det muligt for pædagogiske ledere at udøve faglig ledelse tæt på børnene, og artiklen beskriver, hvordan man indsamler data om børnenes oplevelser og aktivt bruger dem i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere.En stærk lærings- og evalueringskultur forudsætter feedback i hverdagenAf Dorthe AndersenDenne artikel handler om, hvordan en læringskultur med fokus på feedback kan være med til at styrke kvaliteten i dagtilbuddene. En evalueringskultur skal sigte mod at være forbedringsorienteret frem for resultatorienteret, og lederens rolle er at være helt tæt på den pædagogiske praksis. Artiklen beskriver, hvad lederen bør fokusere på i en kvalitetsbevidst lærings- og evalueringskultur.Mål og målformuleringer for læringsmiljøerAf Suzanne Krogh og Søren SmidtDenne artikel handler om, hvordan målformulering i forhold til den daglige praksis fremmer refleksion over, hvad arbejdet skal føre til, og hvad ledere og medarbejdere vil opnå med deres daglige praksis. Artiklen fokuserer på, hvordan man oversætter kommunale og nationale mål og knytter dem til den konkrete børnegruppe, og giver konkrete anvisninger til formuleringen af mål.Læreplanen som redskab for faglig ledelse af professionelle læringsfællesskaberAf Stine Elverkilde og Søren VoxtedDenne artikel handler om, hvordan læreplanen skal fungere som et redskab, der understøtter det pædagogiske personale og ledelsens arbejde. Det kræver, at målene konkretiseres, gøres forståelige og tilpasses den lokale kontekst. Artiklen ser professionelle læringsfællesskaber som en måde, hvorpå man kan skærpe et fælles fokus på og sprog for læring og derigennem udvikle læringsmiljøer, der gavner børnene.Anmeldelse af Tænk vildtAf Peter Andersen

  • - Visuel pædagogisk tilrettelæggelse, refleksion og evaluering
    af Stig Broström, Søren Smidt, Suzanne Krogh, mfl.
    441,95 kr.

    Det fælles pædagogiske grundlag danner selve udgangspunktet for arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan og dermed også for det pædagogiske arbejde med børns læring i dagtilbud. Det fælles pædagogiske grundlag udgøres af en række elementer og begreber, som for mange er velkendte – det nye er dog, at disse begreber skal være gennemgående for arbejdet med læreplanens temaer og øvrige pædagogiske praksisser.Denne bog udfolder de enkelte begreber i det pædagogiske grundlag ved hjælp af konkrete cases, praksisfortællinger, dialogspørgsmål og en tilhørende hjemmeside med redskaber.Bogen henvender sig til pædagogisk personale i praksis, pædagogiske ledere, faglige fyrtårne og konsulenter.

  • - Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud
    af Stine Elverkilde
    275,95 kr.

    Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis - Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud handler om at udvikle og synliggøre kvalitet i det pædagogiske arbejde på dagtilbuddets egne præmisser i en dansk kontekst. Forskningen har de seneste år vist, at dagtilbud har mulighed for at gøre en afgørende forskel i børns liv på både kort og lang sigt. Men én ting er at få ny viden om, hvad der gør en forskel for pædagogisk kvalitet, noget andet er at omsætte denne viden til handlinger i praksis. Synlig Læring tilbyder en forskningsbaseret systematisk tilgang til at omsætte denne viden til en målrettet, bevidst pædagogisk praksis i professionelle fællesskaber. Bogen sætter fokus på ledelse af læring i den nære relation mellem barn og voksen, mellem de fagprofessionelle voksne og på ledelses- og forvaltningsniveau. Undervejs gives en række praksiseksempler på, hvordan både strukturelle og processuelle faktorer for kvalitet kan understøttes ledelsesmæssigt. Centrale emner er opbygningen af en datakultur, didaktisk kompetence samt fokus på feedback og vedvarende fælles tænkning som fremmende for kvalitet. Bogen henvender sig til pædagogiske ledere i dagtilbud og på forvaltninger samt pædagogiske konsulenter og andre, der beskæftiger sig med udvikling af kvalitet i dagtilbud.

  • - Kvalitet, evalueringskultur og tilsynspraksis i dagplejen
    af Susanne Hermansen & Stine Elverkilde
    390,95 - 439,95 kr.

    Denne bog handler om det pædagogiske tilsyn i dagplejen og tager udgangspunkt i den styrkelse af lovgivningen og de nye krav til tilsynet, der trådte i kraft den 1. januar 2022.Bogen har fokus på at omsætte og oversætte intentionen i den nye lovgivning til den kommunale tilsynspraksis på en måde, der bevæger sig i spændingsfeltet mellem kontrol og udvikling som hinandens forudsætninger i et gensidigt berigende perspektiv.

  • - Kvalitet, evalueringskultur og tilsynspraksis i vuggestue og børnehave
    af Stine Elverkilde & Susanne Stentoft Hermansen
    286,99 - 439,95 kr.

    Denne bog giver en håndsrækning til at omsætte og oversætte intentionen i den nye lovgivning om det pædagogiske tilsyn til en styrket tilsynspraksis i egen kommunale kontekst.Præmissen for bogen er, at tilsynet må bevæge sig i spændingsfeltet mellem kontrol og udvikling, da de er hinandens forudsætninger i et gensidigt berigende samspil, der har til formål at højne kvaliteten i dagtilbuddet.

  • af Søren Smidt, Suzanne Krogh, Bodil Høyer Damsgaard, mfl.
    315,95 kr.

    Forældresamarbejde om hjemmelæringsmiljøer formidler viden og erfaringer fra både forskning og praksis om, hvorfor hjemmelæringsmiljøer er en væsentlig del af det samlede forældresamarbejde, hvad begrebet dækker over i en professionel kontekst, og hvordan samarbejdet kan gribes an i praksis. Forældresamarbejde har traditionelt set haft fokus på de forældrerettede aktiviteter, der foregår i dagtilbuddet. Forskning viser imidlertid, at det gavner børnene, når samarbejdet udvides til også at omfatte børnenes læring derhjemme. Det handler ikke om at give forældrene lektier for eller blande sig i opdragelsen, men om at inddrage forældrene i børnenes udvikling og læring og vise, hvordan det også kan understøttes derhjemme. Det handler samtidig om at inddrage forældrenes værdifulde input i det pædagogiske arbejde i dagtilbuddet. Bogens formål er at give nogle bud på, hvordan dagtilbud kan skabe et gensidigt, respektfuldt samarbejde med forældre om hjemmelæringsmiljøer på en måde, der hjælper til at fremme alle børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Bogen er redigeret af Stine Elverkilde med bidrag fra Brenda Taggart, Bodil Høyer Damsgaard, Betina Byriell Larsen, Maibritt Iversen, Kristina Avenstrup og Sine Hudecek, Suzanne Krogh og Søren Smidt samt Justin Markussen-Brown.

  • af Søren Smidt, Suzanne Krogh, Bodil Høyer Damsgaard, mfl.
    398,95 kr.

    Forældresamarbejde om hjemmelæringsmiljøer formidler viden og erfaringer fra både forskning og praksis om, hvorfor hjemmelæringsmiljøer er en væsentlig del af det samlede forældresamarbejde, hvad begrebet dækker over i en professionel kontekst, og hvordan samarbejdet kan gribes an i praksis. Forældresamarbejde har traditionelt set haft fokus på de forældrerettede aktiviteter, der foregår i dagtilbuddet. Forskning viser imidlertid, at det gavner børnene, når samarbejdet udvides til også at omfatte børnenes læring derhjemme. Det handler ikke om at give forældrene lektier for eller blande sig i opdragelsen, men om at inddrage forældrene i børnenes udvikling og læring og vise, hvordan det også kan understøttes derhjemme. Det handler samtidig om at inddrage forældrenes værdifulde input i det pædagogiske arbejde i dagtilbuddet. Bogens formål er at give nogle bud på, hvordan dagtilbud kan skabe et gensidigt, respektfuldt samarbejde med forældre om hjemmelæringsmiljøer på en måde, der hjælper til at fremme alle børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Bogen er redigeret af Stine Elverkilde med bidrag fra Brenda Taggart, Bodil Høyer Damsgaard, Betina Byriell Larsen, Maibritt Iversen, Kristina Avenstrup og Sine Hudecek, Suzanne Krogh og Søren Smidt samt Justin Markussen-Brown.

  • af Malene Skov Dinesen, Stine Elverkilde, Puk Harboe & mfl.
    145,95 kr.

    I dette nummer af magasinet 'I børnehøjde' sætter vi fokus på evalueringskultur og PLF i dagtilbud, og du kan bl.a. glæde dig til artiklerne Malene Skov Dinesen, Stine Elverkilde og Puk Harboe, interview med dagtilbudsleder i Tranbjerg Dagtilbud, Mette Ruggaard, og læringspartner hos Børn og Unge i Aarhus Kommune, Camilla Dreiager samt anmeldelse af bogen "Udbryderkongen og indbrudstyven".

  • af Agi Csonka, Stine Elverkilde, Svend Besser Degn, mfl.
    145,95 kr.

    I dette nummer af I børnehøjde dykker vi ned i temaet "Forældresamarbejde i dagtilbud", og du kan således glæde dig til fire artikler af blandt andre Stine Elverkilde, Mathilde Damgaard og Agi Csonka samt et interview med Maria Ørskov Akselvoll om implementeringen af Aula i dagtilbud.

  • af Sophie Holm Strøm, Jens Linder, Lasse Reichstein & mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Ledelse i Morgen" indeholder følgende artikler: Skoleledelse i krokodillens gab – at effektivisere og innovereAf Sophie Holm StrømDet forventes i dag, at pædagogiske ledere skal effektivisere, finde besparelser og samtidig producere mere og bedre for færre ressourcer. Baseret på en undersøgelse på seks gymnasier kommer denne artikel med bud på, hvordan uddannelsesledere kan være effektive og innovative på samme tid. Det sker bl.a. via opbygningen af en samarbejdskultur og en ledelsesmæssig prioritering af kerneopgaven.Mulighedernes holdepladsAf Lasse ReichsteinI denne artikel beskrives det arbejde og de vilkår, som gælder for skoler og skoleledere i dag. Samtidig gives nogle bud på, hvordan man lykkes med et komplekst job, hvor mange forventer noget af én. Artiklen gennemgår, hvordanman gennem involvering af alle skolens medarbejdere, læringsfællesskaber og fortsat faglig udvikling kan skabe en bedre folkeskole og derigennem bedre læring og trivsel for eleverne.Den synligt lærende organisationAf Stine ElverkildeDen pædagogiske praksis i dagtilbud er en del af en organisatorisk rammesætning, der rækker ud over den enkelte institution. Dagtilbud er en del af en politisk styret organisation, der i samspil med forvaltningen omsætter eksterne vilkår og ønsker til konkret praksis. Denne artikel, der er et uddrag af Stine Elverkildes nye bog, viser, hvordan en kommune har anvendt Synlig Læring til at forstærke arbejdet med at skabe pædagogisk kvalitet.New Public Management – en fejlagtig dødsdom?Af Jens LinderNew Public Management har igennem en årrække været prügelknabe og er af flere forsøgt erklæret død. I denne artikel gennemgås tre af de vigtigste forhold omkring implementeringen af New Public Management, og der gives eksempler på, hvordan ledere i det offentlige har tænkt nyt og arbejdet med at øge kvalitet og effektivitet. Derudover præsenteres overvejelser om, hvordan man kan komme tilbage på kursen med New Public Management.

  • - synlig læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud
    af Stine Elverkilde
    377,95 kr.

    Bogen sætter fokus på ledelse af læring i den nære relation mellem barn og voksen, mellem de fagprofessionelle voksne og på ledelses- og forvaltningsniveau. Undervejs gives en række praksiseksempler på, hvordan både strukturelle og processuelle faktorer for kvalitet kan understøttes ledelsesmæssigt. Centrale emner er opbygningen af en datakultur, didaktisk kompetence samt fokus på feedback og vedvarende fælles tænkning som fremmende for kvalitet.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.