Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis

- Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud

Bag om Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis

Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis - Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud handler om at udvikle og synliggøre kvalitet i det pædagogiske arbejde på dagtilbuddets egne præmisser i en dansk kontekst. Forskningen har de seneste år vist, at dagtilbud har mulighed for at gøre en afgørende forskel i børns liv på både kort og lang sigt. Men én ting er at få ny viden om, hvad der gør en forskel for pædagogisk kvalitet, noget andet er at omsætte denne viden til handlinger i praksis. Synlig Læring tilbyder en forskningsbaseret systematisk tilgang til at omsætte denne viden til en målrettet, bevidst pædagogisk praksis i professionelle fællesskaber. Bogen sætter fokus på ledelse af læring i den nære relation mellem barn og voksen, mellem de fagprofessionelle voksne og på ledelses- og forvaltningsniveau. Undervejs gives en række praksiseksempler på, hvordan både strukturelle og processuelle faktorer for kvalitet kan understøttes ledelsesmæssigt. Centrale emner er opbygningen af en datakultur, didaktisk kompetence samt fokus på feedback og vedvarende fælles tænkning som fremmende for kvalitet. Bogen henvender sig til pædagogiske ledere i dagtilbud og på forvaltninger samt pædagogiske konsulenter og andre, der beskæftiger sig med udvikling af kvalitet i dagtilbud.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771606942
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 15. februar 2017
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis

Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis - Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud handler om at udvikle og synliggøre kvalitet i det pædagogiske arbejde på dagtilbuddets egne præmisser i en dansk kontekst.

Forskningen har de seneste år vist, at dagtilbud har mulighed for at gøre en afgørende forskel i børns liv på både kort og lang sigt. Men én ting er at få ny viden om, hvad der gør en forskel for pædagogisk kvalitet, noget andet er at omsætte denne viden til handlinger i praksis. Synlig Læring tilbyder en forskningsbaseret systematisk tilgang til at omsætte denne viden til en målrettet, bevidst pædagogisk praksis i professionelle fællesskaber.

Bogen sætter fokus på ledelse af læring i den nære relation mellem barn og voksen, mellem de fagprofessionelle voksne og på ledelses- og forvaltningsniveau. Undervejs gives en række praksiseksempler på, hvordan både strukturelle og processuelle faktorer for kvalitet kan understøttes ledelsesmæssigt. Centrale emner er opbygningen af en datakultur, didaktisk kompetence samt fokus på feedback og vedvarende fælles tænkning som fremmende for kvalitet.

Bogen henvender sig til pædagogiske ledere i dagtilbud og på forvaltninger samt pædagogiske konsulenter og andre, der beskæftiger sig med udvikling af kvalitet i dagtilbud.

Brugerbedømmelser af Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis



Find lignende bøger
Bogen Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.