Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Ifølge forfatteren Susanne Staun har medierne – bevidst eller ubevidst – i årevis misinformeret den offentlighed, de er sat i verden for at informere – fordi de kan, fordi de ikke kan lade være. De elsker en god historie, hellere god end sand. I Mediernes møgkællinger viser Susanne Staun, hvordan medievirkeligheden skabes med alle propagandaens virkemidler, så det ligner et karaktermord på et helt køn, eftersom medierne efterviseligt har haft held til at forme den offentlige bevidsthed ved konsekvent misinformation i tæt samarbejde med interesseorganisationer: Mødre er onde kvinder, der fremsætter falske anklager og bruger alle de væmmelige tricks med det formål at monopolisere deres børn og efterlade en hale af grædende fædre i deres kølvand. Men hverken statistikker eller den aktuelt bedste viden fra nationale og internationale forskere kan levere dokumentation for den virkelighed, medierne præsenterer.
FUCK, EN LÆKKER RØV! ER EN SUPERFORENKLET GUIDE TIL DEN SVIGTEDE SPROGBRUGER. DU LÆRER ALT DET BASALE, SOM DU BURDE HAVE LÆRT I FOLKESKOLEN – OGSÅ AT SÆTTE KOMMAER UDEN AT DØ AF KEDSOMHED. OG DU KOMMER TIL AT FORSTÅ, HVORFOR DET ER VIGTIGT.BOGEN KAN LET OG SMERTEFRIT REDDE DIT LIV – I HVERT FALD KAN DEN REDDE DIT OMDØMME, JÆVNE VEJEN TIL DRØMMEJOBBET OG I DET HELE TAGET GØRE DIG MERE SKINNENDE LÆKKER PÅ SKRIFT, END TILFÆLDET ALLEREDE ER.FUCK, EN LÆKKER RØV! ER EN SPROGLIG MAKEOVER MED TURBO FOR ALLE, DER HVER DAG DUMMER SIG, NÅR DE SKRIVER.
Kort & Cool er opfølgeren til Fuck, en lækker røv! – bestselleren og guiden til den svigtede sprogbruger, der udkom i 2015, og som samlet er trykt i indtil videre 7.600 eks. Nu i Kort & Cool: Sutter det shit, du skriver? Vil du gerne have det til at slutte med at sutte? Tænkte det nok. Så kom da indenfor og få et slag strambuks: peptalk, røvfuld, klar besked - stram op!
Da Lise kommer for at hente sin fjortenårige datter, Ditte, fra en fest hos den nye dreng i klassen, får hun at vide, at Ditte selv er gået hjem. Men det er hun ikke. Hun er ingen steder. Her begynder en mors søgen efter sin datter, en søgen, der pågår uden synderlig hjælp hverken fra politiet eller fra Dittes far, den ødelagte krigsveteran.Jagten på Ditte fører Lise tilbage til en forfærdelig oplevelse i hendes fortid, en oplevelse, der blegner helt, da Lise opdager, hvad der er sket med hendes datter. Manden i huset er første bind i Susanne Stauns nye serie om små og store forbrydelser i provinsen.
Den verdenskendte profileringsekspert dr. Fanny Fiske har længe modvilligt forsøgt at gå på pension. Fanny siger da også ja, da hendes gamle samarbejdspartner, kriminalkommissær Berkowic, igen skal bruge hendes assistance i en drabssag.Det besværlige mord efterfølges af flere mærkværdige mord. Fanny ser snart et mønster, der har de karakteristika, hun kender fra De terminale kvinders klub - klubben af kvinder med en terminal kræftdiagnose, som ikke har noget at miste og derfor uden videre kan sendes i byen for at genoprette lov og orden, hvor politi og domstole har svigtet.Klubben må efter aftale ikke operere på Fannys territorium. Men da hun opdager, at de hærger på hendes område og har udviklet sig til en hær af raske, morderiske og højtorganiserede amazoner, får hun problemer.Pludselig modtager hun en opringning om, at hun er i fare og skal tage det første fly ud af landet. Langsomt går intrigens omfang op for hende: Hun er blevet lokkedue for et morderisk foretagende.
Den rapkæftede, mandeglade og Vecchia-drikkende dr. Fanny Fiske er tilbage i en krimi, der stiller skarpt på nutidens kønsopfattelse og #MeToo-bevægelsen. Dr. Fanny Fiske, der er berømt adfærdspsykolog med speciale i profilering af serieforbrydere, bliver indledningsvis anmeldt og skal stå til regnskab for fortidens synder, herunder sin lemfældige omgang med de unge mænd og betjente, som hun i årtier har undervist – og opfattet som sit private kagefad. Samtidig må hun trække i arbejdstøjet, da en række grimme voldtægter hærger Cornwell-Graftons barer. Nu er kunsten at belægge sine ord med nutidens krævende omhu er ikke dr. Fiskes stærke side, og en politisk sensitiv profilering i sagen skaffer hende endnu flere fjender på halsen, skaber postyr og optøjer i gaderne og sætter Cornwell-Graftons politi skakmat. Det er op til dr. Fiske at indfange en af de gale demonstranter med mord på samvittigheden, finde voldtægtsforbryderen og samtidig undlade at kalde sine påståede ofre for grimrianer – kan dr. Fanny Fiske lære at navigere i en ny, mere sensitiv verden?
Katarina tror, hun har fået et job som engelsklærer på den usbekiske ambassade i Prag. Men allerede i taxaen bedøves hun og ender på et celebert bordel, hvor hun hver dag i servicerer i gennemsnit 15 mænd om dagen. Da det omsider lykkes hende at slippe væk, ender hun i en anden form for fængsel lidt længere henne ad gaden. Først da hun udvikler samme egenskaber som sine fangevogtere, bliver der lys for enden af tunnellen.Ekstra Bladet: *****"Kontrasten mellem Stauns økonomiske og præcise skrivestil og de voldsomme begivenheder får uhyggen til at snige sig ind på læseren, så man sidder rystet tilbage, når sidste side er vendt." Anne Sophia Hermansen, Fyens Stiftstidende:"Romanen, der er designet til at få nattesøvnen til at eksplodere, virker helt efter hensigten. Man æder sig igennem beskrivelserne af prostitution, nedværdigelse, desperation og uretfærdighed, også selv om man hører til typen, der hader elendighed og ikke bryder sig om for meget socialrealisme. Staun excellerer desuden i sin helt egen variant af humor, tør og næsten magisk på en og samme tid."
Maria Krause efterlader to lig i sit kølvand, da hun haster hjem fra Rexville, fordi hendes ven, kriminalteknikeren Lille John, har hængt sig. Eller har han? Nogle gange er det svært at afgøre, om der er tale om ulykke, selvmord eller mord. Men Krause er ikke i tvivl, for hun ved noget om Lille John, som hun holder for sig selv; noget, som bringer hende over grænsen til Libanon og helt til den yderste grænse mellem liv og død.
En tiårig pige forsvinder sporløst fra familiens have. Da pigens hoved dukker op i en affaldscontainer, inddrager Cornwell politi Dr. Fanny Fiske, adfærdspsykolog med speciale i profilering af serieforbrydere. Flere børn forsvinder sporløst fra Cornwells pænere kvarterer. Hos politiet stiger desperationen, mens Fanny begynder at tvivle på sine evner: Er hun ved at blive for gammel? Imidlertid begynder sagen efterhånden at ligne noget, Fanny er for ung til at have set før.
En ung kvinde bliver fundet liggende på ryggen hen over et elhegn ved Gudme Sø på Sydfyn. Hun er tilsyneladende stukket ihjel og tømt for blod et andet sted.Vicestatsobducent dr. Maria Krause, Odense Retsmedicinsk Institut bliver sat på sagen. Synet minder hende om liget af en anden ung kvinde som blev fundet ved et slot tæt på Faaborg.Under obduktionen opdager dr. Krause en rød farve på kvindens hals, farven viser sig at stamme fra gerningsmandens sved i kværkningsøjeblikket, og er forårsaget af et stof der bruges i behandlingen af spedalskhed. Men der har ikke været spedalske i Danmark siden 1913, så hvilken sygdom er den blevet anvendt til — og hvem har sygdommen?
Dr. Fanny Fiske er specialist i at analysere seriemorderes profiler; vi mødte hende første gang i Som arvesynden (1999). I denne nye historie befinder hun sig imidlertid alt andet end godt. De sager, hun får, er ikke interessante nok, og kun for at komme lidt væk fra en psykopat, der sætter ild til hendes hus, tager hun til Bayern for at assistere ved en småkedelig likvideringssag. Samtidig hører hun om en ukendt gerningsmand, der myrder prostituerede i Cornwell ved at sætte ild til dem, og det ærgrer hende, at hun skal rejse fra dén sag. Men sagen forfølger hende til Bayern...
Medrivende og virkelighedsnær roman om de storpolitiske spændinger i Østeuropa. En tidligere engelsk politiker får nok af Putin og beslutter sammen med den engelske efterretningstjeneste at befri Navalny, der sidder fængslet i en fjern afkrog af Rusland. Samtidig i nabolandet Georgien forsøger tre eks-koner at redde landets tidligere præsident fra at blive forgiftet af styret i Moskva.
Litauen, september 2022: Ukrainekrigen er gået ind i ottende måned, og i den tidligere sovjetrepublik Litauen er frygten for russerne til at tage og føle på. Et oprør blandt landets russisk-sindede minoriteter ulmer: De polske og russiske minoriteter vil have deres egen folkerepublik i det østlige Litauen styret fra Moskva. Sikkerhedstjenesten er underbemandet, og deres agenter forsvinder, den ene efter den anden. Senioragent Tomas Minkus, der er drevet af sin fortid under sovjetisk styre, er netop udskrevet fra hospitalet efter et giftangreb. Politiet mistænker hans forsvundne kone Ana, men det giver ingen mening for Tomas. Da han sammen med en kollega fra FBI bliver sendt rundt til uroens brændpunkter, har han sin egen mission: at opklare, hvad der er sket med Ana.FORRÆDERNE I LITAUEN er en spændingsroman om den tilspidsede situation på den anden side af Østersøen, om nye fronter imellem gamle naboer og om at holde håbet i live.
En absurd nabostrid om ejerforholdet til en lille bro truer venskabet mellem tre kvinder i en lille landsby. Det er en verden og et tema med Weldon'ske og Panduro'ske træk, fortalt i en tidstypisk hurtig og rap stil, som kan minde om Isabella Smith: En flirt mellem venner (1997). Romanen er underholdende og godt fortalt med mange gode tilløb i beskrivelsen af personerne, som jeg dog gerne ville have hørt mere om. Der er så dejligt ude på landet i Melede, hvor Molly, Marina og Merete bor. Molly er en temperamentsfuld, rødhåret tekstforfatter med underlige mareridt om død og lemlæstelse, Marina er en lidt grå folkeskolelærer, som er synsk ved dødsfald, Merete snakker i telefon hele tiden og er sød, smuk, rig, dum og mor til fem. Men striden om broen bryder ud i lys lue, og Meretes stupide ægtemand puster til ilden, så alting snart går i hårdknude. Og så får Marina kuldegysninger, der varsler død ... Det er Susanne Stauns debutroman. Marianne Jensen© IBC
Simon elsker og beundrer sin søster Marta, der er ganske speciel og i besiddelse af en enorm indfølingsevne for de svage og hjælpeløse. Simon ved lidt mere end resten af familien, for han er Martas fortrolige og hans viden gør langsomt men sikkert hans følelser overfor søsteren mere og mere splittede, til sidst i en sådan grad, at han ikke længere kan holde sin viden for sig selv. Marta opfatter nemlig sig selv som frelsende engel, der afliver alle, livet er for hårdt ved. Da Marta til sidst også mener, at livet er for hårdt for sin gamle mor, får Simon nok. Hans samvittighed byder ham at stoppe Marta, selvom han ikke er parat til at sende hende i fængsel. Og til stadighed føler han sig bundet af det hemmelighedsløfte han aflagde, mens de endnu var børn. "Som altid med Susanne Staun utilstedeligt neglebidende underholdende." Lars Bukdahl i Weekendavisen
Katarina Ershanov har mistet sin mand og er alene med sin mor og sit lille barn i Karshi, Usbekistan. Pludselig mister hun også sit job som skolelærer og må finde på noget drastisk, hvis resterne af familien skal overleve.Hun reflekterer på en annonce hvor den usbekiske ambassade i Prag søger en engelsklærer til de ambassadeansattes børn. Hun får stillingen og rejser til Prag, men der er ikke nogen usbekisk ambassade. Der er til gengæld et bordel af den bedre slags, Skadestuen. Her betjener hun i gennemsnit femten mænd om dagen i to år, indtil det lykkes hende at undslippe til et mere raffineret fængsel lidt længere henne ad gaden, hvor hun under konstant bevogtning af mænd af forskellig støbning desperat leder efter en vej hjem.Men en kvinde der ikke officielt eksisterer, som hverken har pas eller penge eller nævneværdigt held, har brug for at udvikle de samme egenskaber som sine fangevogtere for at kunne undslippe med livet og pengene i behold.»Susanne Staun har evnen til at tegne miljøer og personer, så selv det mest utrolige ikke bare bliver troværdigt, men får liv og indre logik«Hans Larsen, Ekstra Bladet»Handel med kvinder er et verdensomspændende problem, en tragedie af så store dimensioner, at den er svær at rumme. Men Susanne Staun har med denne roman gjort det lettere at fatte, hvad der sker.«Annelise Vestergaard, Jyllands-Posten»Susanne Staun sætter i den grad i sin nye roman spørgsmål ved menneskelige motiver, at ingen sandheder mere kan tages for givet ... Den psykiske smerte får uhyggeligt fysisk nærvær som overalt i læsningen af denne forfatter.«Niels Houkjær, Berlingske Tidende»Først og fremmest er SKADESTUEN en absolut vægtig, men altgennemtrængende trøstesløs beretning om trafficking med stort, beskidt T. Så nådesløs på den alt for sandsynlige måde ... Susanne Staun har skrevet en overmåde tankevækkende roman, der lige så vel kan læses som et velkomment indlæg i den verserende debat om prostitution og trafficking. Læs den, som du vil. Men læs den endelig!«Leonora Christina Skov, Politiken»Romanen er en krystalklar og -skarp indignationsroman ... vendt mod slavehandel, der trives rundt om i Europa og også i idyllen DK, men det er også en sindssygt tæt og koncentreret spændingsroman ... og en overbevisende og kompromisløs skildring af, hvordan og med hvilken sjæleråhed det uoverlevelige overleves ... Det er Stauns niende fremragende roman i træk, med og uden genre, siden hun debuterede i 1998. Det er altså godt gået, og hvad er det, jeg plejer at sige: Blæs den til bestseller!«Lars Bukdahl, Weekendavisen»Fremragende ... Lad dem, der stadig ser prostitution som udtryk for frisind og lyst, læse SKADESTUEN.«Marie Louise Kjølbye, Information»Hårrejsende læsning.«Kasper Lezuik Hansen, Kristeligt Dagblad
Det er ikke ufarligt at være en af de irriterende typer, der blander sig i andres gøren og laden – en af dem, der samler et cigaretskod op og giver det til ejermanden med besked om, at vedkommende vist tabte noget.En dag, hvor den skarpe vintersol står lavt på himlen, lærer Karina at holde snuden for sig selv på den hårde måde: På genbrugspladsen irettesætter hun højlydt en muggen mand og fortæller, at han ikke må smide bildæk i containeren til Småt brændbart. Men man ved aldrig, hvem der tager indblanding så ilde op, at det får konsekvenser for ens liv og helbred. PAS DIG SELV! er andet bind i Susanne Stauns nye krimiserie om små og store forbrydelser i provinsen.
Den verdenskendte profileringsekspert dr. Fanny Fiske har længe modvilligt forsøgt at gå på pension. Fanny siger da også ja, da hendes gamle samarbejdspartner, kriminalkommissær Berkowic, igen skal bruge hendes assistance i en drabssag.Det besværlige mord efterfølges af flere mærkværdige mord. Fanny ser snart et mønster, der har de karakteristika, hun kender fra De terminale kvinders klub - klubben af kvinder med en terminal kræftdiagnose, som ikke har noget at miste og derfor uden videre kan sendes i byen for at genoprette lov og orden, hvor politi og domstole har svigtet.Klubben må efter aftale ikke operere på Fannys territorium. Men da hun opdager, at de hærger på hendes område og har udviklet sig til en hær af raske, morderiske og højtorganiserede amazoner, får hun problemer. Pludselig modtager hun en opringning om, at hun er i fare og skal tage det første fly ud af landet. Langsomt går intrigens omfang op for hende: Hun er blevet lokkedue for et morderisk foretagende.
De lettere absurde begivenheder i Melede udvikler sig, da den ækle nabo Henning under mordforsøg på Molly Gewissenheri får et rødbedeglasskår i øjet og hjernen.
I sygelig jalousi terroriserer Janna Monsors mand hende i årevis. Da hun opdager, at han også terroriserer deres to piger, beslutter hun sig for at myrde ham. Efter mordet og den efterfølgende frikendelse kan det kun gå fremad. Tror hun.
... sie sieht Patricia vor sich, wie sie mit dem über das Bett gebreiteten, roten Haar dalag, wie sie sich erst neckisch zur Seite drehte, um die Vorfreude hinauszuzögern ... Die junge Schriftstellerin Frederikke scheint zu einem langweiligen Leben in der Provinz verdammt. Voller Sehnsucht schwelgt sie in Erinnerungen an das wilde Kopenhagener Nachtleben und an ihre Nächte mit der schönen Patricia. Doch dann wird ihr eine neue „Gesellschaftsdame" an die Seite gestellt, die ihre Lust von Neuem weckt.
Den ganzen Tag fantasiert sie. Erinnerungen von letzter Nacht, Gedanken an den besten Freund ihres Sohnes, Erwartungen an das, was die kommende Nacht noch bringen mag. Dann hält sie einen Vortrag und im Publikum sitzt ein Mann mit einem besonders eindringlichen Blick, dem sie schließlich ins Bad folgt...
Velkommen til mit mareridt foregår i anden virkelighed end den, du kender: den ordnede virkelighed, hvor tingene går rigtigt for sig, og retssikkerheden er givet. I Marias mareridtsvirkelighed forsøger hun desperat at beskytte sit barn mod vold og overgreb. Det kræver, at hun ikke kun kæmper mod sin psykopatiske eksmand og hans enestående vilje til magt, men også mod det retssystem og de hemmelige loger og forbindelser, som holder hånden over ham, og som han til fulde forstår at udnytte. Maria deler skæbne med tusindvis af kvinder og en håndfuld mænd. Men måske er den skæbne bare en ond drøm – noget, de alle sammen forestiller sig.
Stærkt absurde begivenheder i Melede udvikler sig, da den ækle nabo under et mordforsøg på Molly Gewissenheit får et rødbedeglasskår i hjernen, hvorved han effektivt lobotomiseres. Men andre står klar til at tage hans plads. —— "En fornøjelse af de sjældne, et vellykket litterært totalteater. Æd den!" Fyens Stiftstidende ——"Flydende velformuleret, uforfærdet, lidt forfærdende og simpelthen underholdende." – Kristelig Dagblad—— "Med Gratis frokost slår Susanne Staun fast, at hun er en forfatter, som kan skrue en historie sammen, så den både fængsler og underholder." Politiken —— "Vi siger bare klap, klap, klap og glæder os over, at Staun har mistet hovedet, for det er mindst tusind år siden, vi har læst et digt med så meget krudt i." Grafen —— “Susanne Staun har en usædvanlig evne til at omskabe det groteske til skær poesi, men omvendt kan hun også fange almuetonen i et Jeppe Aakjær-digt og dekonstruere det, så produktet bliver drivende sjofelt.” Weekendavisen
Kris og Lars' ægteskab er i konstant undtagelsestilstand. En dag beslutter Lars sig for at bortføre børnene, starte et nyt liv i England og bytte Kris ud med elskerinden Maria.Hvem har ikke haft drømmen om at stikke af fra det hele og bare efterlade konen og hendes neurotiske adfærd i en kold lufthavn, mens man selv tager det næste fly mod et nyt liv i et nyt land? Måske ikke alle, men Lars har, og han gør det også. Men det går ikke helt efter planen.WEEKENDAVISEN: "En skøn roman. Uhyre velskrevet, raffineret opbygget og med et tonefald, der rummer sarkasme, bitterhed og galgenhumor, men sandelig også ømhed og længsel." INFORMATION: "Enhver forældres mareridt: Ferie med børnene i det fjerne -- og så er de lige pludseligt væk. En seriøs og fabelagtig velskrevet ægteskabsroman, der får megen dansk prosa til at ligne noget, man klemmer ud af en plastpølse i supermarkedet." FEMINA:"Susanne Staun slipper flot af sted med at forlade sin krimigenre. Langt fra mig er en fortættet skildring af et parforholds uhyggelige sammenbrud." Jyllands-Posten:"Den humor og ironi, der altid er til stede i Susanne Stauns romaner, findes også her, men begge dele er dæmpet til fordel for en mere skærende satire over, hvordan vi tér os, når livet falder anderledes ud end til daglig."
I sygelig jalousi terroriserer Janna Monsors mand hende i årevis. Da hun opdager, at han også terroriserer deres to piger, beslutter hun sig for at myrde ham. Efter mordet og den efterfølgende frikendelse kan det kun gå fremad. Tror hun. JYLLANDS-POSTEN: "Psykologisk thriller af høj karat." INFORMATION:" River læseren med på en trykbølge af rendyrket spænding og ubesmittet læselyst."FYENS STIFTSTIDENDE: "Med en udpræget sans for at kombinere den psykologiske uhygge med gruopvækkende detaljer, har Staun skabt et psykologisk gys, der kryber langt ned af ryggen på læseren." ALT for damerne: **** "Toptunet og medrivende." Ekstra Bladet: ***** "Det er uhyggeligt og frysende godt fortalt." BT: ***** "Holder spændingen og dramatikken oppe til det sidste." Weekendavisen: "Jeg ved virkelig ikke, om det er kunst, men det er fra den helt rigtige, drabelige, ufimsede side forbandet tæt på." Bogmarkedet: "Susanne Staun har endnu engang demonstreret, at hun er en af vores allerbedste. Hun kan servere et gys, som det skal serveres." Indstillet til Radioens Romanpris, 2004
Hun elsker mænd, som mænd elsker kvinder. Hun elsker dem for deres krop og det, den gør for hende. En aften skal hun holde foredrag, og hun er vant til, at mænd ser lystent på hende. Men blandt publikum sidder der en mand med et blik, der virker giftigt.Susanne Staun er en af Danmarks mest respekterede krimiforfattere og har senest udgivet thrilleren "Helt til grænsen". Novellen "Vinterstål mod mit strålende kød" er en del af den erotiske novelleantologi "360 grader".
'En privat oplevelse' er en del af novelleserien 'En mand steg af toget ...', der blev trykt første gang i DSB's magasin Ud & Se i 2010. 12 danske forfattere, herunder Susanne Staun, blev bedt om at skrive et bidrag, der indeholder sætningen 'en mand steg af toget ...'. Hvad, der i øvrigt sker, er helt op til forfatterne selv. E-novellen er udgivet i samarbejde mellem forfatteren, Lindhardt og Ringhof og Ud & Se.Novelleserien 'En mand steg af toget ...' blev trykt første gang i DSB's magasin Ud & Se i 2010. En stribe danske forfattere blev bedt om at skrive et bidrag, der indeholder sætningen 'en mand steg af toget ...'. Hvad, der i øvrigt sker, er helt op til forfatterne selv. E-bogen er udgivet i samarbejde mellem forfatteren, Lindhardt og Ringhof og Ud & Se.Noveller: Susanne Staun: En privat oplevelse, Jan Sonnergaard: Kvinden fra Paris, Katrine Marie Guldager: Storebælt, Naja Marie Aidt: Juli måned, bagende sol, Jesper Wung-Sung: Mand med hale, Merete Pryds Helle: Tog til tiden, Anders Bodelsen: Dirigenten, Christina Hesselholdt: Han skulle aldrig være steget på toget, Bent Vinn Nielsen: Dødens elskerinde Novellerne er udgivet både samlet og separat.Susanne Staun (f. 1957) debuterede med romanen ‘Sådan lyder en salonriffel‘. Med en dansk universitetsuddannelse i engelsk og en amerikansk i journalistik har hun arbejdet rundtom i verden, men slog sit navn fast på dansk med en krimitrilogi, ‘Som arvesynden‘, 1999, ‘Liebe‘, 2000, og ‘Mit smukke lig‘ (2002), der har adfærdspsykologen Fanny Fiske som den gennemgående hovedperson. Susanne Staun vil efter eget udsagn gerne holde op med at skrive og blive meget rig. Ingen af delene er lykkedes, så i 2010 udkom igen en bog, thrilleren ‘Døderummet‘, hvori indgår noget så makabert som spedalskhed.
"At dø her ville være pinligt. Der ville være forklaringer, der ikke kunne gives. At aftenen skulle ende, som den gjorde, havde hun dog aldrig kunnet forestille sig."12 danske forfattere, herunder Susanne Staun, har skrevet en kriminovelle. Hver novelle skal indeholde en rejse, men hvad der i øvrigt sker, er helt op til forfatterne selv. Novellen 'Sexgud' er en del af serien 'Mord på farten', der blev trykt første gang i DSB's magasin Ud & Se i 2011. E-novellen er udgivet i samarbejde mellem forfatteren, Lindhardt og Ringhof og Ud & Se.En stribe danske forfattere har skrevet en kriminovelle. Hver novelle skal indeholde en rejse, men hvad der i øvrigt sker, er helt op til forfatterne selv. Novelleserien 'Mord på farten' blev trykt første gang i DSB's magasin Ud & Se i 2011. E-bogen er udgivet i samarbejde mellem forfatteren, Lindhardt og Ringhof og Ud & Se.Noveller: Hanne Marie Svendsen: Uønsket passager, Mette Winge: Sejltur med Caledonia, Susanne Staun: Sexgud, Anna Grue: Tavshed er guld, Leif Davidsen: Brodden, Kristian Ditlev Jensen: Stemmen i dit hoved, Katrine Marie Guldager: Rejsens mål, Anders Bodelsen: Stjernerne vil lyse, Gretelise Holm: Kaerlighed.comNovellerne er udgivet samlet og separat.Susanne Staun (f. 1957) har en dansk universitetsuddannelse i engelsk og en amerikansk i journalistik. Hun debuterede med 'Sådan lyder en salonriffel' og begyndte i 1999 med 'Som arvesynden' på en krimi-trilogi, der har adfærdspsykologen Fanny Fiske som den gennemgående hovedperson. I 2010 udgav hun den meget roste og (meget makabre) thriller 'Døderummet'.
Dr. Fanny Fiske har hidtil slået sine folder i England og Tyskland, men nu kommer hun for første gang på opklaringsarbejde i Danmark. Hendes barndomsveninde Nina modtager mordtrusler og beder om hendes hjælp med støtte fra retsmedicineren Lisa og den offentlige anklager Polly-Jean. Men de tre veninder kommer for sent - Nina er blevet stranguleret ...Mine piger er den fjerde bog i rækken af Fanny Fiske-romaner.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.