Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik, forkortet KRAP, er et socialpædagogisk koncept, som indeholder det bedste af det, der virker...KRAP er funderet i den anerkendende tilgang til andre mennesker og er kendetegnet ved en systematisk inddragelse af de kognitive teorier og behandlingsformer - samt ved en udpræget vægtning af det positive, dét som virker. Konceptet hviler desuden på en konstruktivistisk forståelse af mennesket i dets miljø.En teori har først bevist sin bæredygtighed, når den har vist sig at kunne omsættes til - og virke i - praksis. Og KRAP virker! I denne bog kan du læse om en større gruppe praktikeres arbejde med børn, unge og voksne inden for både almen- og specialpædagogiske områder, herunder folkeskole, almindelig og specialbørnehave, døgninstitutioner for børn og unge og for voksne udviklingshæmmede samt kommunal sagsbehandling. Her formidles erfaringer med KRAP og helt konkrete anvisninger på, hvordan et pædagogisk arbejde kan bygges op ud fra forskelligartede udfordringer.I pædagogiske kredse er de fleste i dag bevidste om at skulle have en anerkendende tilgang og at arbejde ud fra et ressourcesyn. For mange er dette en logisk forudsætning ... men udfordringerne dukker op, når man kommer til: Hvordan gør man så det i praksis?KRAP - fortællinger fra praksis tilbyder med sine 19 kapitler et nuanceret billede af KRAP-tilgangen, der kan virke som inspiration for mange andre praktikere. Nogle af de tydelige perspektiver, læseren vil kunne finde i bogens tekster, handler om:Praksisfortællinger med fokus på for eksempel forandringsprocesser eller forældresamarbejde med et KRAP'sk udgangspunktDe KRAP'ske metoders virkning og videreudviklingen af demDe KRAP'ske forståelsesrammer og arbejdsprocesser i arbejdet med mennesker ud fra deres ressourcer og udfordringer
Filur er et pædagogisk tilrettelagt forløb med afsæt i dialogisk læsning af fem populære billedbøger målrettet de ældste børnehavebørn. Udgangspunktet er en legende tilgang til læring med fokus på børnenes skoleparathed og alsidige udvikling.Filur Min egen bog indbyder børnehavebarnet til at tegne, lime og skrive. Her er aktiviteter, som stimulerer barnets iagttagelsesevne, koncentrationsevne, begrebsforståelse, billedsproglige kompetencer og fortælleevne.Læs mere om systemetDe fem billedbøger, Filur tager udgangspunkt i, er: Mimbo Jimbo og de store elefanter af Jakob Martin Strid Aben Osvald af Egon Mathiesen Palle P og perlen af Marianne Iben Hansen Søndag af Kim Fupz Aakeson Minibillen og Tryllefeen af Flemming Quist Møller
Samlepakke med 20 stk. Filur Min egen bog + 1 stk. Filur VejledningFilur er et materiale med afsæt i dialogisk læsning af 5 billedbøger til de ældste børnehavebørn eller til overgangen i SFO inden skolestart.Læs mere om systemetFå overblik over alle materialer til forløbet
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.