Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger udgivet af Forlaget IIB

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Lars Ludvigsen & Jakob Zeuthen
    359,95 kr.

    Bogen er din indgang til at se mærker på en ny og mere forretningsorienteret måde. Den er også dit værktøj til at få overblik over mærkningsordninger, så du kan vurdere deres troværdighed og markedsværdi for din virksomhed. Bogen indeholder fem kapitler:1. Derfor virker mærker2. Forstå mærkerne med Butterfly-modellen3. Strategiske positioner4. Mærke-trends frem mod 20305. Kunsten at udvikle et nyt mærkeBogen er rigt illustreret og gennemgår tredjepartsmærkerne på det danske marked. Forfatterne er Jakob Zeuthen og Lars Ludvigsen. Jakob Zeuthen har arbejdet med mærker i over 20 år; med kriterie­udvikling, certificering og bestyrelsesarbejde. Faglig baggrund som biolog og ph.d. i klimaproblemer. Ar ansat som miljøpolitisk chef i Dansk Erhverv. Lars Ludvigsen har arbejdet med kommunikation i over 20 år; i de senere år med særlig interesse for bæredygtig kommunikation. Faglig baggrund som cand.mag. i litteratur, sprog og sprogrådgivning. Arbejder som rådgiver, skribent og forfatter.

  • - Beretning om Configits vej fra forskning til global forretningsmæssig succes
    af Lars Ludvigsen
    388,95 kr.

    Forskeres Fornemmelse for Forretning er en beretning om virksomheden Configits vej fra forskning til global forretningsmæssig succes.Configit er en dansk vækstvirksomhed grundlagt af forskere. Medarbejdernes viden og software er så original, at virksomheden har skabt sin egen kategori uden nogen særlig konkurrence. Selv ikke de største børsnoterede aktører på det globale marked for forretningssoftware kan matche den danske virksomhed.Hemmeligheden bag denne succes er en intelligent mixet cocktail af ingredienserne talent, kapital og strategi.Udover en åben gennemgang af Configits udvikling fra etablering til succes og de problemer grundlæggerne stødte på undervejs, herunder to truende konkurser, indeholder bogen overvejelser over, hvordan Danmark kan skabe en verdensledende softwarevirksomhed i stedet for at sælge fra, så snart der er udsigt til en milliard eller to til investorerne. Det sker gennem samtaler med en lang række eksperter fra IT-miljøet, forskningsinstitutioner, investorer og strategiske rådgivere.Forskeres Fornemmelse for Forretning er både en case om en dansk iværksættersucces og et debatindlæg om hvordan der skabes bæredygtig og samfundsmæssig økonomisk vækst inden for et af Danmarks oversete kompetenceområder - forretningssoftware - ved at satse langsigtet og benhårdt på den rigtige kreative klasse, altså de dygtigste forskere med kommerciel forstand lagt oven på deres teknologiske ekspertise.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.