Bag om Guided Reading i indskolingen – en håndbog
Guided Reading i indskolingen – en håndbog er skrevet af Wenche Kortbæk og Lisbeth Skov Thorsen, som begge både har praktisk og teoretisk erfaring med Guided Reading, og det er med udgangspunkt i disse erfaringer, at bogen er skrevet. Læseren guides stille og roligt igennem, hvad Guided Reading helt konkret er – praktisk og teoretisk. Bogen indeholder således en række praksisfortællinger: Sådan gør vi , dernæst: Hvorfor gør vi, som vi gør? I smagsprøven herunder kan du se et eksempel på en sådan prasisfortælling. Fortællingerne skulle gerne skabe gode billeder på nethinden, dertil kommer, at bogen også er rigt illustreret, så den fremstår både levende og visuel.
Bogens bagside illustrerer, hvordan hver eneste Guided Reading session er bygget op af ni 9 aktiviteter, hvad enten der arbejdes med en let bog eller til en svær bog. Aktiviteternes sværhedsgrad øges, i takt med at bøgernes sværhedsgrad øges.
Vis mere