Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Håndbog om matematik i grundskolen

Bag om Håndbog om matematik i grundskolen

Håndbog om matematik i grundskolen behandler en lang række aktuelle matematikfaglige problemstillinger. Bogen giver dermed matematiklærere og matematikvejledere et alsidigt og nuanceret redskab til at udvikle undervisningen og opbygge et stærkt og kvalificeret fagsamarbejde til gavn for udviklingen af matematikfaget – og dermed for elevernes læring i matematik. Bogen har bl.a. fokus på matematiske kompetencer, faglig læsning, matematisk dannelse, digitale teknologier, evaluering samt elever med særlige talenter og med matematikvanskeligheder. Denne udvidede og gennemreviderede udgave er suppleret med nye kapitler om den aktuelle didaktiske forskning og tilhørende praksiserfaringer. Herunder også de digitale teknologiers betydning i matematikundervisningen og forandring og udvikling af skolens undervisningskultur. 2. udgave af Håndbog om matematik i grundskolen er redigeret af Michael Wahl Andersen og Peter Weng. Alle kapitler er revideret og opdateret med den nyeste viden og forskning. Bogens 33 kapitler er skrevet af førende danske, norske og svenske matematikdidaktikere. Bogens kapitler omfatter de overordnede temaer: • Matematik som fag • Læring af matematik • Undervisning i matematik • Analoge og digitale læremidler • Elever med særlige behov • Samarbejde, vejledning og rådgivning Håndbog om matematik i grundskolen henvender sig til lærere, matematikvejledere, skoleledere, PPR-medarbejdere og andre, der beskæftiger sig med og interesserer sig for læring, undervisning og vejledning i matematik i grundskolen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771587784
  • Udgivet:
  • 27. oktober 2021
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Håndbog om matematik i grundskolen

Håndbog om matematik i grundskolen behandler en lang række aktuelle matematikfaglige problemstillinger. Bogen giver dermed matematiklærere og matematikvejledere et alsidigt og nuanceret redskab til at udvikle undervisningen og opbygge et stærkt og kvalificeret fagsamarbejde til gavn for udviklingen af matematikfaget – og dermed for elevernes læring i matematik.
Bogen har bl.a. fokus på matematiske kompetencer, faglig læsning, matematisk dannelse, digitale teknologier, evaluering samt elever med særlige talenter og med matematikvanskeligheder. Denne udvidede og gennemreviderede udgave er suppleret med nye kapitler om den aktuelle didaktiske forskning og tilhørende praksiserfaringer. Herunder også de digitale teknologiers betydning i matematikundervisningen og forandring og udvikling af skolens undervisningskultur.
2. udgave af Håndbog om matematik i grundskolen er redigeret af Michael Wahl Andersen og Peter Weng. Alle kapitler er revideret og opdateret med den nyeste viden og forskning. Bogens 33 kapitler er skrevet af førende danske, norske og svenske matematikdidaktikere.
Bogens kapitler omfatter de overordnede temaer:
• Matematik som fag
• Læring af matematik
• Undervisning i matematik
• Analoge og digitale læremidler
• Elever med særlige behov
• Samarbejde, vejledning og rådgivning
Håndbog om matematik i grundskolen henvender sig til lærere, matematikvejledere, skoleledere, PPR-medarbejdere og andre, der beskæftiger sig med og interesserer sig for læring, undervisning og vejledning i matematik i grundskolen.

Brugerbedømmelser af Håndbog om matematik i grundskolen



Find lignende bøger
Bogen Håndbog om matematik i grundskolen findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.