Udvidet returret til d. 31. januar 2025
Bag om It-didaktisk design

It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb. Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere. Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi. Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772162522
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 144
  • Udgivet:
  • 20. oktober 2020
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 115x220x9 mm.
  • Vægt:
  • 261 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af It-didaktisk design

It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb.
Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere.
Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi.
Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.

Brugerbedømmelser af It-didaktisk design



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.