Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Kompetencetilegnelse igennem læringsprocesser – Børns udvikling, kompetence, læring, og leg

Bag om Kompetencetilegnelse igennem læringsprocesser – Børns udvikling, kompetence, læring, og leg

Kompetencetilegnelse igennem læringsprocesser – Børns udvikling, kompetence, læring, og leg giver en grundig indførelse i begreberne kompetence, læring og leg, som giver læseren en faglig viden om begreberne og individets udviklingsprocesser, både på det kognitive- og fysiske niveau. Læseren får et historisk blik og begrebslig forståelse af begreberne kompetence, læring, og leg. Læseren får faglig viden om hvilke processer individet skal igennem, før det kan tilegne sig en kompetence og færdighed. Her bliver der set på forskellige læringsprocesser, som individet går igennem, for at kunne udvikle sig til menneske. Bogen indeholder endvidere undersøgelseselementer og resultater, bl.a. om hvordan læringsbegrebet bliver anvendt i pædagogisk praksis, som støttes op med teoretisk viden, både med forskningsmetoder og pædagogiske teorier. Bogen er skrevet med udgangspunkt i børnehavebørn, men da processerne er de samme, som individet skal igennem for at kunne udvikle en kompetence og for etablering af læringsprocesser, kan bogens faglige teorier anvendes til både børn og voksne. Bogen henvender sig til det pædagogiske personale og andre faggrupper der har interesse for området

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788740978360
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 256
  • Udgivet:
  • 26. april 2019
  • Udgave:
  • 1
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: 2-4 uger
Forventet levering: 9. december 2024

Beskrivelse af Kompetencetilegnelse igennem læringsprocesser – Børns udvikling, kompetence, læring, og leg

Kompetencetilegnelse igennem læringsprocesser – Børns udvikling, kompetence, læring, og leg giver en grundig indførelse i begreberne kompetence, læring og leg, som giver læseren en faglig viden om begreberne og individets udviklingsprocesser, både på det kognitive- og fysiske niveau.
Læseren får et historisk blik og begrebslig forståelse af begreberne kompetence, læring, og leg. Læseren får faglig viden om hvilke processer individet skal igennem, før det kan tilegne sig en kompetence og færdighed. Her bliver der set på forskellige læringsprocesser, som individet går igennem, for at kunne udvikle sig til menneske.
Bogen indeholder endvidere undersøgelseselementer og resultater, bl.a. om hvordan læringsbegrebet bliver anvendt i pædagogisk praksis, som støttes op med teoretisk viden, både med forskningsmetoder og pædagogiske teorier.
Bogen er skrevet med udgangspunkt i børnehavebørn, men da processerne er de samme, som individet skal igennem for at kunne udvikle en kompetence og for etablering af læringsprocesser, kan bogens faglige teorier anvendes til både børn og voksne.

Bogen henvender sig til det pædagogiske personale og andre faggrupper der har interesse for området

Brugerbedømmelser af Kompetencetilegnelse igennem læringsprocesser – Børns udvikling, kompetence, læring, og leg



Find lignende bøger
Bogen Kompetencetilegnelse igennem læringsprocesser – Børns udvikling, kompetence, læring, og leg findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.