Bag om Kreativitetskommunikation
Kreativitet er samfundets drivkraft og derfor også det parameter, virksomheder skal leve af nu og i fremtiden. Alle er potentielt kreative, så det handler om at fremkalde og dyrke det kreative hos enhver medarbejder.
Der eksisterer teorier om, hvordan organisationer skal kommunikere om forandringer, og hvordan de skal kommunikere om kriser. Men hvordan kan organisationen kommunikere således, at medarbejderne bliver mere kreative? Og hvordan kan det skabe innovation til gavn for organisationen? Derfor har forfatterne udviklet en ny teori kaldet kreativitetskommunikation.
Kreativitetskommunikation er nyt strategisk ledelses- og innovationsværktøj, som guider dig gennem fem trin fra den første erkendelse af behovet for kreativitet til måling af kreativitetskommunikationens effekt.
Bogen guider dig gennem kreativitetskommunikations femtrinsmodel fra den første erkendelse af behovet for kreativitet til måling af kreativitetskommunikationens effekt, så du kan sikre en effektiv innovationsproces. Erfaringer fra Hummel, Danisco, Coloplast og Vestas, der alle systematisk arbejder med at facilitere kreativitet og innovation, tilføjer en praktisk indsigt til arbejdet med kreativitet.
Bogen er tiltænkt alle, der beskæftiger sig professionelt med ledelse, kommunikation, strategi og organisationskultur i såvel private virksomheder som offentlige institutioner.
Vis mere