Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Læringsvanskeligheder i matematik

- hvordan kan de forstås og afhjælpes?

Bag om Læringsvanskeligheder i matematik

Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget. Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier. Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev. Læringsvanskeligheder i matematik er andet bind af to med cases og erfaringer fra Efteruddannelsen til matematikvejleder (RUC) samt fra vejledernes efterfølgende praksis ude på landets ungdomsuddannelser. Første bind, Fra snublesten til byggesten, udkom i 2016. Med de to bøger får matematiklærere landet over nu konkrete redskaber til at hjælpe de elever, der ønsker at gøre en indsats i faget, men som har svært ved at få fod på matematikken. Mogens Niss er cand.scient., professor og dr.h.c. ved Roskilde Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC. Uffe Thomas Jankvist er cand.scient og professor MSO ved DPU, Aarhus Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771187946
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 160
  • Udgivet:
  • 30. august 2017
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 154x222x11 mm.
  • Vægt:
  • 298 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Læringsvanskeligheder i matematik

Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget.
Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier.
Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.
Læringsvanskeligheder i matematik er andet bind af to med cases og erfaringer fra Efteruddannelsen til matematikvejleder (RUC) samt fra vejledernes efterfølgende praksis ude på landets ungdomsuddannelser. Første bind, Fra snublesten til byggesten, udkom i 2016.
Med de to bøger får matematiklærere landet over nu konkrete redskaber til at hjælpe de elever, der ønsker at gøre en indsats i faget, men som har svært ved at få fod på matematikken.
Mogens Niss er cand.scient., professor og dr.h.c. ved Roskilde Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC. Uffe Thomas Jankvist er cand.scient og professor MSO ved DPU, Aarhus Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC.

Brugerbedømmelser af Læringsvanskeligheder i matematik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.