Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Læseflow A

indgår i Læseflow serien

Bag om Læseflow A

Læseflow er et differentieret læsekursus til elever i 3. klasse, der styrker elevernes flydende læsning og deres læseforståelse. Læseflow består af hæfterne Læseflow A, B og C. Klassen deles i tre hold, som arbejder med hver sit hæfte. Hold A og B arbejder begge sammen med en lærerressource, mens hold C arbejder selvstændigt. Hold 1/hæfte A: De læseudfordrede elever og klassens dansklærer eller læsevejlederen. Hold 2/hæfte B: Klassens midtergruppe og en indskolingspædagog eller klassens dansklærer. Hold 3/hæfte C: De ressourcestærke og fagligt dygtige elever, der kan arbejde selvstændigt. Når klassen skal inddeles i hold, kan man desuden vælge at tage udgangspunkt i resultaterne fra enten en sætningslæseprøve eller de nationale test. Hent en vejledning til fordelingen af hæfter under EKSTRAMATERIALER her på siden. Hæfterne er tilrettelagt i lektioner og med en fast struktur inden for de fire områder: Ordafkodning: Opgaver med afsæt i de skriftsproglige lydprincipper. Ordforståelse: Opgaver ordforklaringer og ord i forskellige kontekster. Tekstforståelse: Opgaver der bygger på anerkendte og veldokumenterede læseforståelsesstrategier. Læseflow: Opgaver til oplæsning af bogstaver, ord og tekster.  Læsekurset er afprøvet med god effekt. De tre differentierede hæfter tilgodeser alle elever i en klasse, når der arbejdes med afkodnings- og forståelsesstrategier. Find lærervejledningen under fanen "Ekstramaterialer".

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702267631
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 64
  • Udgivet:
  • 12. december 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 214x298x5 mm.
  • Vægt:
  • 246 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Læseflow A

Læseflow er et differentieret læsekursus til elever i 3. klasse, der styrker elevernes flydende læsning og deres læseforståelse.
Læseflow består af hæfterne Læseflow A, B og C. Klassen deles i tre hold, som arbejder med hver sit hæfte. Hold A og B arbejder begge sammen med en lærerressource, mens hold C arbejder selvstændigt.
Hold 1/hæfte A: De læseudfordrede elever og klassens dansklærer eller læsevejlederen.
Hold 2/hæfte B: Klassens midtergruppe og en indskolingspædagog eller klassens dansklærer.
Hold 3/hæfte C: De ressourcestærke og fagligt dygtige elever, der kan arbejde selvstændigt.
Når klassen skal inddeles i hold, kan man desuden vælge at tage udgangspunkt i resultaterne fra enten en sætningslæseprøve eller de nationale test.
Hent en vejledning til fordelingen af hæfter under EKSTRAMATERIALER her på siden.
Hæfterne er tilrettelagt i lektioner og med en fast struktur inden for de fire områder:
Ordafkodning: Opgaver med afsæt i de skriftsproglige lydprincipper.
Ordforståelse: Opgaver ordforklaringer og ord i forskellige kontekster.
Tekstforståelse: Opgaver der bygger på anerkendte og veldokumenterede læseforståelsesstrategier.
Læseflow: Opgaver til oplæsning af bogstaver, ord og tekster. 
Læsekurset er afprøvet med god effekt. De tre differentierede hæfter tilgodeser alle elever i en klasse, når der arbejdes med afkodnings- og forståelsesstrategier.
Find lærervejledningen under fanen "Ekstramaterialer".

Brugerbedømmelser af Læseflow A



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.