Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Læsevejlederen i funktion

Bag om Læsevejlederen i funktion

Læsevejlederen i funktion er skrevet af læsekonsulent Kirsten Jakobsen. Bogen formidler læsevejlederes erfaringer med og tanker om deres funktion som læsevejledere.   Læsevejlederen har som udgangspunkt et bredt funktionsområde, men i praksis er der stor forskel på rammerne for den enkelte læsevejleders arbejde. Formålet med Læsevejlederen i funktion er at vise, hvilke rammer læsevejlederen kan fungere indenfor, og at give eksempler fra praksis på udfyldning af rammerne.   Læsevejlederen i funktion giver mulighed for refleksion over, hvordan læsevejlederens fokus på sammenhæng mellem læseundervisning og læselæring læseindsats for alle elever på tværs af fagene udviklingen af skolens læsepolitik i praksis kan udspille sig konstruktivt i samarbejdet med kolleger, elever og ledelse.    Med sine mange praksiseksempler er bogens formål at beskrive de overvejelser læsevejledere har gjort sig – både i forbindelse med gode og mindre gode samarbejdsforløb.   Læsevejlederen i funktion indgår i serien Læring i praksis. Fælles for serien er læring gennem, om og af praksis. I serien indgår også Gerd Fredheims bog At læse for at lære, som kan bruges i fag- og tværfaglige teams.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702066999
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 72
  • Udgivet:
  • 10. juni 2009
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 195x270x6 mm.
  • Vægt:
  • 241 g.
  • BLACK WEEK
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 29. november 2024

Beskrivelse af Læsevejlederen i funktion

Læsevejlederen i funktion er skrevet af læsekonsulent Kirsten Jakobsen. Bogen formidler læsevejlederes erfaringer med og tanker om deres funktion som læsevejledere.
 
Læsevejlederen har som udgangspunkt et bredt funktionsområde, men i praksis er der stor forskel på rammerne for den enkelte læsevejleders arbejde. Formålet med Læsevejlederen i funktion er at vise, hvilke rammer læsevejlederen kan fungere indenfor, og at give eksempler fra praksis på udfyldning af rammerne.
 
Læsevejlederen i funktion giver mulighed for refleksion over, hvordan læsevejlederens fokus på

sammenhæng mellem læseundervisning og læselæring
læseindsats for alle elever på tværs af fagene
udviklingen af skolens læsepolitik
i praksis kan udspille sig konstruktivt i samarbejdet med kolleger, elever og ledelse. 
 
Med sine mange praksiseksempler er bogens formål at beskrive de overvejelser læsevejledere har gjort sig – både i forbindelse med gode og mindre gode samarbejdsforløb.
 
Læsevejlederen i funktion indgår i serien Læring i praksis. Fælles for serien er læring gennem, om og af praksis. I serien indgår også Gerd Fredheims bog At læse for at lære, som kan bruges i fag- og tværfaglige teams.

Brugerbedømmelser af Læsevejlederen i funktion



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.