Genrer
Pris
DKK
Anmeldelser
  • 0
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Formater
  • 88
  • 37
Sprog
  • 44
  • 68
  • 13

Industri

  • Mærsk Mc-Kinney Møller af Finn Mortensen Spar 12% Lydbog Mærsk Mc-Kinney Møller af Finn Mortensen & Thomas Larsen

    Mærsk Mc-Kinney Møller er en ener i dansk erhvervsliv. Han har opnået enorme resultater, ført sin virksomhed op i den globale superliga og har i årtier været et ikon for danske topledere.,Trods det faktum, at han i årtier har raget op, har han konsekvent foretrukket at leve en diskret og tilbagetrukket tilværelse, og de færreste kender den store erhvervsmand. ,Med denne bog får læserne et unikt indblik i en stærk personlighed - en lederskikkelse med et usædvanligt forretningstalent, en vilje af stål og med en livslang pligtfølelse af at skulle forvalte arven fra faderen, A.P. Møller så godt som menneskeligt muligt. Bogens 12 samtaler og kapitler giver læseren et levende og nuanceret indtryk af det dedikerede, magtfulde og ansvarsfulde, men også indlevende og humoristiske menneske. ”Han er ikke kun det pligtopfyldende, strenge, ordentlige ansvarsfulde menneske,” siger Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla om faderen. "Thomas Larsen og Finn Mortensen har begået et gribende, helstøbt portræt som skiller sig positivt ud fra mængden af tidligere A.P. Møller Mærsk bøger. Bogen er en ægte page turner.Primært fordi der bag deltagernes agtelse og hengivenhed anes kritiske og dermed menneskelige, nuancer." Berlingske Tidende (23.10.08)Læs hele anmeldelsen her. Jyllands-Posten skrev: "Mærsk Mc-Kinney Møller er blandt de bedste bøger om Danmarks største erhvervsmand." (22.10.08) Bogen om Mærsk er et fremragende, mærkeligt bevægende portræt af en stædig mand og hans livsværk. (Kristeligt Dagblad, 23.10.08) Du kan også høre et lille uddrag (som mp3-fil).   Du kan også købe selve bogen her. Klik på hæftet eller indbundet  for at købe den i hæftet eller indbundet udgave.

    MP3 Dansk 9788702076158 480 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 84,00 kr.
    • Pris:
    • 73,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Det rette tidspunkt af Danielle Steel Lydbog Det rette tidspunkt af Danielle Steel

    Alexandra Winslow elsker at læse krimier sammen med sin hengivne far. Snart skriver hun dem selv, og det er bøgerne, der hjælper hende igennem sorgen over farens alt for tidlige død.Den unge Alex er et enormt talent, men da hendes bøger skal udgives, husker hun sin fars råd: Ingen vil tage en kvindelig krimiforfatter seriøst.Under pseudonymet Alexander Green bliver Alex en kæmpe succes, men dobbeltlivet har konsekvenser, og med succes følger misundelse. Vil det rette tidspunkt til at smide masken nogensinde komme, eller er sandhedens pris for høj?Danielle Steel har skrevet romaner i fire årtier og er en af USA's allerstørste forfattere. Hendes bøger er solgt i næsten 700 millioner eksemplarer fordelt på 69 lande og 43 sprog.

    MP3 Dansk 9788726184464 622 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 148,99 kr.
    • Pris:
    • 139,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Nyt blod af Sune Engel Rasmussen Spar 17% Lydbog Nyt blod af Sune Engel Rasmussen

    Sune Engel Rasmussen har tilbragt længere tid i Afghanistan siden 2001 end nogen anden dansk journalist. Nyt blod er baseret på reportager gennem tre år, hvor han boede permanent i landet, og handler om de afghanere, der er vokset op i en verden formet på godt og ondt af reaktionerne på terrorangrebene i USA den 11. september. Han tager læseren til frontlinjen, på motorcykel rundt i Kabul og langt ud i ørkenen. Vi møder Taleban-krigere, homoseksuelle, rigmandssønner og en ny generation af kvinder. Deres liv er ikke defineret af tiden under det kortvarige Taleban-regime, men af krigen, der blev igangsat for at vælte selvsamme regime. Den vestlige tilstedeværelse har givet nogle afghanere muligheder, der var utænkelige for 15 år siden. Andre er blevet marginaliseret fra samfundet i en sådan grad, at de er villige til at slå deres landsmænd og –kvinder ihjel. Og så er der alle dem midt imellem, som hver dag forsøger at navigere i det afghanske samfund og finde en måde at passe ind.Det store spørgsmål om Afghanistan-krigen i disse år er, om ”det var det værd?”. Hvis svaret findes, er det hos den generation, hvis opgave det bliver at bygge et Afghanistan, hvor alle hører til.

    MP3 Dansk 9788702289909 641 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 89,00 kr.
    • Pris:
    • 73,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Offline af Imran Rashid Spar 18% Lydbog Offline af Imran Rashid & Søren Kenner

    ADVARSEL: Denne bog vil ændre dit syn på din smartphone – og dig selv – for altid! Imran Rashid og Søren Kenner har allerede skabt international debat ved at afsløre de mind hacks, som Facebook, Apple og Google bruger for at fastholde dig (og dine børn) i en ’altid med-altid på’- digital adfærd, der er svær at styre. I OFFLINE tager de dig med ind i en hemmelig techverden, hvor målrettet afhængighedsdesign bruges til at påvirke din identitet, din virkelighedsopfattelse og din evne til at indgå i sociale sammenhænge – og hvor prisen du betaler blandt andet indbefatter stress, koncentrations besvær og en dårligere evne til at træffe fornuftige beslutninger. Et mustread, hvis du og dine børn bruger smartphones, tablets og i det hele taget bruger tid på sociale medier, onlinespil eller endda bare på onlinenyheder. Lær at genkende manipulationen, undgå digital forurening og få hjælp til sundere digitale vaner.

    MP3 Dansk 9788770364348 354 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 159,00 kr.
    • Pris:
    • 129,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • BrandFuture - Praktisches Markenwissen für die Marktführer von morgen af Achim Feige Lydbog BrandFuture - Praktisches Markenwissen für die Marktführer von morgen af Achim Feige

    So machen Sie Ihre Marke in Zukunft zur Nummer einsMarkenführung ist ein sich ständig weiter entwickelnder Bereich. Welche Probleme und Chancen können sich in den nächsten Jahren ergeben und welche Trends und Kundenwünsche müssen beachtet werden? Achim Feige, welcher der führende Spezialist für zukunftsorientierte und trendgestützte Markenführung ist, hat deswegen sieben evolutionäre Gesetze der Markenführung entwickelt, die als Leitfaden über alle Marketing-Moden hinaus genutzt werden können. So lernt man, wie man seine Marke nicht nur heute, sondern auch in Zukunft an die Spitze bringen kann.Autor Achim Feige wurde 1968 geboren und ist der Executive Brand Consultant von BrandTrust. Er ist der führende Experte für zukunftsorientierte Markenführung durch die Kombination von seinen Trend- und Markenkompetenzen. Seine Kunden beinhalten diverse internationale Marken in verschiedenen Branchen von Banken über Versicherungen, Medien und Technologie bis hin zu Food. Tätig ist Feige als internationaler Referent und Seminarleiter für strategische Zukunfts- und Markenfragen.

    MP3 Tysk 9788726138603 402 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 149,99 kr.
    • Pris:
    • 139,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Den skandinaviske drøm af Jakob Ussing Spar 17% Lydbog Den skandinaviske drøm af Jakob Ussing & Søren Springborg

    Fortællingen om SAS' vej fra verdensberømmelse til overlevelseskamp. Der var ingen grænser for, hvad der kunne lade sig gøre for SAS i de første årtier. SAS fløj som de første i faste ruter over Nordpolen til byer som Los Angeles og Tokyo og blev kåret som verdens bedste. Så længe selskabet havde monopol på de lukrative flyvninger, var alt fryd og gammen. De ansatte havde forrygende vilkår og leverede til gengæld en service i særklasse. Alle var glade, ikke mindst hovedaktionærerne - de tre skandinaviske landes regeringer. Men med tiden udviklede statsejerskabet af SAS sig til en hæmsko for selskabet, og da først monopolet på luftfarten blev brudt, var selskabet ude af stand til at få gjort op med alt for voldsomme omkostninger. I efteråret 2012 - næsten 20 år efter monopolbruddet - stod SAS på konkursens rand, og først da lykkedes det at få gjort op med historisk belastende overenskomster. Men spørgsmålet er, om det brutale opgør med fagforeningerne har skadet forholdet mellem ledelsen og de ansatte så meget, at tilliden ikke kan genoprettes, og den særlige SAS-ånd dermed er død?Bogsinglen her bygger på interviews med en lang række centrale personer i og omkring SAS. For at komme så tæt som muligt på sandheden har alle haft mulighed for at medvirke anonymt. Bogens forfattere, Søren Springborg og Jakob Ussing, har gennem flere år fulgt SAS tæt som erhvervsjournalister på Berlingske Business, og de var med til at løfte sløret for SAS' redningsplan i løbet af efteråret 2012.

    MP3 Dansk 9788770361460 141 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 111,00 kr.
    • Pris:
    • 91,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Suchmaschinen-Marketing - Direct Marketing im Internet af Lukas Stuber Lydbog Suchmaschinen-Marketing - Direct Marketing im Internet af Lukas Stuber

    Erstmals beschreibt einer der führenden Suchmaschinen-Experten Grundlagen und Strategien, mit denen via Suchdienste neue Kunden zu gewinnen oder zu halten sind.Internet-Suchdienste haben sich an die Spitze der meistgenutzten Websites gesetzt - Google allein beantwortet über 200 Millionen Suchabfragen pro Tag. Ein Großteil davon betrifft Produkte, Angebote und Dienstleistungen. Aber nur wenige Websites sind gut genug auf Google & Co. vorbereitet. Für Web-Anbieter oft eine verpasste Chance. Denn Suchmaschinen-Marketing stellt heute eine effiziente und kostengünstige Möglichkeit dar, via Internet neue Kunden zu gewinnen und Verkaufsförderung zu betreiben. Lukas Stuber erläutert die Grundlagen des Suchmaschinen-Marketings: Welche Kriterien sind ausschlaggebend für Top-Positionen in Suchmaschinen? Was bietet Keyword-Werbung à la Google AdWords? Wie lässt sich der Return on Investment erheben? Dieses Hörbuch gibt Antwort.Wer erfahren will, wie man Suchmaschinen effizient in seinen Marketing-Mix integriert, ist mit Stubers Buch gut beraten. c"t - Magazin für Computertechnik Grundlagen und Strategien, wie mit Suchdiensten neue Kunden zu gewinnen sind, welche Gefahren lauern und welche Chancen warten. - WirtschaftsBlattDas Buch erläutert die Grundlagen des Suchmaschinen-Marketing: Welche Kriterien sind ausschlaggebend für Toppositionen in Suchmaschinen? Marketing-Verantwortlichen wird ein Überblick geliefert, wie Suchmaschinen-Marketing funktioniert, welche Chancen warten und welche Gefahren lauern. Zudem hilft ein Leitfaden bei der Entscheidung, ob Suchmaschinen-Marketing allenfalls inhouse betrieben, oder ob eine Spezialagentur beigezogen werden soll. - comtec Lukas Stuber, Suchmaschinenexperte, stellt die Grundlagen des Suchmaschinenmarketings dar und geht auf die hierfür entscheidenden Kriterien zu Positionierung ein. Er schafft mit seinem Leitfaden einen nachvollziehbaren Überblick und gibt praktische Hilfestellung. - wörkshop In seinem Buch "Suchmaschinen-Marketing" erläutert Lukas Stuber ebenso kompakt wie kompetent die Grundlagen, auf deren Basis sich Suchmaschinen für die Eigenwerbung einsetzen lassen. - Computer ZeitungDer Autor Lukas Stuber (geb. 1970 in Langenthal), Ende der Neunzigerjahre als Romanautor mehrfach ausgezeichnet, wechselte im Jahr 2000 in die Werbung und spezialisierte sich rasch auf Suchmaschinen. Neben seiner Werbetätigkeit ist er seit 2003 Co-Geschäftsführer der führenden Schweizer Suchmaschinenmarketing-Agentur Yourposition AG. Stuber ist außerdem Dozent an Fachhochschulen in Luzern, Basel und Olten sowie einer der gefragtesten Referenten der Schweiz im Bereich Suchmaschinenmarketing.

    MP3 Tysk 9788711957509 289 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Røvrendt af John Lindskog Spar 18% Lydbog Røvrendt af John Lindskog

    Fire flasker whisky om dagen. Skarpladte skydevåben. Flittig gæst på Københavns luderbarer. Kvinder ud og ind af svingdøren på godset ved Næstved. Storbygherren Bøje Nielsen var skandalernes mand i begyndelsen af 1980’erne. Undertiden var formiddagsbladenes forsider næsten dagligt prydet af Bøje in action. Når han arrigt forfulgte fremmødte pressefolk ved sit hjem uden for Næstved. Eller når en vanvittig biljagt henover Sydsjælland endte i et regulært slagsmål med lokale betjente. Forinden havde Bøje gjort sig bemærket i byggebranchen sammen med ingeniøren Axel Juhl-Jørgensen. De to stiftede byggeselskabet Dansk Totalentreprise, som landet over byggede i beton. Millionerne rullede ind på kontoen. Men mellem Bøje og Axel blev luften efterhånden kold af mistillid, og mod slutningen af 1970’erne indledtes et bittert slagsmål om magten i firmaet. Det vandt Axel Juhl-Jørgensen, som blev en yderst holden herre. Bøje derimod blev erklæret konkurs på årets sidste dag i 1982. Eller blev han røvrendt? Røvrendt - historien om Bøje Nielsen er et hudløst portræt af mennesket Bøje Nielsen og et indblik i en af de mest spegede sager i dansk erhvervshistorie. En historie om en opvakt knægt fra Næstved-egnen, en farverig levemand, som først blev millionær, så fallent og til allersidst – efter ni års behandling af boet – millionær igen.

    MP3 Dansk 9788770361903 403 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 159,00 kr.
    • Pris:
    • 129,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Geschäftserfolg Indien - Der Business-Guide für den indischen Subkontinent af Petra Mehl Lammens Lydbog Geschäftserfolg Indien - Der Business-Guide für den indischen Subkontinent af Petra Mehl Lammens

    Survival-Kit für Einzelunternehmer, die in Indien nicht ins Fettnäpfchen treten wollen!Indien hat ein gewaltiges Potenzial als Absatzmarkt sowie als Outsourcing- und Produktionsstandort. Über eine Milliarde Einwohner, ein rasantes Wirtschaftswachstum, exzellent ausgebildete Arbeitskräfte, niedrige Lohnkosten und wenig erschlossene Märkte machen den indischen Subkontinent zum Eldorado für expansionsfreudige Unternehmen. Dennoch tun sich westliche Geschäftsleute noch immer schwer, in dem Land Fuss zu fassen. Zu fremd scheinen ihnen Kultur und Bevölkerung, zu undurchsichtig die Geschäftsvorgänge. Jetzt gibt es endlich ein Business-Hörbuch für den erfolgreichen Markteinstieg in Indien. Petra Mehl-Lammens zeigt anhand von Fallbeispielen die Do`s and Don`ts im indischen Geschäftsalltag. Die Autorin schöpft dabei aus ihrer reichen Erfahrung sowohl als langjährige Beraterin und Cross-Culture-Trainerin als auch als erfolgreiche Unternehmerin mit einem eigenen Betrieb in Mumbai."Dieses Buch sollte von allen die mit Indien Geschäfte machen wollen sorgfältig gelesen werden, dem Leser werden dann in Indien viele Enttäuschungen erspart werden. Ich empfehle dieses Buch wärmstens!" - Peter von Oldershausen "Ein Muss fuer alle Geschaeftsleute, die sich mit Indien befassen und ueberlegen ,in Indien zu investieren.Sehr praxisnah und unkompliziert geschrieben.Kompliment." - Lucas BahlePetra Mehl-Lammens ist seit 15 Jahren als Management-Beraterin, Cross-Culture-Trainerin und Coach in Europa und Indien tätig. Sie ist Mitglied des Institute of Management Consultants of India, Mumbai. Seit zehn Jahren führt sie zusammen mit ihrem Mann erfolgreich ein eigenes Unternehmen in Indien, weshalb sie von Kunden und Unternehmern regelmäßig um Rat bei Problemen gefragt wird.

    MP3 Tysk 9788711965450 365 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Saudi America af Bethany McLean Lydbog Saudi America af Bethany McLean

    Bestselling author Bethany McLean reveals the true story of fracking's impact -- on Wall Street, the economy and geopolitics. The technology of fracking in shale rock -- particularly in the Permian Basin in Texas -- has transformed America into the world's top producer of both oil and natural gas. The U.S. is expected to be "e;energy independent"e; and a "e;net exporter"e; in less than a decade, a move that will upend global politics, destabilize Saudi Arabia, crush Russia's chokehold over Europe, and finally bolster American power again.Or Will it?Investigative journalist and bestselling author Bethany McLean digs deep into the cycles of boom and bust that has plagued the American oil industry for the past decade, from the financial wizardry and mysterious death of fracking pioneer Aubrey McClendon, to the speculators who are betting on America's ascendance and the collapse of OPEC in the great game of geopolitics. McLean finds that fracking is a business built on attracting ever-more gigantic amounts of capital investment, while promises of huge returns have often not borne out. Overeagerness in partaking in a boom can lead to all types of problems and just as she did with the Enron story, in Saudi America McLean points out the reality and the risks of the inflated promises of the fracking boom.

    MP3 Engelsk 9781984843647
    • Forlagets pris:
    • 296,88 kr.
    • Pris:
    • 275,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Havfruemorderen af Jens Høvsgaard Spar 18% Lydbog Havfruemorderen af Jens Høvsgaard

    EN VINTERNAT I 1998 kappede freelancefotografen Michael Forsmark hovedet af Den lille Havfrue, filmede forbrydelsen og solgte billederne. Der var hurtige penge i de første billeder fra et gerningssted, og den havde Michael Forsmark for længst regnet ud. Han var også på pletten, da en gummiged væltede fængselsmuren i Vridsløselille i 1995. Og han skød de bedste billeder under attentater og drab, da rockerkrigen rasede i 1990'erne. I denne bog fortæller journalist Jens Høvsgaard den forunderlige historie om en mand, der gennem en årrække fristede en tilværelse som rocker-supporter og pressens gadedreng. Som storkriminel. På mediernes yderste mandat. Men bogen er ikke kun kulørt kriminalhistorie. Med adgang til myndighedsregistre og børneværnsrapporter tegner Jens Høvsgaard også et tankevækkende portræt af et barne- og ungdomsliv præget af misbrug, vold og svigt. Af sociale myndigheder, der i et halvhjertet forsøg på at hjælpe en dreng væk fra skråplanet banede vejen for en helhjertet kriminel.

    MP3 Dansk 9788772003146 299 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 159,00 kr.
    • Pris:
    • 129,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Zuletzt lacht der Kunde - Der steinige Weg zum zufriedenen Kunden af Reiner S. Bandorf Lydbog Zuletzt lacht der Kunde - Der steinige Weg zum zufriedenen Kunden af Reiner S. Bandorf

    Gewisse Chefetagen und Arbeitnehmer haben noch nicht verstanden, dass optimaler Kundenservice zu einem guten Betriebsergebnis beiträgt und dass kulantes Verhalten gegenüber Kunden Arbeitsplätze erhält, ja sogar schaffen kann.Reiner S. Bandorf berichtet in seinem Buch über negative und positive Erlebnisse im Kundenservice in verschiedensten Branchen wie Gastronomie, Autogewerbe und Einzelhandel. Er lässt es aber nicht bei Lob oder Tadel bleiben. Sein Anliegen ist es, Schwachstellen und Unterlassungssünden aufzuzeigen. Diese können meist mit wenig Aufwand behoben werden, haben aber eine nachhaltige Wirkung.Dieses Buch ist keine rein theoretische Abhandlung, keine trockene Materie. Der Autor liefert konkrete Praxistipps, um eine gezielte Kundenorientierung schnell und effizient umzusetzen. Mit einer Vielzahl von Beispielen und Konzeptideen schildert er, wie Kundenserviceoptimierung, Beschwerdemanagement und Kundenbindung in den Unternehmen verankert werden können. Ein idealer Leitfaden für Führungskräfte, die Kundenbeziehungen zu ihrem Verantwortungsbereich zählen.Reiner S. Bandorf (geb. 1960) ist ein deutscher Betriebswirt, Berater und Manager. Nach dem Studienabschluss spezialisierte er sich auf die Bereiche Personalentwicklung und Vertriebstraining und führte Beratungsprojekte, Seminare und Konzeptentwicklungen für verschiedene Unternehmensberatungen durch. Er verfügt über umfassende Erfahrung im Aufbau, der Leitung und der Optimierung von Vertriebsorganisationen für erklärungsbedürftige Produkte und Dienstleistungen und ist Autor mehrerer Bücher und Fachveröffentlichungen zu diesen Themen.

    MP3 Tysk 9788711952351 207 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Überlebensstrategien für Frauen - Pocket-Guide Frauenzeit af Dr. Sonja A. Buholzer Lydbog Überlebensstrategien für Frauen - Pocket-Guide Frauenzeit af Dr. Sonja A. Buholzer

    Sonja A. Buholzer macht karrierebewusste Frauen mobil: Wie gelingt es, die eigenen Träume zu verwirklichen, finanziell unabhängig zu werden und sich so gekonnt zu organisieren, dass nebst Karriere auch ein Privatleben möglich ist? Wie setzt sich Frau im weitgehend männlich dominierten Umfeld durch und bringt die fraulichen Stärken ein? Und schließlich: was ermöglicht eine konfliktfreiere Kooperation zwischen Frau und Mann?"Diese kleine Lektüre kann für Frauen wie auch für Männer ein Werkzeug für eine "Wer-Bin-Ich"-Analyse sein." - EsclarmondeSonja A. Buholzer, Dr. phil., wurde am 18. April 1960 im schweizerischen Luzern geboren und ist Wirtschaftsreferentin und Autorin von Management-Büchern. Sie studierte Literaturwissenschaften, Philosophie, Literaturkritik und Geschichte an der Universität Zürich. 1984-85 war sie wissenschaftliche Assistentin und Lehrbeauftragte an der Stae University of New York. 1987 folgte die Promotion zum Doktor der Philosophie. Sonja A. Buholzer ist persönliche Beraterin von Wirtschaft und Politik, international tätige Bestsellerautorin und Keynote-Sprecherin. Sie war eine der ersten Frauen auf Direktionsstufe einer Schweizer Bank und kämpft seit dafür, dass Frauen adäquat in Entscheidungsgremien von Wirtschaft, Politik und Öffentlichkeit vertreten sind. Als Gründerin und Inhaberin des Zürcher Wirtschaftsberatungsunternehmens VESTALIA VISION gehört sie heute zu den erfolgreichsten Frauen in den Bereichen Karriere und Management-Coaching, Management-Training und Public Speaking.

    MP3 Tysk 9788711975589 190 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Den store tech-revolution af Christina Boutrup Spar 18% Lydbog Den store tech-revolution af Christina Boutrup

    Kina har i al stilhed taget et kvantespring og gennemgår i disse år en vild tech-revolution, som rykker ved magtbalancen i verden og kommer til at påvirke os alle. Kinesiske virksomheder er allerede globalt førende inden for flere af de vigtigste nye teknologier, som droner, solceller, fintech, sociale medier, e-handel og sandsynligvis også kunstig intelligens. Åbenheden og lysten til at afprøve nye teknologier – ansigtsgenkendelse og dronelevering – er stor, og kinesiske virksomheder er ikke underlagt de samme etiske dilemmaer og lovgivningsmæssige begrænsninger, som vi kender i Europa og USA.Hvorfor er det vigtigt for dig? Fordi det er et spørgsmål om tid, før kinesiske teknologiselskaber for alvor begynder at ekspandere uden for Kina, og fordi Kina på mange måder er blevet et vindue til fremtiden – på godt og ondt. En fremtid, hvor man kan betale med sit ansigt, og hvor staten ved hjælp af massiv overvågning uddeler point til borgerne for deres opførsel på de sociale medier og i den fysiske verden.

    MP3 Dansk 9788772006109 321 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 159,00 kr.
    • Pris:
    • 129,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • New Wild West af Blaire Briody Spar 18% Lydbog New Wild West af Blaire Briody

    Williston, North Dakota, was a sleepy farm town for generationsuntil the frackers arrived. The oil companies moved into Williston, overtaking the town and setting off a boom that America hadnt seen since the Gold Rush. Workers from all over the country descended, chasing jobs that promised them six-figure salaries and demanded no prior experience.But for every person chasing the American dream, there is a darker sidereports of violence and sexual assault skyrocketed, schools overflowed, and housing prices soared. Real estate is such a hot commodity that tent cities popped up, and many workers only option was to live out of their cars. Farmers whose families had tended the land for generations watched, powerless, as their fields were bulldozed to make way for one oil rig after another.Written in the vein of Ted Conover and Jon Krakauer, using a mix of first-person adventure and cultural analysis, The New Wild West is the definitive account of whats happening on the ground and what really happens to a community when the energy industry is allowed to set up in a town with little regulation or oversightand at what cost.

    MP3 Engelsk 9781543641707
    • Forlagets pris:
    • 156,15 kr.
    • Pris:
    • 127,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Business-Knigge: Arabische Welt - Erfolgreich kommunizieren mit arabischen Geschäftspartnern af Gabi Kratochwil Lydbog Business-Knigge: Arabische Welt - Erfolgreich kommunizieren mit arabischen Geschäftspartnern af Gabi Kratochwil

    Unverzichtbarer Orient-Ratgeber mit zahlreichen Anekdoten über das Miteinander von Arabern und Europäern.Der arabische Markt ist ein attraktiver Zukunftsmarkt. Wer hier mit Gewinn tätig sein will, muss die arabische Geschäftskultur kennen. Gabi Kratochwil, promovierte Islamwissenschaftlerin und Unternehmensberaterin mit langjähriger Erfahrung im arabischen Raum, gibt eine fundierte Einführung in die arabische Mentalität sowie Tipps und Tricks aus der Praxis, die für die erfolgreiche Geschäftstätigkeit unabdingbar sind."Das Buch ist ein sehr nützlicher Helfer für Leute die in der arabischen Welt Geschäfte machen wollen. Die Autorin geht auf die Kultur der Menschen ein und versucht dem Leser die unterschiedliche Denkweise der Menschen näherzubringen. " - Achim Birkenmayer "Das Buch vermittelt einen sehr guten Einblick in die Gegenheiten der arabischen Länder und eignet sich hervorragend als Einstieg für all jene die geschäftliche Beziehungen aufbauen möchten." - Marcel LippunerGabi Kratochwil ist promovierte Islamwissenschaftlerin mit langjähriger Erfahrung im arabischen Raum. Sie berät führende Unternehmen, Institutionen und Verbände bei ihren Geschäftsbeziehungen in arabischen Ländern. Sie ist Mitglied im Präsidium der Arabisch-Deutschen Vereingung für Handel und Industrie e.V. (Ghorfa), der Society for Intercultural Education, Training and Research e.V. (SIETAR), Inhaberin von Cross-Cultures, einem Unternehmen, das sich mit Fragen der interkulturellen Kommunikation beschäftigt (<a href="http://www.cross-cultures.de),">www.cross-cultures.de),</a> und lebt in der Nähe von Köln.

    MP3 Tysk 9788711965337 340 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Business-Etikette für Frauen - Professionelle Umgangsformen im Job af Susanne Helbach Grosser Lydbog Business-Etikette für Frauen - Professionelle Umgangsformen im Job af Susanne Helbach Grosser & Jutta Hofmann

    Ein Buch, das jede Frau gelesen haben sollte!Sie sind die Chefin, er der sehr viel ältere Mitarbeiter. Wer bietet das Du an? Sie sehen den Vorstandsvorsitzenden Ihres Unternehmens mit weiblicher Begleitung im Theater. Gehen Sie auf ihn zu, um ihn zu begrüßen? Sie haben keine Klimaanlage im Büro. Dürfen Sie deshalb an sehr heißen Tagen keine Strümpfe tragen? Fragen, die sich die Frau im Job stellt. Wer selbstbewusst und sicher auftreten will, sollte die Antworten kennen. Am Beispiel der fiktiven Marketingleiterin Leonie Engel führen die Expertinnen Susanne Helbach-Grosser und Jutta Hofmann durch das Regelwerk zeitgemäßer Business-Etikette speziell für die Frau. Sie zeigen die Details, mit denen man angenehm auffällt: Einwandfreie Korrespondenz, angemessenes Begrüßen, gekonntes Smalltalken, Souveränität in Sitzungen und am Buffet, ein gepflegtes Outfit oder eine bewusste Körperhaltung. Faktoren, die den Auftritt professionell wirken lassen und positiv in Erinnerung rufen. Selbsttests, Checklisten, Übungen und ein umfassendes Stichwortregister machen das Hörbuch zu einem nützlichen Begleiter. In heiklen Situationen, wenn unverzüglicher Rat vonnöten ist, dient es als praktischer Ratgeber, das Unsicherheiten und Zweifel schnell beseitigt. 72-seitiges Booklet mit zahlreichen Abbildungen und Übungen inklusive"Die Autoren wenden sich an Leser, die Rat und Unterstützung suchen, Berufseinsteiger, Wiedereinsteiger, Frauen die Stil und Klasse ausstrahlen und ernstgenommen werden wollen. " R.AmmarSusanne Helbach-Grosser gründete 1993 das Seminar-Institut "Takt & Stil" in Schwäbisch Gmünd. Die Etikette-Expertin vermittelt in Seminaren in Deutschland, Österreich und der Schweiz die moderne Etikette für eine Karriere mit Stil. Zu ihren Kunden zählen internationale Unternehmen wie BMW AG und Bausparkasse Schwäbisch Hall AG. Jutta Hofmann war Journalistin mit eigenem Medienbüro in Ludwigshafen am Rhein sowie Trainerin für Intuitionsentwicklung und professionelles Texten. In ihrem Berufsleben als Redakteurin, Chefredakteurin und PR-Frau war sie immer der geistigen Kreativität, dem intuitiven Wahrnehmen, Denken und präzisen Umsetzen in Texte verpflichtet. Dabei stellte sie fest, welche erstaunlichen Wirkungen entwickelte Intuition hervorzubringen vermag. Dies veränderte nicht nur ihre Arbeitsweise, sondern ihr ganzes Leben komplett.

    MP3 Tysk 9788711969274 382 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Rub og stub over stok og sten af Ole Stephensen Spar 18% Lydbog Rub og stub over stok og sten af Ole Stephensen

    Indlæst af Ole Stephensen. Hvis man skal beskrive Ole Stephensen med et enkelt ord, må det være ’folkelig’. Derudover er han svineheldig. Og har prøvet det meste. Fra han som 14-årig udgav sit eget månedsblad og solgte sin egen digtsamling, til han bagvaskede en politimorder og fik 14 dages fængsel for at desertere under værnepligten. Alt sammen inden han fyldte 23 år. Senere måtte han træffe valget mellem at blive en Øbberbøv eller krigskorrespondent i Mellemøsten. Og mellem at blive underholdnings- eller faktachef.I 1980’erne var han med til at bryde Danmarks Radios monopol og stå bag de mest sælgende folkekomedier i dansk filmhistorie, da han sammen med kollegaen Jarl Friis-Mikkelsen opfandt Walter & Carlo. Han har været prisvindende tv-vært på Eleva2ren og Go’ morgen Danmark og storforbruger af kvindelige medværter. Han har spredt sig over alle dele af tv-produktion, fra kritiske dokumentarprogrammer til folkelig underholdning. Og i alle årene er det gået stærkt.Da han i en alder af 53 år blev smidt ud af TV 2, besluttede han at starte forfra. Som 60-årig meldte han sig under de politiske faner, og to år senere sprængte han opstillingslisten, da han fik så mange personlige stemmer ved kommunalvalget, at han røg fra sidstepladsen på den konservative liste til en fjerdeplads. I bogen leverer han sjove og underholdende historier om stort set alt og alle i den danske mediebranche, og blandt mange andre møder man så forskellige typer som Suzanne Bjerrehuus, Jack Nicholson, Eva Jørgensen, Line Baun Danielsen, John le Carré, Walter & Carlo, Øb og Bøv, Tony Curtis, Peter Belli, 14 lottovindere, Jarl Friis-Mikkelsen, en gen stridig borgmester, Erik Balling, Pia Kjærsgaard, en nazist, Karen Thisted og Jørgen Schleimann.

    MP3 Dansk 9788712058175 567 Minutter minutter
    • Forlagets pris:
    • 214,00 kr.
    • Pris:
    • 174,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Nach der Globalisierung - Entwicklungspolitik im 21. Jahrhundert af Peter Niggli Lydbog Nach der Globalisierung - Entwicklungspolitik im 21. Jahrhundert af Peter Niggli

    Im Zeitalter der Globalisierung diktieren die Industrieländer vielen Entwicklungsländern die Wirtschaftspolitik – mit negativen Resultaten. Dass die Bilanz der Entwicklungsländer nicht allzu schlecht ausfällt, ist Ländern wie Indien, China oder Südkorea zu verdanken – gerade weil sie sich dem wirtschaftspolitischen Diktat Washingtons nicht unterwerfen mussten. Niggli warnt vor der Illusion, man könne die wirtschaftliche Globalisierung durch soziale und ökologische Leitplanken zivilisieren. Demokratie und Selbstbestimmung sind mit voller ökonomischer Integration aller Länder nicht vereinbar. Ein neues weltwirtschaftliches Regulationsregime ist notwendig, das den Ländern mehr Spielraum für eigenständige Entwicklungsstrategien gibt. Ein solcher Kurswechsel bedingt aber, dass die Bevölkerung der Industrieländer dem neuen "liberalen" Imperialismus entgegentritt, den die USA gegen den "Terrorismus" konzipieren.Peter Niggli (geb. 1950 in Zürich) ist ein Schweizer Journalist und Publizist mit dem Schwerpunkt Entwicklungspolitik. Er studierte Phiilosophie, Mathematik und Geschichte und war im Gefolge der Achtundsechzigerbewegung während seiner gesamten Studienzeit Anführer der Revolutionären Aufbauorganisation Zürich. Auch in seinem weiteren Lebensverlauf war er politisch tätig; u.a. war er Anfang der 90'er Abgeordneter der Grünen im Zürcher Gemeinderat und von 1998 bis 2005 Geschäftsführer von Alliance Sud, einer entwicklungspolitische Arbeitsgemeinschaft. Er ist u.a. Verfasser mehrerer Studien über Afrika.

    MP3 Tysk 9788711952528 231 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Denken Reden Handeln - Für Euro-Kommunikation gegen US-Marketing af Klaus J. Stöhlker Lydbog Denken Reden Handeln - Für Euro-Kommunikation gegen US-Marketing af Klaus J. Stöhlker

    Der Niedergang von Opel und KarstadtQuelle, die Stagnation der Credit-Suisse-Gruppe und der Deutschen Bank haben eine gemeinsame Erklärung: falsches Marketing. Diese Unternehmen wenden fast ausschließlich US-amerikanische Formen des Marketings an. Das Ergebnis sind Pleiten und Unternehmenszusammenschlüsse. Diese Denkschule der Kommunikation wird Europas Unternehmen ruinieren, wenn sie nicht eigene Modelle verwenden. Klaus J. Stöhlkers Konzept der Euro-Kommunikation basiert auf bewährten und modernen, zielgruppenorientierten Instrumenten der Information und Kommunikation. Es zeigt Wege aus der Falle des mengenorientierten und nur pekuniären Marketings und wird für die Zukunft wegweisend sein.Klaus Jürgen Stöhlker (geb. 1941 in Ludwigshafen am Rhein) ist ein deutsch-schweizerischer PR-Berater, Journalist, Redakteur, Publizist und Unternehmer. Im Laufe seiner Karriere geriet er immer wieder durch seine scharfe Zunge und provokative Aussagen ins Fadenkreuz der Medien - andererseits gilt er aber auch als brillianter Beobachter und wortgewandter Verfasser, und seine PR-Firma, die inzwischen von den beiden Söhnen geleitet wird, ist nicht ohne Grund seit über 20 Jahren eine der erfolgreichsten der Schweiz.

    MP3 Tysk 9788711957516 353 Minutter minutter
    • Pris:
    • 57,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Die Dagoberts - Eine Weltgeschichte des Reichtums - von Krösus bis Bill Gates af Detlef Gürtler Lydbog Die Dagoberts - Eine Weltgeschichte des Reichtums - von Krösus bis Bill Gates af Detlef Gürtler

    Die Multimillionäre der Weltgeschichte in einem Hörbuch!Eine Weltgeschichte des Reichtums - von Krösus bis Bill Gates.Nichts ist so faszinierend wie sagenhafter Reichtum. Ein Blick in die Weltgeschichte zeigt, dass es immer schon Menschen und Dynastien gegeben hat, die reicher waren als alle anderen.Ob Krösus, der das Geld erfand, Cäsar, der der Dagobert Duck der Antike war, im Mittelalter die Kaufleute der Hanse, später Jakob Fugger, die indischen Mogul-Kaiser, die Rothschilds, Rockefeller, Henry Ford, Warren Buffett, Bill Gates und viele andere mehr: Detlef Gürtler erzählt in dieser großen Wirtschafts- und Kulturgeschichte von der Herrschaft über Gold, Gewürze, Sklaven oder Öl; von Kriegs- und Krisengewinnlern; von genialen Ideen und brillanten Hasardeuren; von Emporkömmlingen, Ehrgeiz, Gier und Größenwahn als Bedingungen für Milliardäre. Und von den Gründen, warum die meisten Mega-Vermögen wieder untergegangen sind."Wirtschaftsgeschichte einmal anders." - Wolfgang M. BUCHTA "Alles andere als Wirtschaftsporno. Die Geschichtensammlung ist meiner Ansicht nach der geglückte Versuch, die Verstrickungen von Zufall, Macht und menschlichen Trieben aufzuzeigen. Nicht als Anweisung "Wie werde ich Millionär?", sondern als Spiegel von uns allen." - Dr. Werner FuchsDetlef Gürtler, Jahrgang 1964, lebt und arbeitet in Berlin, Marbella und Rüschlikon bei Zürich. Er ist u.a. Chefredaktor des Zukunftsmagazins GDI Impuls, Autor erfolgreicher Wirtschaftssachbücher (`Die Dagoberts´; `Die Tagesschau erklärt die Wirtschaft´), Kolumnist (Gürtlers Gesammelte Grütze in der WELT Kompakt), Blogger (tazblog Wortistik) und Berater für internationale Unternehmen.

    MP3 Tysk 9788726069655 644 Minutter minutter
    • Pris:
    • 56,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Frenemies af Ken Auletta Spar 12% Lydbog Frenemies af Ken Auletta

    An intimate and profound reckoning with the changes buffeting the $2 trillion global advertising and marketing business from the perspective of its most powerful players, by the bestselling author of GoogledAdvertising and marketing touches on every corner of our lives, and is the invisible fuel powering almost all media. Complain about it though we might, without it the world would be a darker place. And of all the industries wracked by change in the digital age, few have been turned on its head as dramatically as this one has. We are a long way from the days of Don Draper; as Mad Men is turned into Math Men (and womenthough too few), as an instinctual art is transformed into a science, the old lions and their kingdoms are feeling real fear, however bravely they might roar. Frenemies is Ken Auletta's reckoning with an industry under existential assault. He enters the rooms of the ad world's most important players, some of them business partners, some adversaries, many frenemies, a term whose ubiquitous use in this industry reveals the level of anxiety, as former allies become competitors, and accusations of kickbacks and corruption swirl. We meet the old guard, including Sir Martin Sorrell, the legendary head of WPP, the world's largest ad agency holding company; while others play nice with Facebook and Google, he rants, some say Lear-like, out on the heath. There is Irwin Gotlieb, maestro of the media agency GroupM, the most powerful media agency, but like all media agencies it is staring into the headlights as ad buying is more and more done by machine in the age of Oracle and IBM. We see the world from the vantage of its new powers, like Carolyn Everson, Facebook's head of Sales, and other brash and scrappy creatives who are driving change, as millennials and others who disdain ads as an interruption employ technology to zap them. We also peer into the future, looking at what is replacing traditional advertising. And throughout we follow the industry's peerless matchmaker, Michael Kassan, whose company, MediaLink, connects all these players together, serving as the industry's foremost power broker, a position which feasts on times of fear and change. Frenemies is essential reading, not simply because of what it says about this world, but because of the potential consequences: the survival of media as we know it depends on the money generated by advertising and marketingrevenue that is in peril in the face of technological changes and the fraying trust between the industry's key players.

    MP3 Engelsk 9780008297022
    • Forlagets pris:
    • 135,42 kr.
    • Pris:
    • 118,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Videnskab.dk #14 - Den dystre hemmelighed om kunstig intelligens af – Videnskab.dk Lydbog Videnskab.dk #14 - Den dystre hemmelighed om kunstig intelligens af – Videnskab.dk

    Talende smartphones og selvkørende biler. Det er den fagre nye verden, der venter os lige om hjørnet, og den bliver mere og mere kompleks. Kunstig intelligens er én af videnskabens absolutte hotspots - både fordi det ulmer af muligheder, men også fordi det pludseligt kan blive farligt og ukontrollerbart, som det stedse illustreres i sci-fi litteratur og -film. I denne podcast er vi taget ud på DTU i Lyngby for at tale med Ole Winther, professor på DTU COMPUTE, om "black box-problemet" i kunstig intelligens.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- Ole Winther, professor på DTU COMPUTE- Martin Grønbæk, programleder på HK LAB- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

    MP3 Dansk 9788726050127 26 Minutter minutter
    • Pris:
    • 19,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Videnskab.dk #30 - Bør Danmark forske mere i atomkraft? af – Videnskab.dk Lydbog Videnskab.dk #30 - Bør Danmark forske mere i atomkraft? af – Videnskab.dk

    Videnskab.dk vil redde verden sammen med dig, kære læser. Derfor har vi startet et initiativ på Facebook, hvor vi diskuterer med vores brugere, hvordan vi gennem forskning for eksempel kan komme tættere på en løsning af den globale klimakrise. Som et led heri, skrev vi tidligere på ugen artiklen Kan atomkraft redde verden?, og nu tager vi diskussionen videre i den seneste udgave af vores ugentlige podcast. Her diskuterer forskerne Bent Lauritzen, der er afdelingschef i Center for Nukleare Teknologier på DTU, og Eigil Kaas, der er professor i meterologi og klimadynamik på Niels Bohr Institutet i København, hvorvidt Danmark udelukkende skal satse på forskning i vedvarende energi som sol og vind - eller også bør inddrage atomkraft i spillet om at sænke CO2-udslippet.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- Bent Lauritzen, afdelingschef for Center for Nukleare Teknologier på DTU- Eigil Kaas, professor i meteorologi og klimadynamik ved Niels Bohr Institutet på Københavns Universitet- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

    MP3 Dansk 9788726050301 20 Minutter minutter
    • Pris:
    • 19,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Videnskab.dk #10 - Dansk rumudstyr bidrager til året  astronyhed af – Videnskab.dk Lydbog Videnskab.dk #10 - Dansk rumudstyr bidrager til året astronyhed af – Videnskab.dk

    I august kolliderede to neutronstjerner på mange milliarder ton i en fjern galakse. Og den slags går ikke ubemærket hen. Kollisionen udsendte såkaldte tyngdebølger, som er små rystelser i rumtiden, udløst af tunge massers bevægelse - noget, som astrofysikere verden over har forsøgt at måle i tiden efter kollisionen. Målingerne var en kæmpe succes, da det for første gang i historien lykkedes forskerne at måle både lyd og lys fra samme hændelse i rummet. `Det er stort set lige så stort, som dengang Galileo for første gange brugte et teleskop og kunne se måner omkring Jupiter,´ drister Søren Brandt sig til at sige om årets store astrofysiske gennembrud. Han er seniorforsker ved Institut for Rumforskning og Rumteknologi på DTU Space, og han giver det store overblik over årets `astro-nyhed‘ i denne uges podcast.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- Søren Brandt, seniorforsker på DTU SPACE- Jonatan Selsing, ph.d.-studerende Niels Bohr Institutet- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

    MP3 Dansk 9788726050080 33 Minutter minutter
    • Pris:
    • 19,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Videnskab.dk #5 - Dræberrobotterne kommer - eller hvad? af – Videnskab.dk Lydbog Videnskab.dk #5 - Dræberrobotterne kommer - eller hvad? af – Videnskab.dk

    `Når de dødbringende våben først er udviklet, vil de bane vejen for væbnede konflikter i en størrelsesorden, vi ikke hidtil har kendt, og i en fart, som mennesker får svært ved at forstå.´Det kunne være den mørke voiceover, der sætter scenen, til endnu en dyster sci-fi franchise - men det er det ikke. Ordene er klippet direkte ud fra det åbne brev, som Elon Musk og 115 magtfulde tech-bosser underskrev og adresserede til verdens magtcentrum, FN, i august. I brevet advarede de mere end 100 pionerer inden for robotteknologi og kunstige intelligens mod deres egen accelererende branches evne til at starte et nyt våbenkapløb, der kan resultere i nye store krige, som verden aldrig har set før.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:I denne podcast har vi sat Hans Peter Michaelsen, major og militæranalytiker på Center for Militære Studier på Københavns Universitet, samt professor i robotteknologi og kunstig intelligens på IT Universitetet, Kasper Støy, der nægtede at underskrive brevet, i stævne for at vurdere, om de 116 brevskrivere har ret i deres bekymring.

    MP3 Dansk 9788726050370 40 Minutter minutter
    • Pris:
    • 19,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Videnskab.dk #8 - Rumfartens vildeste højdepunkter af – Videnskab.dk Lydbog Videnskab.dk #8 - Rumfartens vildeste højdepunkter af – Videnskab.dk

    Nu, hvor rumfarten fylder 60 år, samler vi op på, hvad der i tidens løb er sket. Rumfartsskribenterne, Henrik og Helle Stub, byder på de tre vildeste nedslag i rumfartens 60 år lange historie, og John Leif Jørgensen, professor på DTU Space, fortæller hvad, han tror, de næste 60 års rumfart vil byde på. Det drejer sig blandt andet om liv i rummet, Mars-landinger og rumturisme. Denne uge har også stået i Nobelprisens tegn. Indtil videre er modtagerne af priserne i fysik-, kemi- og medicin-kategorierne blevet offentliggjort. Jonas Salomonsen forklarer i ugens nyhedsoverblik, hvad det i år har krævet af forskerne at modtage Nobelpriserne.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- John Leif Jørgensen, professor og afdelingsleder på Måling og Instrumentering på DTU SPACE- Henrik og Helle Stub, astronomi- og rumfartsskribenter- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

    MP3 Dansk 9788726050400 34 Minutter minutter
    • Pris:
    • 19,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • NESTLÉ - Anatomie eines Weltkonzerns af Attac Schweiz Lydbog NESTLÉ - Anatomie eines Weltkonzerns af Attac Schweiz

    Nestlé, die weltweite Nummer 1 im Lebensmittelsektor, ist das Musterbeispiel eines Weltkonzerns. Er pflegt das Image eines qualitätsbewussten Unternehmens, das gute Arbeitsbedingungen bietet und mit seiner Politik den Armen dieser Welt entgegenkommt. Die Autorinnen und Autoren dieses Buches, die sich als globalisierungskritisch verstehen, beschreiben die Realität hinter der schönen Marketingfassade: Während Nestlé enorme Gewinne einstreicht, wird der Konzern von Gewerkschaften in aller Welt beschuldigt, das Arbeitsrecht der Mitarbeitenden mit Füßen zu treten. Nestlé mischt bei der Privatisierung des lebenswichtigen Gemeinguts Wasser mit. Nestlé dreht mit an der Preisspirale, die den Kaffeepreis unter die Produktionskosten drückt und damit Hunderttausende von Produzenten in die Armut abdrängt. Nestlé bringt gentechnisch veränderte Organismen (GVO) in Umlauf, deren Gefahren für die Welt und ihre Bewohner nicht abschätzbar sind. Schließlich macht Nestlé weiter mit der berüchtigten Pulvermilch für Babys, die dem Konzern schon vor Jahren negative Schlagzeilen gebracht hat, die er jedoch nach wie vor aggressiv vermarktet."Nestlé ist nicht nur einer der weltweit größten transnationalen Konzerne, sondern das Paradebeispiel eines Unternehmens, das seine Geschäftstätigkeit in zahlreiche sensible Bereiche ausgedehnt hat. Attac Vaud hat sich daran gemacht, weniger bekannte Seiten dieses Konzernriesen zu beleuchten. Ich wünsche dem Buch, dass es große Verbreitung findet." Susan GeorgeDer Herausgeber dieser Veröffentlichung ist Attac Schweiz: Mit ca. 90000 Mitgliedern weltweit ist das internationale Netzwerk Attac ein wichtiger Teil der globalisierungskritischen Bewegung. Attac steht für solidarische Alternativen zur neoliberalen Globalisierung. Als 'aktionsorientierte Volksbildungsbewegung' veranstaltet Attac Schweiz seit Ende der 90'er Jahre Debatten und Kampagnen zu Themen wie Besteuerung von Finanztransaktionen, Abschaffung von Steuerparadiesen und Kampf gegen Privatisierungen. Autorinnen und Autoren dieser Veröffentlichung: Sandra Bott, Ounsi El Daïf, Olivier Goy, Sara Meylan, Nora Natchkova, Isabelle Paccaud, Janick Marina Schaufelbuehl, Béatrice Schmid.

    MP3 Tysk 9788711952597 195 Minutter minutter
    • Pris:
    • 49,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Conspiracy af Ryan Holiday Spar 19% Lydbog Conspiracy af Ryan Holiday

    A stunning story about how power works in the modern age--the book the New York Times called "e;one helluva page-turner"e; and The Sunday Times of London celebrated as "e;riveting...an astonishing modern media conspiracy that is a fantastic read."e; Pick up the book everyone is talking about.In 2007, a short blogpost on Valleywag, the Silicon Valley-vertical of Gawker Media, outed PayPal founder and billionaire investor Peter Thiel as gay. Thiel's sexuality had been known to close friends and family, but he didn't consider himself a public figure, and believed the information was private. This post would be the casus belli for a meticulously plotted conspiracy that would end nearly a decade later with a $140 million dollar judgment against Gawker, its bankruptcy and with Nick Denton, Gawker's CEO and founder, out of a job. Only later would the world learn that Gawker's demise was not incidental--it had been masterminded by Thiel.For years, Thiel had searched endlessly for a solution to what he'd come to call the "e;Gawker Problem."e; When an unmarked envelope delivered an illegally recorded sex tape of Hogan with his best friend's wife, Gawker had seen the chance for millions of pageviews and to say the things that others were afraid to say. Thiel saw their publication of the tape as the opportunity he was looking for. He would come to pit Hogan against Gawker in a multi-year proxy war through the Florida legal system, while Gawker remained confidently convinced they would prevail as they had over so many other lawsuit--until it was too late. The verdict would stun the world and so would Peter's ultimate unmasking as the man who had set it all in motion. Why had he done this? How had no one discovered it? What would this mean--for the First Amendment? For privacy? For culture?In Holiday's masterful telling of this nearly unbelievable conspiracy, informed by interviews with all the key players, this case transcends the narrative of how one billionaire took down a media empire or the current state of the free press. It's a study in power, strategy, and one of the most wildly ambitious--and successful--secret plots in recent memory.Some will cheer Gawker's destruction and others will lament it, but after reading these pages--and seeing the access the author was given--no one will deny that there is something ruthless and brilliant about Peter Thiel's shocking attempt to shake up the world.

    MP3 Engelsk 9780525634119
    • Forlagets pris:
    • 989,58 kr.
    • Pris:
    • 798,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Four af Scott Galloway Spar 12% Lydbog Four af Scott Galloway

    Random House presents the audiobook edition of The Four by Scott Galloway, read by Jonathan Todd Ross.For all that's been written about the Four over the last two decades, no one has captured their power and staggering success as insightfully as Scott Galloway. Instead of buying the myths these compa-nies broadcast, Galloway asks fundamental questions. How did the Four infiltrate our lives so completely that they're almost impossible to avoid (or boycott)? Why does the stock market forgive them for sins that would destroy other firms? And as they race to become the world's first trillion-dollar company, can anyone chal-lenge them? In the same irreverent style that has made him one of the world's most celebrated business professors, Galloway deconstructs the strategies of the Four that lurk beneath their shiny veneers. He shows how they manipulate the fundamental emotional needs that have driven us since our ancestors lived in caves, at a speed and scope others can't match. And he reveals how you can apply the lessons of their ascent to your own business or career. Whether you want to compete with them, do business with them, or simply live in the world they dominate, you need to understand the Four.

    MP3 Engelsk 9781473542112
    • Forlagets pris:
    • 104,17 kr.
    • Pris:
    • 91,95 kr.
    Leveringstid:   Straks på e-mail
 
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.