Genrer
Pris
DKK
Formater
  • 100
  • 49
  • 27
  • 11
  • 4
  • 3
  • 1
Sprog
  • 39
  • 74
  • 14

Industri

  • Mærsk Mc-Kinney Møller af Finn Mortensen
    - Et personligt portræt af Danmarks største erhvervsmand
    af Finn Mortensen & Thomas Larsen

    Mærsk Mc-Kinney Møller er en ener i dansk erhvervsliv. Han har opnået enorme resultater, ført sin virksomhed op i den globale superliga og har i årtier været et ikon for danske topledere.,Trods det faktum, at han i årtier har raget op, har han konsekvent foretrukket at leve en diskret og tilbagetrukket tilværelse, og de færreste kender den store erhvervsmand. ,Med denne bog får læserne et unikt indblik i en stærk personlighed - en lederskikkelse med et usædvanligt forretningstalent, en vilje af stål og med en livslang pligtfølelse af at skulle forvalte arven fra faderen, A.P. Møller så godt som menneskeligt muligt. Bogens 12 samtaler og kapitler giver læseren et levende og nuanceret indtryk af det dedikerede, magtfulde og ansvarsfulde, men også indlevende og humoristiske menneske. ”Han er ikke kun det pligtopfyldende, strenge, ordentlige ansvarsfulde menneske,” siger Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla om faderen. "Thomas Larsen og Finn Mortensen har begået et gribende, helstøbt portræt som skiller sig positivt ud fra mængden af tidligere A.P. Møller Mærsk bøger. Bogen er en ægte page turner.Primært fordi der bag deltagernes agtelse og hengivenhed anes kritiske og dermed menneskelige, nuancer." Berlingske Tidende (23.10.08)Læs hele anmeldelsen her. Jyllands-Posten skrev: "Mærsk Mc-Kinney Møller er blandt de bedste bøger om Danmarks største erhvervsmand." (22.10.08) Bogen om Mærsk er et fremragende, mærkeligt bevægende portræt af en stædig mand og hans livsværk. (Kristeligt Dagblad, 23.10.08) Du kan også høre et lille uddrag (som mp3-fil).   Du kan også købe selve bogen her. Klik på hæftet eller indbundet  for at købe den i hæftet eller indbundet udgave.

  • Original - Personlig branding og synlighed af Maiken Ingvordsen
    af Maiken Ingvordsen

    Er du original? Skiller du dig ud? Er du synlig? Hvis du er et stærkt personligt brand, spiller dit talent sammen med din personlighed, faglighed og tilstedeværelse. Du kan ikke bestemme, hvad andre skal mene om dig, men du kan påvirke dem positivt. Det gør du ved at arbejde bevidst med dit personlige brand på en smagfuld og troværdig måde, der klinger sammen med at være et kreativt og iværksættende menneske.Især sociale medier giver dig mulighed for at nå bredt ud. Men du skal lægge en plan for, hvordan du kommunikerer på de forskellige platforme og viser dig som et inspirerende menneske. Så tiltrækker du kunder, publikum og følgere.Du er hermed hyret til at være din egen personlige brandmanager!

  • Georgia Boy af Michael  Ravn Spar 22%
    - - truckerhistorier fra landevejen
    af Michael Ravn

    Willy Davidsen – i truckerkredse kendt som Georgia Boy – er med 45 år bag rattet og otte millioner kilometer på landevejene lidt af en asfaltlegende. Gennem ham og en flok kollegaer fortælles historien om de danske truckeres eksporteventyr med særlig fokus på de sjoveste, mest dramatiske og opsigtsvækkende historier fra bl.a. Sydeuropa, Sovjetunionen og Mellemøsten. Vi kommer rundt om alt fra smuglerier, bestikkelse, svindel og sortbørshandel til letlevende damer, kronprins Frederik og prins Joachim, den italienske mafia, spritkørsel, tragiske dødsfald og et afhugget hoved.”Jeg er lykkelig over at have siddet bag rattet i 45 år. Mit liv på landevejen har været opfyldelsen af en drøm; lige som det må være for en professionel fodboldspiller. Jeg drømte altid om at komme på hjul, og jeg har gjort min hobby til min levevej. Jeg har da også betalt en pris med overvægt, gigt, sukkersyge, et ægteskab, dårlig ryg, hæmorider i røven og det hele. Jeg har sgu haft hele pladen fuld. Men jeg er i live og elsker altså stadig mit liv og mit arbejde.”
- Georgia Boy.

  • Den store tech-revolution af Christina Boutrup Spar 18%
    - Sådan former Kina vores fremtid
    af Christina Boutrup

    Kina har i al stilhed taget et kvantespring og gennemgår i disse år en vild tech-revolution, som rykker ved magtbalancen i verden og kommer til at påvirke os alle. Kinesiske virksomheder er allerede globalt førende inden for flere af de vigtigste nye teknologier, som droner, solceller, fintech, sociale medier, e-handel og sandsynligvis også kunstig intelligens. Åbenheden og lysten til at afprøve nye teknologier – ansigtsgenkendelse og dronelevering – er stor, og kinesiske virksomheder er ikke underlagt de samme etiske dilemmaer og lovgivningsmæssige begrænsninger, som vi kender i Europa og USA.Hvorfor er det vigtigt for dig? Fordi det er et spørgsmål om tid, før kinesiske teknologiselskaber for alvor begynder at ekspandere uden for Kina, og fordi Kina på mange måder er blevet et vindue til fremtiden – på godt og ondt. En fremtid, hvor man kan betale med sit ansigt, og hvor staten ved hjælp af massiv overvågning uddeler point til borgerne for deres opførsel på de sociale medier og i den fysiske verden.

  • Jesus, pengene og livet af Gretelise Holm Spar 18%
    af Gretelise Holm

    Beskrivelse: Jesus, pengene og livet af Gretelise Holm er en selvbiografi af den kendte forfatters barndom og ungdom, som nomadebarn i Jylland. I bogen fortæller krimiforfatteren om, hvordan opvæksten var, som nomadebarn i de jyske landdistrikter, samt om hvordan hun som meget ung, som igennem som journalist i København. Bogen giver et sjælendt, velfortalt og meget unikt billede af, hvordan livet var i den sociale og geografiske udkant af Danmark, i midten af 1900-tallet. Gretelise Holm modtog i 1980 PH-prisen, og i 1998 modtog hun Det Danske Kriminalakademis debutantpris, for hendes spændingsroman: Mercedez Benz Syndromet.Lydbogen er indlæst af Grete Tulinius.

  • Så længe jeg lever af Frank Toft-Nielsen
    - - en biografi om John Mogensen
    af Frank Toft-Nielsen & Henrik Vesterberg

    John Mogensens sange har i snart 40 år været indbegrebet af dansk folkelighed. Alle i Danmark – fra bodegaerne til cafeerne, fra skurvognen til højskolen – elsker dem. John Mogensens eget liv blev kort, men hans sange vil leve for evigt."Så længe jeg lever" fortæller historien om en kompliceret og følsom kunstner. Fra opvæksten i et arbejderhjem på Amager, en turbulent ungdom med mange skiftende jobs til de succesrige år som leder af 1950’ernes mest populære popgruppe, Four Jacks. Inden sologennembruddet som Dansktoppens ukronede konge i 1970’erne, levede John Mogensen i mange år langt fra rampelyset, glemt og ruineret. Det var med de brogede erfaringer, han stillede sig på de svage, de skæve og de glemtes side i sine iørefaldende sange.John Mogensen kæmpede livet igennem med indre dæmoner, følelsen af utilstrækkelighed og ubønhørligt høje krav til sig selv og sin kunst. Med Henrik Vesterbergs portræt kommer vi for første gang ind på livet af den folkekære kunstner.

  • Jeg er bare taxamand af Jesper Grunwald Spar 14%
    af Jesper Grunwald

    JESPER GRUNWALDS LIV er historien om provinsdrengen, der blev uddannet journalist og røg helt til tops som leder og chef i DR. Han blev redaktør på og senere kanalchef for radioens succesfulde kanal P3. Han har været chef for regionalradioerne i København og på Bornholm. Karrieren toppede som programchef og chefredaktør for alle radioens kanaler. Ridder af Dannebrog. Stedfortræder i DR’s direktion. – Men så en dag valgte han at slutte festen, da kampene og intrigerne i Danmarks medievirksomhed nr. 1 blev for meget. Som han siger: „… Jeg var trætte af dem – og de var trætte af mig… „. Efter nogle konsulentjobs i JP/POLITIKENS HUS og som selvstændig, besluttede Grunwald at realisere en gammel drøm om at køre taxi. Og så begyndte han at skrive historier på Facebook, på sin blog og i Ekstrabladet som taxamand.dk – verden set gennem forruden på en Mercer. Denne lydbog er en samling af nogle af historierne fra manden, der tog springet fra den redigerede virkelighed – og på hovedet ud i den virkelige virkelighed.Jesper Grunwald, taxachauffører, taxaer, taxakørsel, journalistik, Danmark, København

  • Q af Henrik Qvortrup
    af Henrik Qvortrup

    Efter i årevis at have været kendt som dansk journalistiks skarpretter, fik Henrik Qvortrup selv kærligheden at føle, da Se og Hør-sagen brød ud i foråret 2014.Forud var gået en karriere, der har været mere farverig end de flestes: fra diverse dagblades politiske redaktioner, over årene som spindoktor for Anders Fogh Rasmussen, til den varme stol som chefredaktør på Se og Hør og senest som respekteret kommentator på TV 2.Q er en frontberetning fra 25 år i journalistik og politik med Danmarks nok mest kontroversielle mediemand som fortæller – fra hans første, begejstrede møde med den politiske journalistik til sladderbladsjobbet, der med års forsinkelse væltede læsset. Persongalleriet spænder fra Anders Fogh Rasmussen til Casper Christensen; vi er med under Tamilsagen og Se og Hørs Mis s Solskin-konkurrence.Der er op- og nedture, ven- og fjendskaber. Og der bliver ikke lagt fingre imellem, hverken hvad angår egne fejl og forkerte valg – eller andres."Hvis man interesserer sig for krydsfeltet mellem medier og politik, vil man føle sig svært underholdt. Det er mange sider, men de er skrevet med dandyens velunderspillede humor og pressemandens knivskarpe evne til at snitte en fortælling og uddele velsmurte håndmadder til alle de mennesker, han ikke bryder sig om."- 4 hjerter, Politiken"Hele beretningen er skrevet med et betydeligt overskud. Qvortrup er en levende skribent, intelligent, kvik, ofte morsom, og der er noget at komme efter for dem, som godt kan lide at se andre udleveret."- 4 stjerner, Berlingske

  • Tvivl på alt og tro på meget af Hans Jørgen Bonnichsen Spar 17%
    af Hans Jørgen Bonnichsen

    De fleste af os har vores kendskab til politiafhøringer fra tv-serier og film, hvor barske og højtråbende politibetjente med alle midler presser den sigtede til at tilstå. Men hvordan foregår en afhøring hos politiet egentlig? Hvordan når man ind til benet på de mest hårdhudede? Hvordan skaber man sammenhæng i et skrøbeligt vidnesbyrd? Det ved Hans Jørgen Bonnichsen.I løbet af sine 41 år ved politiet, heraf de 20 ved Rejseholdet og 9 år i PET, har han afhørt vidner og sigtede i alle typer sager: fra tyveri og valutasvindel over drab og sexovergreb på børn til terrormistænkte som den danske fange på Guantánamo.afhøringer, politiarbejde, interviewteknik, interviewmetoder, politi

  • Manden der knuste kalenderen for at gøre sine medarbejdere lykkelige af Pernille Garde Abildgaard
    af Pernille Garde Abildgaard

    Vi hører alt for ofte om stress og depression hos mennesker, der jonglerer med fuldtidsarbejde, familieliv, ønsket om at have tid til venner og fritidsinteresser. Kun få mennesker kan lykkes med det hele, og det resulterer hvert år i tusindvis af sygemeldinger og elendig trivsel på arbejdspladser over hele verden. I den danske virksomhed IIH Nordic vil man det anderledes. Her ønskede direktør Henrik Stenmann at øge arbejdsglæden og minimere arbejdstiden, uden at det gik ud over indtjeningen. Kort sagt: Han ville gøre sine medarbejdere lykkelige. Efter fem år med målrettet transformation af arbejdsprocesser og arbejdsdage samt implemen­te­ring og test af mere end 50 forskellige værktøjer, er missionen lykkedes. Stort set alt stress blandt de 49 medarbejdere er elimineret, om­sætningen er fordoblet, sygefraværet er ikke-eksisterende og både i 2017 og 2018 er IIH Nordic ble­vet kåret som Danmarks Bedste Arbejdsplads.Manden der knuste kalenderen for at gøre sine medarbejdere lykkelige fortæller hemmelig­heden bag succesen. Den giver data og unikke indsigter fra de seneste to år med en 4-dages arbejdsuge plus en række enkle råd og værktøjer, som man kan bruge i sit eget arbejdsliv – og præsentere for sin chef. Bogen henvender sig til HR-chefer, direktører, arbejdsmiljøkonsulenter og alle andre – på gulvet og på ledelsesgangene – der ønsker inspiration og praktiske værktøjer til, hvordan vi kan arbejde mindre og stadig være effektive.

  • Gesunde Führung - Vom starren Organigramm zum lebendigen Organismus af Dr. Jörg-Peter Schröder
    af Dr. Jörg-Peter Schröder

    Schluss mit dem "Schneller-Höher-Weiter-Prinzip"! Jetzt ist Zeit zum Umdenken. Dies ist ein Hörbuch für innovative Führungskräfte, die mehr wollen, als weiterzumachen wie bisher, die nach zukunftsgerichteten, ganzheitlichen und ressourcenorientierten Lösungen suchen. Gesunde Führung ist die hohe Kunst: » Mitarbeiter für ihr Unternehmen und gemeinsame Aufgaben zu begeistern » eine Unternehmenskultur zu schaffen, die langfristige Bindung für Mitarbeiter attraktiv macht » Freude an Leistung und Wertschöpfung durch Wertschätzung zu erzeugen » sich selbst und Ihre Mitarbeiter achtsam zu führen, um Stress und Burnout vorzubeugen » wertorientiertes Handeln, Klarheit von Erwartungen, Eigenverantwortung und » Gestaltungsspielräume für jeden Einzelnen zu ermöglichen. Dieses Hörbuch ist ein Wertpapier für die Zukunft und gibt einer neuen nachhaltigen Führungskultur wichtige innovative Impulse.

  • Det rette tidspunkt af Danielle Steel
    af Danielle Steel

    Alexandra Winslow elsker at læse krimier sammen med sin hengivne far. Snart skriver hun dem selv, og det er bøgerne, der hjælper hende igennem sorgen over farens alt for tidlige død.Den unge Alex er et enormt talent, men da hendes bøger skal udgives, husker hun sin fars råd: Ingen vil tage en kvindelig krimiforfatter seriøst.Under pseudonymet Alexander Green bliver Alex en kæmpe succes, men dobbeltlivet har konsekvenser, og med succes følger misundelse. Vil det rette tidspunkt til at smide masken nogensinde komme, eller er sandhedens pris for høj?Danielle Steel har skrevet romaner i fire årtier og er en af USA's allerstørste forfattere. Hendes bøger er solgt i næsten 700 millioner eksemplarer fordelt på 69 lande og 43 sprog.

  • Suchmaschinen-Marketing - Direct Marketing im Internet af Lukas Stuber
    af Lukas Stuber

    Erstmals beschreibt einer der führenden Suchmaschinen-Experten Grundlagen und Strategien, mit denen via Suchdienste neue Kunden zu gewinnen oder zu halten sind.Internet-Suchdienste haben sich an die Spitze der meistgenutzten Websites gesetzt - Google allein beantwortet über 200 Millionen Suchabfragen pro Tag. Ein Großteil davon betrifft Produkte, Angebote und Dienstleistungen. Aber nur wenige Websites sind gut genug auf Google & Co. vorbereitet. Für Web-Anbieter oft eine verpasste Chance. Denn Suchmaschinen-Marketing stellt heute eine effiziente und kostengünstige Möglichkeit dar, via Internet neue Kunden zu gewinnen und Verkaufsförderung zu betreiben. Lukas Stuber erläutert die Grundlagen des Suchmaschinen-Marketings: Welche Kriterien sind ausschlaggebend für Top-Positionen in Suchmaschinen? Was bietet Keyword-Werbung à la Google AdWords? Wie lässt sich der Return on Investment erheben? Dieses Hörbuch gibt Antwort.Wer erfahren will, wie man Suchmaschinen effizient in seinen Marketing-Mix integriert, ist mit Stubers Buch gut beraten. c"t - Magazin für Computertechnik Grundlagen und Strategien, wie mit Suchdiensten neue Kunden zu gewinnen sind, welche Gefahren lauern und welche Chancen warten. - WirtschaftsBlattDas Buch erläutert die Grundlagen des Suchmaschinen-Marketing: Welche Kriterien sind ausschlaggebend für Toppositionen in Suchmaschinen? Marketing-Verantwortlichen wird ein Überblick geliefert, wie Suchmaschinen-Marketing funktioniert, welche Chancen warten und welche Gefahren lauern. Zudem hilft ein Leitfaden bei der Entscheidung, ob Suchmaschinen-Marketing allenfalls inhouse betrieben, oder ob eine Spezialagentur beigezogen werden soll. - comtec Lukas Stuber, Suchmaschinenexperte, stellt die Grundlagen des Suchmaschinenmarketings dar und geht auf die hierfür entscheidenden Kriterien zu Positionierung ein. Er schafft mit seinem Leitfaden einen nachvollziehbaren Überblick und gibt praktische Hilfestellung. - wörkshop In seinem Buch "Suchmaschinen-Marketing" erläutert Lukas Stuber ebenso kompakt wie kompetent die Grundlagen, auf deren Basis sich Suchmaschinen für die Eigenwerbung einsetzen lassen. - Computer ZeitungDer Autor Lukas Stuber (geb. 1970 in Langenthal), Ende der Neunzigerjahre als Romanautor mehrfach ausgezeichnet, wechselte im Jahr 2000 in die Werbung und spezialisierte sich rasch auf Suchmaschinen. Neben seiner Werbetätigkeit ist er seit 2003 Co-Geschäftsführer der führenden Schweizer Suchmaschinenmarketing-Agentur Yourposition AG. Stuber ist außerdem Dozent an Fachhochschulen in Luzern, Basel und Olten sowie einer der gefragtesten Referenten der Schweiz im Bereich Suchmaschinenmarketing.

  • Geschäftserfolg Indien - Der Business-Guide für den indischen Subkontinent af Petra Mehl Lammens
    af Petra Mehl Lammens

    Survival-Kit für Einzelunternehmer, die in Indien nicht ins Fettnäpfchen treten wollen!Indien hat ein gewaltiges Potenzial als Absatzmarkt sowie als Outsourcing- und Produktionsstandort. Über eine Milliarde Einwohner, ein rasantes Wirtschaftswachstum, exzellent ausgebildete Arbeitskräfte, niedrige Lohnkosten und wenig erschlossene Märkte machen den indischen Subkontinent zum Eldorado für expansionsfreudige Unternehmen. Dennoch tun sich westliche Geschäftsleute noch immer schwer, in dem Land Fuss zu fassen. Zu fremd scheinen ihnen Kultur und Bevölkerung, zu undurchsichtig die Geschäftsvorgänge. Jetzt gibt es endlich ein Business-Hörbuch für den erfolgreichen Markteinstieg in Indien. Petra Mehl-Lammens zeigt anhand von Fallbeispielen die Do`s and Don`ts im indischen Geschäftsalltag. Die Autorin schöpft dabei aus ihrer reichen Erfahrung sowohl als langjährige Beraterin und Cross-Culture-Trainerin als auch als erfolgreiche Unternehmerin mit einem eigenen Betrieb in Mumbai."Dieses Buch sollte von allen die mit Indien Geschäfte machen wollen sorgfältig gelesen werden, dem Leser werden dann in Indien viele Enttäuschungen erspart werden. Ich empfehle dieses Buch wärmstens!" - Peter von Oldershausen "Ein Muss fuer alle Geschaeftsleute, die sich mit Indien befassen und ueberlegen ,in Indien zu investieren.Sehr praxisnah und unkompliziert geschrieben.Kompliment." - Lucas BahlePetra Mehl-Lammens ist seit 15 Jahren als Management-Beraterin, Cross-Culture-Trainerin und Coach in Europa und Indien tätig. Sie ist Mitglied des Institute of Management Consultants of India, Mumbai. Seit zehn Jahren führt sie zusammen mit ihrem Mann erfolgreich ein eigenes Unternehmen in Indien, weshalb sie von Kunden und Unternehmern regelmäßig um Rat bei Problemen gefragt wird.

  • Saudi America af Bethany McLean
    - The Truth About Fracking and How It's Changing the World
    af Bethany McLean

    Bestselling author Bethany McLean reveals the true story of fracking's impact -- on Wall Street, the economy and geopolitics. The technology of fracking in shale rock -- particularly in the Permian Basin in Texas -- has transformed America into the world's top producer of both oil and natural gas. The U.S. is expected to be "e;energy independent"e; and a "e;net exporter"e; in less than a decade, a move that will upend global politics, destabilize Saudi Arabia, crush Russia's chokehold over Europe, and finally bolster American power again.Or Will it?Investigative journalist and bestselling author Bethany McLean digs deep into the cycles of boom and bust that has plagued the American oil industry for the past decade, from the financial wizardry and mysterious death of fracking pioneer Aubrey McClendon, to the speculators who are betting on America's ascendance and the collapse of OPEC in the great game of geopolitics. McLean finds that fracking is a business built on attracting ever-more gigantic amounts of capital investment, while promises of huge returns have often not borne out. Overeagerness in partaking in a boom can lead to all types of problems and just as she did with the Enron story, in Saudi America McLean points out the reality and the risks of the inflated promises of the fracking boom.

  • Zuletzt lacht der Kunde - Der steinige Weg zum zufriedenen Kunden af Reiner S. Bandorf
    af Reiner S. Bandorf

    Gewisse Chefetagen und Arbeitnehmer haben noch nicht verstanden, dass optimaler Kundenservice zu einem guten Betriebsergebnis beiträgt und dass kulantes Verhalten gegenüber Kunden Arbeitsplätze erhält, ja sogar schaffen kann.Reiner S. Bandorf berichtet in seinem Buch über negative und positive Erlebnisse im Kundenservice in verschiedensten Branchen wie Gastronomie, Autogewerbe und Einzelhandel. Er lässt es aber nicht bei Lob oder Tadel bleiben. Sein Anliegen ist es, Schwachstellen und Unterlassungssünden aufzuzeigen. Diese können meist mit wenig Aufwand behoben werden, haben aber eine nachhaltige Wirkung.Dieses Buch ist keine rein theoretische Abhandlung, keine trockene Materie. Der Autor liefert konkrete Praxistipps, um eine gezielte Kundenorientierung schnell und effizient umzusetzen. Mit einer Vielzahl von Beispielen und Konzeptideen schildert er, wie Kundenserviceoptimierung, Beschwerdemanagement und Kundenbindung in den Unternehmen verankert werden können. Ein idealer Leitfaden für Führungskräfte, die Kundenbeziehungen zu ihrem Verantwortungsbereich zählen.Reiner S. Bandorf (geb. 1960) ist ein deutscher Betriebswirt, Berater und Manager. Nach dem Studienabschluss spezialisierte er sich auf die Bereiche Personalentwicklung und Vertriebstraining und führte Beratungsprojekte, Seminare und Konzeptentwicklungen für verschiedene Unternehmensberatungen durch. Er verfügt über umfassende Erfahrung im Aufbau, der Leitung und der Optimierung von Vertriebsorganisationen für erklärungsbedürftige Produkte und Dienstleistungen und ist Autor mehrerer Bücher und Fachveröffentlichungen zu diesen Themen.

  • Überlebensstrategien für Frauen - Pocket-Guide Frauenzeit af Dr. Sonja A. Buholzer
    af Dr. Sonja A. Buholzer

    Sonja A. Buholzer macht karrierebewusste Frauen mobil: Wie gelingt es, die eigenen Träume zu verwirklichen, finanziell unabhängig zu werden und sich so gekonnt zu organisieren, dass nebst Karriere auch ein Privatleben möglich ist? Wie setzt sich Frau im weitgehend männlich dominierten Umfeld durch und bringt die fraulichen Stärken ein? Und schließlich: was ermöglicht eine konfliktfreiere Kooperation zwischen Frau und Mann?"Diese kleine Lektüre kann für Frauen wie auch für Männer ein Werkzeug für eine "Wer-Bin-Ich"-Analyse sein." - EsclarmondeSonja A. Buholzer, Dr. phil., wurde am 18. April 1960 im schweizerischen Luzern geboren und ist Wirtschaftsreferentin und Autorin von Management-Büchern. Sie studierte Literaturwissenschaften, Philosophie, Literaturkritik und Geschichte an der Universität Zürich. 1984-85 war sie wissenschaftliche Assistentin und Lehrbeauftragte an der Stae University of New York. 1987 folgte die Promotion zum Doktor der Philosophie. Sonja A. Buholzer ist persönliche Beraterin von Wirtschaft und Politik, international tätige Bestsellerautorin und Keynote-Sprecherin. Sie war eine der ersten Frauen auf Direktionsstufe einer Schweizer Bank und kämpft seit dafür, dass Frauen adäquat in Entscheidungsgremien von Wirtschaft, Politik und Öffentlichkeit vertreten sind. Als Gründerin und Inhaberin des Zürcher Wirtschaftsberatungsunternehmens VESTALIA VISION gehört sie heute zu den erfolgreichsten Frauen in den Bereichen Karriere und Management-Coaching, Management-Training und Public Speaking.

  • New Wild West af Blaire Briody Spar 18%
    - Black Gold, Fracking, and Life in a North Dakota Boomtown
    af Blaire Briody

    Williston, North Dakota, was a sleepy farm town for generationsuntil the frackers arrived. The oil companies moved into Williston, overtaking the town and setting off a boom that America hadnt seen since the Gold Rush. Workers from all over the country descended, chasing jobs that promised them six-figure salaries and demanded no prior experience.But for every person chasing the American dream, there is a darker sidereports of violence and sexual assault skyrocketed, schools overflowed, and housing prices soared. Real estate is such a hot commodity that tent cities popped up, and many workers only option was to live out of their cars. Farmers whose families had tended the land for generations watched, powerless, as their fields were bulldozed to make way for one oil rig after another.Written in the vein of Ted Conover and Jon Krakauer, using a mix of first-person adventure and cultural analysis, The New Wild West is the definitive account of whats happening on the ground and what really happens to a community when the energy industry is allowed to set up in a town with little regulation or oversightand at what cost.

  • Business-Knigge: Arabische Welt - Erfolgreich kommunizieren mit arabischen Geschäftspartnern af Gabi Kratochwil
    af Gabi Kratochwil

    Unverzichtbarer Orient-Ratgeber mit zahlreichen Anekdoten über das Miteinander von Arabern und Europäern.Der arabische Markt ist ein attraktiver Zukunftsmarkt. Wer hier mit Gewinn tätig sein will, muss die arabische Geschäftskultur kennen. Gabi Kratochwil, promovierte Islamwissenschaftlerin und Unternehmensberaterin mit langjähriger Erfahrung im arabischen Raum, gibt eine fundierte Einführung in die arabische Mentalität sowie Tipps und Tricks aus der Praxis, die für die erfolgreiche Geschäftstätigkeit unabdingbar sind."Das Buch ist ein sehr nützlicher Helfer für Leute die in der arabischen Welt Geschäfte machen wollen. Die Autorin geht auf die Kultur der Menschen ein und versucht dem Leser die unterschiedliche Denkweise der Menschen näherzubringen. " - Achim Birkenmayer "Das Buch vermittelt einen sehr guten Einblick in die Gegenheiten der arabischen Länder und eignet sich hervorragend als Einstieg für all jene die geschäftliche Beziehungen aufbauen möchten." - Marcel LippunerGabi Kratochwil ist promovierte Islamwissenschaftlerin mit langjähriger Erfahrung im arabischen Raum. Sie berät führende Unternehmen, Institutionen und Verbände bei ihren Geschäftsbeziehungen in arabischen Ländern. Sie ist Mitglied im Präsidium der Arabisch-Deutschen Vereingung für Handel und Industrie e.V. (Ghorfa), der Society for Intercultural Education, Training and Research e.V. (SIETAR), Inhaberin von Cross-Cultures, einem Unternehmen, das sich mit Fragen der interkulturellen Kommunikation beschäftigt (<a href="http://www.cross-cultures.de),">www.cross-cultures.de),</a> und lebt in der Nähe von Köln.

  • Business-Etikette für Frauen - Professionelle Umgangsformen im Job af Susanne Helbach Grosser
    af Susanne Helbach Grosser & Jutta Hofmann

    Ein Buch, das jede Frau gelesen haben sollte!Sie sind die Chefin, er der sehr viel ältere Mitarbeiter. Wer bietet das Du an? Sie sehen den Vorstandsvorsitzenden Ihres Unternehmens mit weiblicher Begleitung im Theater. Gehen Sie auf ihn zu, um ihn zu begrüßen? Sie haben keine Klimaanlage im Büro. Dürfen Sie deshalb an sehr heißen Tagen keine Strümpfe tragen? Fragen, die sich die Frau im Job stellt. Wer selbstbewusst und sicher auftreten will, sollte die Antworten kennen. Am Beispiel der fiktiven Marketingleiterin Leonie Engel führen die Expertinnen Susanne Helbach-Grosser und Jutta Hofmann durch das Regelwerk zeitgemäßer Business-Etikette speziell für die Frau. Sie zeigen die Details, mit denen man angenehm auffällt: Einwandfreie Korrespondenz, angemessenes Begrüßen, gekonntes Smalltalken, Souveränität in Sitzungen und am Buffet, ein gepflegtes Outfit oder eine bewusste Körperhaltung. Faktoren, die den Auftritt professionell wirken lassen und positiv in Erinnerung rufen. Selbsttests, Checklisten, Übungen und ein umfassendes Stichwortregister machen das Hörbuch zu einem nützlichen Begleiter. In heiklen Situationen, wenn unverzüglicher Rat vonnöten ist, dient es als praktischer Ratgeber, das Unsicherheiten und Zweifel schnell beseitigt. 72-seitiges Booklet mit zahlreichen Abbildungen und Übungen inklusive"Die Autoren wenden sich an Leser, die Rat und Unterstützung suchen, Berufseinsteiger, Wiedereinsteiger, Frauen die Stil und Klasse ausstrahlen und ernstgenommen werden wollen. " R.AmmarSusanne Helbach-Grosser gründete 1993 das Seminar-Institut "Takt & Stil" in Schwäbisch Gmünd. Die Etikette-Expertin vermittelt in Seminaren in Deutschland, Österreich und der Schweiz die moderne Etikette für eine Karriere mit Stil. Zu ihren Kunden zählen internationale Unternehmen wie BMW AG und Bausparkasse Schwäbisch Hall AG. Jutta Hofmann war Journalistin mit eigenem Medienbüro in Ludwigshafen am Rhein sowie Trainerin für Intuitionsentwicklung und professionelles Texten. In ihrem Berufsleben als Redakteurin, Chefredakteurin und PR-Frau war sie immer der geistigen Kreativität, dem intuitiven Wahrnehmen, Denken und präzisen Umsetzen in Texte verpflichtet. Dabei stellte sie fest, welche erstaunlichen Wirkungen entwickelte Intuition hervorzubringen vermag. Dies veränderte nicht nur ihre Arbeitsweise, sondern ihr ganzes Leben komplett.

  • Nach der Globalisierung - Entwicklungspolitik im 21. Jahrhundert af Peter Niggli
    af Peter Niggli

    Im Zeitalter der Globalisierung diktieren die Industrieländer vielen Entwicklungsländern die Wirtschaftspolitik – mit negativen Resultaten. Dass die Bilanz der Entwicklungsländer nicht allzu schlecht ausfällt, ist Ländern wie Indien, China oder Südkorea zu verdanken – gerade weil sie sich dem wirtschaftspolitischen Diktat Washingtons nicht unterwerfen mussten. Niggli warnt vor der Illusion, man könne die wirtschaftliche Globalisierung durch soziale und ökologische Leitplanken zivilisieren. Demokratie und Selbstbestimmung sind mit voller ökonomischer Integration aller Länder nicht vereinbar. Ein neues weltwirtschaftliches Regulationsregime ist notwendig, das den Ländern mehr Spielraum für eigenständige Entwicklungsstrategien gibt. Ein solcher Kurswechsel bedingt aber, dass die Bevölkerung der Industrieländer dem neuen "liberalen" Imperialismus entgegentritt, den die USA gegen den "Terrorismus" konzipieren.Peter Niggli (geb. 1950 in Zürich) ist ein Schweizer Journalist und Publizist mit dem Schwerpunkt Entwicklungspolitik. Er studierte Phiilosophie, Mathematik und Geschichte und war im Gefolge der Achtundsechzigerbewegung während seiner gesamten Studienzeit Anführer der Revolutionären Aufbauorganisation Zürich. Auch in seinem weiteren Lebensverlauf war er politisch tätig; u.a. war er Anfang der 90'er Abgeordneter der Grünen im Zürcher Gemeinderat und von 1998 bis 2005 Geschäftsführer von Alliance Sud, einer entwicklungspolitische Arbeitsgemeinschaft. Er ist u.a. Verfasser mehrerer Studien über Afrika.

  • London Labour and the London Poor af Henry Mayhew Spar 32%
    af Henry Mayhew

    London Labour and the London Poor is a rare and fascinating insight into the lives and struggles of the 19th-century poor.

  • Denken Reden Handeln - Für Euro-Kommunikation gegen US-Marketing af Klaus J. Stöhlker
    af Klaus J. Stöhlker

    Der Niedergang von Opel und KarstadtQuelle, die Stagnation der Credit-Suisse-Gruppe und der Deutschen Bank haben eine gemeinsame Erklärung: falsches Marketing. Diese Unternehmen wenden fast ausschließlich US-amerikanische Formen des Marketings an. Das Ergebnis sind Pleiten und Unternehmenszusammenschlüsse. Diese Denkschule der Kommunikation wird Europas Unternehmen ruinieren, wenn sie nicht eigene Modelle verwenden. Klaus J. Stöhlkers Konzept der Euro-Kommunikation basiert auf bewährten und modernen, zielgruppenorientierten Instrumenten der Information und Kommunikation. Es zeigt Wege aus der Falle des mengenorientierten und nur pekuniären Marketings und wird für die Zukunft wegweisend sein.Klaus Jürgen Stöhlker (geb. 1941 in Ludwigshafen am Rhein) ist ein deutsch-schweizerischer PR-Berater, Journalist, Redakteur, Publizist und Unternehmer. Im Laufe seiner Karriere geriet er immer wieder durch seine scharfe Zunge und provokative Aussagen ins Fadenkreuz der Medien - andererseits gilt er aber auch als brillianter Beobachter und wortgewandter Verfasser, und seine PR-Firma, die inzwischen von den beiden Söhnen geleitet wird, ist nicht ohne Grund seit über 20 Jahren eine der erfolgreichsten der Schweiz.

  • Die Dagoberts - Eine Weltgeschichte des Reichtums - von Krösus bis Bill Gates af Detlef Gürtler
    af Detlef Gürtler

    Die Multimillionäre der Weltgeschichte in einem Hörbuch!Eine Weltgeschichte des Reichtums - von Krösus bis Bill Gates.Nichts ist so faszinierend wie sagenhafter Reichtum. Ein Blick in die Weltgeschichte zeigt, dass es immer schon Menschen und Dynastien gegeben hat, die reicher waren als alle anderen.Ob Krösus, der das Geld erfand, Cäsar, der der Dagobert Duck der Antike war, im Mittelalter die Kaufleute der Hanse, später Jakob Fugger, die indischen Mogul-Kaiser, die Rothschilds, Rockefeller, Henry Ford, Warren Buffett, Bill Gates und viele andere mehr: Detlef Gürtler erzählt in dieser großen Wirtschafts- und Kulturgeschichte von der Herrschaft über Gold, Gewürze, Sklaven oder Öl; von Kriegs- und Krisengewinnlern; von genialen Ideen und brillanten Hasardeuren; von Emporkömmlingen, Ehrgeiz, Gier und Größenwahn als Bedingungen für Milliardäre. Und von den Gründen, warum die meisten Mega-Vermögen wieder untergegangen sind."Wirtschaftsgeschichte einmal anders." - Wolfgang M. BUCHTA "Alles andere als Wirtschaftsporno. Die Geschichtensammlung ist meiner Ansicht nach der geglückte Versuch, die Verstrickungen von Zufall, Macht und menschlichen Trieben aufzuzeigen. Nicht als Anweisung "Wie werde ich Millionär?", sondern als Spiegel von uns allen." - Dr. Werner FuchsDetlef Gürtler, Jahrgang 1964, lebt und arbeitet in Berlin, Marbella und Rüschlikon bei Zürich. Er ist u.a. Chefredaktor des Zukunftsmagazins GDI Impuls, Autor erfolgreicher Wirtschaftssachbücher (`Die Dagoberts´; `Die Tagesschau erklärt die Wirtschaft´), Kolumnist (Gürtlers Gesammelte Grütze in der WELT Kompakt), Blogger (tazblog Wortistik) und Berater für internationale Unternehmen.

  • Frenemies af Ken Auletta Spar 12%
    af Ken Auletta

    An intimate and profound reckoning with the changes buffeting the $2 trillion global advertising and marketing business from the perspective of its most powerful players, by the bestselling author of GoogledAdvertising and marketing touches on every corner of our lives, and is the invisible fuel powering almost all media. Complain about it though we might, without it the world would be a darker place. And of all the industries wracked by change in the digital age, few have been turned on its head as dramatically as this one has. We are a long way from the days of Don Draper; as Mad Men is turned into Math Men (and womenthough too few), as an instinctual art is transformed into a science, the old lions and their kingdoms are feeling real fear, however bravely they might roar. Frenemies is Ken Auletta's reckoning with an industry under existential assault. He enters the rooms of the ad world's most important players, some of them business partners, some adversaries, many frenemies, a term whose ubiquitous use in this industry reveals the level of anxiety, as former allies become competitors, and accusations of kickbacks and corruption swirl. We meet the old guard, including Sir Martin Sorrell, the legendary head of WPP, the world's largest ad agency holding company; while others play nice with Facebook and Google, he rants, some say Lear-like, out on the heath. There is Irwin Gotlieb, maestro of the media agency GroupM, the most powerful media agency, but like all media agencies it is staring into the headlights as ad buying is more and more done by machine in the age of Oracle and IBM. We see the world from the vantage of its new powers, like Carolyn Everson, Facebook's head of Sales, and other brash and scrappy creatives who are driving change, as millennials and others who disdain ads as an interruption employ technology to zap them. We also peer into the future, looking at what is replacing traditional advertising. And throughout we follow the industry's peerless matchmaker, Michael Kassan, whose company, MediaLink, connects all these players together, serving as the industry's foremost power broker, a position which feasts on times of fear and change. Frenemies is essential reading, not simply because of what it says about this world, but because of the potential consequences: the survival of media as we know it depends on the money generated by advertising and marketingrevenue that is in peril in the face of technological changes and the fraying trust between the industry's key players.

  • Videnskab.dk #14 - Den dystre hemmelighed om kunstig intelligens af – Videnskab.dk
    af – Videnskab.dk

    Talende smartphones og selvkørende biler. Det er den fagre nye verden, der venter os lige om hjørnet, og den bliver mere og mere kompleks. Kunstig intelligens er én af videnskabens absolutte hotspots - både fordi det ulmer af muligheder, men også fordi det pludseligt kan blive farligt og ukontrollerbart, som det stedse illustreres i sci-fi litteratur og -film. I denne podcast er vi taget ud på DTU i Lyngby for at tale med Ole Winther, professor på DTU COMPUTE, om "black box-problemet" i kunstig intelligens.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- Ole Winther, professor på DTU COMPUTE- Martin Grønbæk, programleder på HK LAB- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

  • Videnskab.dk #30 - Bør Danmark forske mere i atomkraft? af – Videnskab.dk
    af – Videnskab.dk

    Videnskab.dk vil redde verden sammen med dig, kære læser. Derfor har vi startet et initiativ på Facebook, hvor vi diskuterer med vores brugere, hvordan vi gennem forskning for eksempel kan komme tættere på en løsning af den globale klimakrise. Som et led heri, skrev vi tidligere på ugen artiklen Kan atomkraft redde verden?, og nu tager vi diskussionen videre i den seneste udgave af vores ugentlige podcast. Her diskuterer forskerne Bent Lauritzen, der er afdelingschef i Center for Nukleare Teknologier på DTU, og Eigil Kaas, der er professor i meterologi og klimadynamik på Niels Bohr Institutet i København, hvorvidt Danmark udelukkende skal satse på forskning i vedvarende energi som sol og vind - eller også bør inddrage atomkraft i spillet om at sænke CO2-udslippet.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- Bent Lauritzen, afdelingschef for Center for Nukleare Teknologier på DTU- Eigil Kaas, professor i meteorologi og klimadynamik ved Niels Bohr Institutet på Københavns Universitet- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

  • Videnskab.dk #10 - Dansk rumudstyr bidrager til året  astronyhed af – Videnskab.dk
    af – Videnskab.dk

    I august kolliderede to neutronstjerner på mange milliarder ton i en fjern galakse. Og den slags går ikke ubemærket hen. Kollisionen udsendte såkaldte tyngdebølger, som er små rystelser i rumtiden, udløst af tunge massers bevægelse - noget, som astrofysikere verden over har forsøgt at måle i tiden efter kollisionen. Målingerne var en kæmpe succes, da det for første gang i historien lykkedes forskerne at måle både lyd og lys fra samme hændelse i rummet. `Det er stort set lige så stort, som dengang Galileo for første gange brugte et teleskop og kunne se måner omkring Jupiter,´ drister Søren Brandt sig til at sige om årets store astrofysiske gennembrud. Han er seniorforsker ved Institut for Rumforskning og Rumteknologi på DTU Space, og han giver det store overblik over årets `astro-nyhed‘ i denne uges podcast.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- Søren Brandt, seniorforsker på DTU SPACE- Jonatan Selsing, ph.d.-studerende Niels Bohr Institutet- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

  • Videnskab.dk #5 - Dræberrobotterne kommer - eller hvad? af – Videnskab.dk
    af – Videnskab.dk

    `Når de dødbringende våben først er udviklet, vil de bane vejen for væbnede konflikter i en størrelsesorden, vi ikke hidtil har kendt, og i en fart, som mennesker får svært ved at forstå.´Det kunne være den mørke voiceover, der sætter scenen, til endnu en dyster sci-fi franchise - men det er det ikke. Ordene er klippet direkte ud fra det åbne brev, som Elon Musk og 115 magtfulde tech-bosser underskrev og adresserede til verdens magtcentrum, FN, i august. I brevet advarede de mere end 100 pionerer inden for robotteknologi og kunstige intelligens mod deres egen accelererende branches evne til at starte et nyt våbenkapløb, der kan resultere i nye store krige, som verden aldrig har set før.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:I denne podcast har vi sat Hans Peter Michaelsen, major og militæranalytiker på Center for Militære Studier på Københavns Universitet, samt professor i robotteknologi og kunstig intelligens på IT Universitetet, Kasper Støy, der nægtede at underskrive brevet, i stævne for at vurdere, om de 116 brevskrivere har ret i deres bekymring.

  • Videnskab.dk #8 - Rumfartens vildeste højdepunkter af – Videnskab.dk
    af – Videnskab.dk

    Nu, hvor rumfarten fylder 60 år, samler vi op på, hvad der i tidens løb er sket. Rumfartsskribenterne, Henrik og Helle Stub, byder på de tre vildeste nedslag i rumfartens 60 år lange historie, og John Leif Jørgensen, professor på DTU Space, fortæller hvad, han tror, de næste 60 års rumfart vil byde på. Det drejer sig blandt andet om liv i rummet, Mars-landinger og rumturisme. Denne uge har også stået i Nobelprisens tegn. Indtil videre er modtagerne af priserne i fysik-, kemi- og medicin-kategorierne blevet offentliggjort. Jonas Salomonsen forklarer i ugens nyhedsoverblik, hvad det i år har krævet af forskerne at modtage Nobelpriserne.I denne serie af podcasts går Videnskab.dk i dybden med aktuelle emner fra forskningens verden med debatter, reportager og en masse interviews med forskere.Medvirkende:- John Leif Jørgensen, professor og afdelingsleder på Måling og Instrumentering på DTU SPACE- Henrik og Helle Stub, astronomi- og rumfartsskribenter- Jonas Salomonsen, nyhedsredaktør på Videnskab.dk

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.