Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin

- Kortlægning og undervisning

Bag om Matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin

MATEMATIKVANSKELIGHEDER PÅ DE ÆLDSTE KLASSETRIN– KORTLÆGNING OG UNDERVISNING er et redskab til matematiklærere i arbejdet med at støtte elever i matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin. Når en elev er gået i stå i sin udvikling af matematiske begreber og deres anvendelse, kan læreren bruge detteredskab til at finde svar på følgende spørgsmål: • Hvilke faglige områder er vigtige i elevens matematiske udvikling? • Hvilke informationer om elevens matematiske udvikling skal lærere søge at få kendskab til, og hvordan kan man skaffe sig disse informationer? • Hvilke undervisningstiltag kan og bør iværksættes på denne baggrund? Svage præstationer i matematik kan få alvorlige personlige og sociale konsekvenser. Alle elever har derfor krav på at blive mødt med lærings- og undervisningsbetingelser, som forebygger og afhjælper matematikvanskeligheder. Materialets tilgang bygger på forfatternes begreb ’regnehuller’,der bl.a. indebærer, at matematikvanskeligheder kan imødegås med mange forskellige strategier, og at den bedste strategi ikke altid er at starte med ’at fylde hullet op’. Om forfatterne: Lena Lindenskov er lektor på Danmarks institut for Pædagogikog Uddannelse (DPU), Campus Emdrup, AarhusUniversitet. Pia Beck Tonnesen er lektor på Institut for Skole ogLæring, Professionshøjskolen Metropol. Peter Weng er lektor på Institut for Skole og Læring,Professionshøjskolen Metropol.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771581836
  • Indbinding:
  • Spiralryg
  • Sideantal:
  • 248
  • Udgivet:
  • 15. marts 2016
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 225x300x22 mm.
  • Vægt:
  • 910 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin

MATEMATIKVANSKELIGHEDER PÅ DE ÆLDSTE KLASSETRIN– KORTLÆGNING OG UNDERVISNING er et redskab til matematiklærere i arbejdet med at støtte elever i matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin.
Når en elev er gået i stå i sin udvikling af matematiske begreber og deres anvendelse, kan læreren bruge detteredskab til at finde svar på følgende spørgsmål:
• Hvilke faglige områder er vigtige i elevens matematiske udvikling?
• Hvilke informationer om elevens matematiske udvikling skal lærere søge at få kendskab til, og hvordan kan man skaffe sig disse informationer?
• Hvilke undervisningstiltag kan og bør iværksættes på denne baggrund?
Svage præstationer i matematik kan få alvorlige personlige og sociale konsekvenser. Alle elever har derfor krav på at blive mødt med lærings- og undervisningsbetingelser, som forebygger og afhjælper matematikvanskeligheder.

Materialets tilgang bygger på forfatternes begreb ’regnehuller’,der bl.a. indebærer, at matematikvanskeligheder kan imødegås med mange forskellige strategier, og at den bedste strategi ikke altid er at starte med ’at fylde hullet op’.
Om forfatterne:
Lena Lindenskov er lektor på Danmarks institut for Pædagogikog Uddannelse (DPU), Campus Emdrup, AarhusUniversitet.
Pia Beck Tonnesen er lektor på Institut for Skole ogLæring, Professionshøjskolen Metropol.
Peter Weng er lektor på Institut for Skole og Læring,Professionshøjskolen Metropol.

Brugerbedømmelser af Matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.