Bag om Rejsen til Jerusalem, Undervisningsvejledning
I undervisningsvejledningen er læsning af Rejsen til Jerusalem kapitel for kapitel omdrejningspunktet. Til hvert kapitel er knyttet forslag til, hvordan man kan arbejde med bogens temaer. Arbejdsforslagene tager udgangspunkt i metoder, der lader eleverne være aktive, kreative og dialogiske, og læreren kan time for time vælge mellem de mange forslag. I Rejsen til Jerusalem følger eleverne Signe, der sammen med sin onkel rejser til Jerusalem og får fortalt om begivenhederne omkring Jesus’ liv, død og opstandelse. Samtidig oplever hun de tre store monoteistiske religioner, jødedom, islam og kristendom, i nutidens Jerusalem. Bogen har et væld af faglige oplysninger, der formidles i et børnevenligt og levende sprog. Det er derfor oplagt at benytte Peter Madsens bog som grundbog i emnet påske. Undervisningsvejledningen tager udgangspunkt i metoder, der lader eleverne være aktive, kreative og dialogiske, og underviseren kan vælge mellem mange forslag til arbejdet med tekstens temaer. Undervisningsvejledningen rummer bl.a. 46 kopisider, og underviseren bliver guidet gennem forløbet med både faglige, metodiske og praktiske afsnit. I de mange forslag til aktiviteter har læreren mulighed for at variere undervisningen i forhold til elevernes niveau, interesser og klassesammensætning. De 46 kopiark er krydret med billeder fra elevbogen og deres layout giver appetit på at gå i gang.
Vis mere