Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Sammen om AT LÆSE LITTERATUR. Lærerens ressourcebog (6.-7.klasse)

Bag om Sammen om AT LÆSE LITTERATUR. Lærerens ressourcebog (6.-7.klasse)

Ressourcebogen består af en introduktion til det litteraturpædagogiske fundament, en guide til grundbogen for 6.-7. klasse og en række procesark til litteraturundervisning generelt. Procesarkene består af Tekståbnere, Tekstfordybere og Teksttænkere, og de er udarbejdet som inspiration og ressource for læreren, der kan anvende dem eller bearbejde dem i forhold til enhver litterær tekst og i forhold til litteraturundervisningens mål og tekstens egenart. Procesarkene bevæger sig på forskellige videns- og abstraktionsniveauer: Nogle procesark tager udgangspunkt i at fastholde litteraturens åbenhed og flertydighed, andre procesark fokuserer på, at eleverne indoptager og bearbejder faglige begreber og andre igen på at udvikle reflekterende tænkning. Nogle procesark er redigerbare og findes til gratis brug på hjemmesiden. Sammen om AT LÆSE LITTERATUR er udviklet af Ayoe Quist Henkel i samarbejde med en række 8. og 9. klasser, der løbende har afprøvet principperne og processerne. Ayoe Quist Henkel er cand.pæd. i didaktik mshp. dansk, lektor ved læreruddannelsen i Silkeborg og tilknyttet Videncenter for Børn og Unges Kultur, VIA University College.   Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702123012
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 72
  • Udgivet:
  • 14. juni 2013
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 213x300x10 mm.
  • Vægt:
  • 403 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Sammen om AT LÆSE LITTERATUR. Lærerens ressourcebog (6.-7.klasse)

Ressourcebogen består af en introduktion til det litteraturpædagogiske fundament, en guide til grundbogen for 6.-7. klasse og en række procesark til litteraturundervisning generelt. Procesarkene består af Tekståbnere, Tekstfordybere og Teksttænkere, og de er udarbejdet som inspiration og ressource for læreren, der kan anvende dem eller bearbejde dem i forhold til enhver litterær tekst og i forhold til litteraturundervisningens mål og tekstens egenart. Procesarkene bevæger sig på forskellige videns- og abstraktionsniveauer: Nogle procesark tager udgangspunkt i at fastholde litteraturens åbenhed og flertydighed, andre procesark fokuserer på, at eleverne indoptager og bearbejder faglige begreber og andre igen på at udvikle reflekterende tænkning. Nogle procesark er redigerbare og findes til gratis brug på hjemmesiden.
Sammen om AT LÆSE LITTERATUR er udviklet af Ayoe Quist Henkel i samarbejde med en række 8. og 9. klasser, der løbende har afprøvet principperne og processerne. Ayoe Quist Henkel er cand.pæd. i didaktik mshp. dansk, lektor ved læreruddannelsen i Silkeborg og tilknyttet Videncenter for Børn og Unges Kultur, VIA University College.
 
Få adgang til inspitration, procesark og andet arbejdsmateriale på sammenom.gyldendal.dk.

Brugerbedømmelser af Sammen om AT LÆSE LITTERATUR. Lærerens ressourcebog (6.-7.klasse)



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.