Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder

- fra et børneperspektiv

Bag om Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder

Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder giver en ny måde at håndtere inklusionsproblematikker på. Forfatteren beskriver, hvordan det er helt afgørende at se på børns handlinger og deltagelse for at forstå og håndtere vanskelige skolesituationer. Ved at fokusere på børns handlinger og prøve at forstå dem ser vi ikke kun på børnene, men med børnene ud i det sociale liv, hvor de har vanskeligheder – vi anlægger et børneperspektiv. Bogen rummer kapitler om børn i forskellige skolevanskeligheder – både de stille og de forstyrrende børn – og giver teorier til at forstå vanskeligheder og handlemuligheder til at håndtere dem. Alle skolevanskeligheder er beskrevet med cases fra praksis, der samtidig illustrerer, at det ikke er nok at tale med børnene, men at deres handlinger og deltagelse må ses som vigtige informationer om skolevanskeligheder. Hvert kapitel afsluttes derfor med at udfordre læseren med en række opmærksomhedspunkter og refleksionsspørgsmål til handlemuligheder. Bogen afrundes med et kapitel om at observere og analysere børneperspektiver. Bagest i bogen findes også en række observations- og analyseskemaer, man kan bruge til at observere børns handlinger og deltagelse, blive klogere på dem og finde hensigtsmæssige inklusionsmuligheder. Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder henvender sig til alle, der er interesserede i og prøver at forbedre børns skoleliv.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741278421
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 160
  • Udgivet:
  • 11. januar 2021
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 140x220x11 mm.
  • Vægt:
  • 206 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 7. november 2024

Beskrivelse af Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder

Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder giver en ny måde at håndtere inklusionsproblematikker på. Forfatteren beskriver, hvordan det er helt afgørende at se på børns handlinger og deltagelse for at forstå og håndtere vanskelige skolesituationer. Ved at fokusere på børns handlinger og prøve at forstå dem ser vi ikke kun på børnene, men med børnene ud i det sociale liv, hvor de har vanskeligheder – vi anlægger et børneperspektiv.
Bogen rummer kapitler om børn i forskellige skolevanskeligheder – både de stille og de forstyrrende børn – og giver teorier til at forstå vanskeligheder og handlemuligheder til at håndtere dem. Alle skolevanskeligheder er beskrevet med cases fra praksis, der
samtidig illustrerer, at det ikke er nok at tale med børnene, men at deres handlinger og deltagelse må ses som vigtige informationer om skolevanskeligheder. Hvert kapitel afsluttes derfor med at udfordre læseren med en række opmærksomhedspunkter og refleksionsspørgsmål til handlemuligheder. Bogen afrundes med et kapitel om at observere og analysere børneperspektiver.
Bagest i bogen findes også en række observations- og analyseskemaer, man kan bruge til at observere børns handlinger og
deltagelse, blive klogere på dem og finde hensigtsmæssige inklusionsmuligheder.
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder henvender sig til alle, der er interesserede i og prøver at forbedre børns skoleliv.

Brugerbedømmelser af Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder

  • Therese H. 13. september 2021

    Interessant at læse om inklusion og de udfordringer, eleverne møder i skolen, men set fra deres perspektiv.


Find lignende bøger
Bogen Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.