Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Specialpædagogik i en inklusionstid

- KVISU: KValitetsudvikling af Inkluderende Specialpædagogisk Undervisning

Bag om Specialpædagogik i en inklusionstid

Inklusion i skolen kræver didaktiske og specialpædagogiske indsatser. I denne bog får du redskabet til at håndtere inklusionsopgaven kaldet ’Kvalitetsudvikling af Inkluderende Specialpædagogisk Undervisning’ (KVISU), der kan støtte dig som lærer i at udvikle kvaliteten af undervisningen.  Det er et redskab, du kan bruge til at arbejde med kvalitet i undervisningen, hvor det ikke er elevernes resultater, der ”måles”, og heller ikke læreres undervisning, som ”måles” i forhold til en politisk offentlighed. Det er et internt redskab, der støtter lærere i at udvikle undervisningen – som en løbende proces – med fokus på elevernes deltagelse, engagement og læring i samspil med omgivelserne, undervisningen og klasserumskulturen.  Kvalitetsvurderingsværktøjet KVISU er udviklet til at støtte lærere og andre faggrupper i at udvikle kvaliteten af undervisningen. Når vi fokuserer på kvalitet, er det for at invitere til, at lærere finder et fagligt fokus, hvad angår børns muligheder og betingelser for at deltage i undervisningen og lære og blive mødt med deres særlige forudsætninger, behov og interesser.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702393613
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 112
  • Udgivet:
  • 15. maj 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 140x221x9 mm.
  • Vægt:
  • 143 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Specialpædagogik i en inklusionstid

Inklusion i skolen kræver didaktiske og specialpædagogiske indsatser. I denne bog får du redskabet til at håndtere inklusionsopgaven kaldet ’Kvalitetsudvikling af Inkluderende Specialpædagogisk Undervisning’ (KVISU), der kan støtte dig som lærer i at udvikle kvaliteten af undervisningen. 
Det er et redskab, du kan bruge til at arbejde med kvalitet i undervisningen, hvor det ikke er elevernes resultater, der ”måles”, og heller ikke læreres undervisning, som ”måles” i forhold til en politisk offentlighed. Det er et internt redskab, der støtter lærere i at udvikle undervisningen – som en løbende proces – med fokus på elevernes deltagelse, engagement og læring i samspil med omgivelserne, undervisningen og klasserumskulturen. 
Kvalitetsvurderingsværktøjet KVISU er udviklet til at støtte lærere og andre faggrupper i at udvikle kvaliteten af undervisningen. Når vi fokuserer på kvalitet, er det for at invitere til, at lærere finder et fagligt fokus, hvad angår børns muligheder og betingelser for at deltage i undervisningen og lære og blive mødt med deres særlige forudsætninger, behov og interesser.

Brugerbedømmelser af Specialpædagogik i en inklusionstid



Find lignende bøger
Bogen Specialpædagogik i en inklusionstid findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.