Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv

- - tæt på skolelivets praksis

Bag om Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv

"Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv – tæt på levet skoleliv" er en forskningsbaseret grundbog til det specialpædagogiske fagområde. Bogens formål er at understøtte og udvikle de lærerfaglige forudsætninger for at tilrettelægge, udvikle og vejlede om inkluderende fællesskaber, der skaber deltagelsesmuligheder for alle elever i skolens praksis. I hvert kapitel bringes forskning og teoretiske forståelsesrammer tæt på levet skoleliv, så lærerstuderende både støttes i at forholde sig analytisk undersøgende og konstruktivt handlingsrettet til specialpædagogiske opgaver i skolen. Bogen er bygget op, så den adresserer formål, mål og indholdsområder i fagbeskrivelsen for faget Specialpædagogik i læreruddannelsen. Den er struktureret i fem hovedtemaer: I: Inkluderende specialpædagogik II: Særlige deltagelses- og læringsforudsætninger III: Inkluderende faglige og sociale fællesskaber IV: Deltagelsesmuligheder gennem mangfoldige didaktiske tilgange V: Samarbejde om inkluderende indsatser Bogens bidragydere er alle fagligt engagerede indenfor det specialpædagogiske felt gennem forskning, undervisning og andre former for professionelt arbejde: Henriette Blomgren, Louise Bøttcher, Bo Hejlskov Elvén, Tine Basse Fisker, Anne Vibeke Fleischer, Käte From, Lotte Hedegaard-Sørensen, Bjørn F. Hamre, Søren Hertz, Charlotte Højholt, Bente Kjeldbjerg Bro, Ole Løw, Mette Molbæk, Merete Munkholm, Jørn Nielsen, Christina Holm Poulsen, Maja Røn-Larsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen og Anne Søndberg.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750064800
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 304
  • Udgivet:
  • 24. juni 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 178x247x30 mm.
  • Vægt:
  • 792 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 19. november 2024

Beskrivelse af Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv

"Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv – tæt på levet skoleliv" er en forskningsbaseret grundbog til det specialpædagogiske fagområde. Bogens formål er at understøtte og udvikle de lærerfaglige forudsætninger for at tilrettelægge, udvikle og vejlede om inkluderende fællesskaber, der skaber deltagelsesmuligheder for alle elever i skolens praksis.
I hvert kapitel bringes forskning og teoretiske forståelsesrammer tæt på levet skoleliv, så lærerstuderende både støttes i at forholde sig analytisk undersøgende og konstruktivt handlingsrettet til specialpædagogiske opgaver i skolen.
Bogen er bygget op, så den adresserer formål, mål og indholdsområder i fagbeskrivelsen for faget Specialpædagogik i læreruddannelsen. Den er struktureret i fem hovedtemaer:
I: Inkluderende specialpædagogik
II: Særlige deltagelses- og læringsforudsætninger
III: Inkluderende faglige og sociale fællesskaber
IV: Deltagelsesmuligheder gennem mangfoldige didaktiske tilgange
V: Samarbejde om inkluderende indsatser
Bogens bidragydere er alle fagligt engagerede indenfor det specialpædagogiske felt gennem forskning, undervisning og andre former for professionelt arbejde:
Henriette Blomgren, Louise Bøttcher, Bo Hejlskov Elvén, Tine Basse Fisker, Anne Vibeke Fleischer, Käte From, Lotte Hedegaard-Sørensen, Bjørn F. Hamre, Søren Hertz, Charlotte Højholt, Bente Kjeldbjerg Bro, Ole Løw, Mette Molbæk, Merete Munkholm, Jørn Nielsen, Christina Holm Poulsen, Maja Røn-Larsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen og Anne Søndberg.

Brugerbedømmelser af Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.