Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Strategisk storytelling i praksis

- Fortæl, giv mening og bliv husket

Bag om Strategisk storytelling i praksis

FORTÆL, GIV MENING OG BLIV HUSKET Mød virksomheder som eksempelvis Geranium, Forsvaret og Naviair, når de fortæller, hvorfor og hvordan de bruger strategiske historier i hverdagen – og at ægte, sandfærdige og menneskelige fortællinger ofte når langt længere ud end tal, procenter og kønsløse KPI’er. ”Cut the crap! Hold op med at sige ting, der hverken er interessante eller betydningsfulde. Stop med at fylde vores æter med salgsgas og tomme slogans! Tiden er kommet til nærvær, menneskelige fortællinger, indhold der udfordrer, og hjerter, der banker for noget ægte.” Sådan indleder forfatteren denne bog, der er summen og maggiterningen af den stadig mere anvendte kommunikationsdisciplin i erhvervslivet: Strategisk storytelling. Den giver dig tips, tricks og gode råd til, hvordan topchefer, ledere, forskere, sælgere, HR-konsulenter, kommunikationsfolk og mange andre professionelle bevæger mennesker med historier. Hvordan de gør forretningens værdier til meningsfyldte samtaler på gulvet og hverdagens små gerninger til en aktiv del af vejen mod et bedre brand og gladere kunder. Den talfikserede leder er på vej ud Dette 392 sider lange værk er håndbogen inden for den strategiske storytelling. Det har til hensigt at hjælpe virksomheder og organisationer med at blive bedre fortællere – og derigennem give deres kunder mulighed for at huske, genfortælle og identificere sig bedre med dem, deres brand, deres produkter og deres medarbejdere. Som en af bogens hovedpersoner siger det: ”Chefer, der ikke er i stand til at fortælle historier, mister rigtig meget. De mister dygtige medarbejdere, vigtig vidensdeling, væsentlige dele af den organisatoriske arv, kunderne og en hel del af bundlinjen. Som jeg ser det, så er storytelling alfa og omega – og det bliver kun vigtigere.” - Thomas Munk-Larsen, Director of People & Organisation. Struers ApS. ”Strategisk storytelling – fortæl, giv mening og bliv husket” indeholder: Teori og baggrundsviden om hvorfor, hvordan og hvornår strategiske historier virker.Et helt nyt profil-værktøj baseret på kunstens og inspirationens ni muser.Konkrete øvelser og gode råd til virksomheder, der vil forsøge sig med de professionelle fortællinger.15 casestories fra virksomheder så forskellige som: Geranium, Forsvaret, Danica Pension, Naviair, Thise Mejeri, Københavns Kommune/Realdania, Stauning Whisky, Carl Hansen & Søn, edgemo a/s, Folketinget, HOFOR, Struers og Veolia Water Technologies AB.En mulighed for at blive klogere på forretningen, dens mennesker og de værdier, der giver mening i hverdagen – både for ledere, kunder og medarbejdere. Vigtige værktøjer til at finde og formidle den purpose-fortælling, som EU nu kræver at større, samfundsvæsentlige virksomheder har styr på. En ny lov, der træder i kraft fra årsskiftet og går under navnet: Sustainable Corporate Governance. Læs med mobiltelefonen i hånden Som noget helt nyt inden for litteraturens verden opfordrer denne bog dig til at læse med mobiltelefonen i hånden! Værket indeholder nemlig et sidespor af QR-koder, der giver dig mulighed for at se, høre, dufte, dykke ned i og opleve sidernes eksempler, statistiske materiale og gode digitaliserede historier i takt med at de bliver fortalt.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788799837168
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 392
  • Udgivet:
  • 26. november 2021
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 173x241x30 mm.
  • Vægt:
  • 996 g.
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 28. december 2024
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Beskrivelse af Strategisk storytelling i praksis

FORTÆL, GIV MENING OG BLIV HUSKET
Mød virksomheder som eksempelvis Geranium, Forsvaret og Naviair, når de fortæller, hvorfor og hvordan de bruger strategiske historier i hverdagen – og at ægte, sandfærdige og menneskelige fortællinger ofte når langt længere ud end tal, procenter og kønsløse KPI’er.

”Cut the crap! Hold op med at sige ting, der hverken er interessante eller betydningsfulde. Stop med at fylde vores æter med salgsgas og tomme slogans! Tiden er kommet til nærvær, menneskelige fortællinger, indhold der udfordrer, og hjerter, der banker for noget ægte.”

Sådan indleder forfatteren denne bog, der er summen og maggiterningen af den stadig mere anvendte kommunikationsdisciplin i erhvervslivet: Strategisk storytelling.

Den giver dig tips, tricks og gode råd til, hvordan topchefer, ledere, forskere, sælgere, HR-konsulenter, kommunikationsfolk og mange andre professionelle bevæger mennesker med historier. Hvordan de gør forretningens værdier til meningsfyldte samtaler på gulvet og hverdagens små gerninger til en aktiv del af vejen mod et bedre brand og gladere kunder.

Den talfikserede leder er på vej ud
Dette 392 sider lange værk er håndbogen inden for den strategiske storytelling. Det har til hensigt at hjælpe virksomheder og organisationer med at blive bedre fortællere – og derigennem give deres kunder mulighed for at huske, genfortælle og identificere sig bedre med dem, deres brand, deres produkter og deres medarbejdere. Som en af bogens hovedpersoner siger det:

”Chefer, der ikke er i stand til at fortælle historier, mister rigtig meget. De mister dygtige medarbejdere, vigtig vidensdeling, væsentlige dele af den organisatoriske arv, kunderne og en hel del af bundlinjen. Som jeg ser det, så er storytelling alfa og omega – og det bliver kun vigtigere.”

- Thomas Munk-Larsen, Director of People & Organisation. Struers ApS.
”Strategisk storytelling – fortæl, giv mening og bliv husket” indeholder:
Teori og baggrundsviden om hvorfor, hvordan og hvornår strategiske historier virker.Et helt nyt profil-værktøj baseret på kunstens og inspirationens ni muser.Konkrete øvelser og gode råd til virksomheder, der vil forsøge sig med de professionelle fortællinger.15 casestories fra virksomheder så forskellige som: Geranium, Forsvaret, Danica Pension, Naviair, Thise Mejeri, Københavns Kommune/Realdania, Stauning Whisky, Carl Hansen & Søn, edgemo a/s, Folketinget, HOFOR, Struers og Veolia Water Technologies AB.En mulighed for at blive klogere på forretningen, dens mennesker og de værdier, der giver mening i hverdagen – både for ledere, kunder og medarbejdere. Vigtige værktøjer til at finde og formidle den purpose-fortælling, som EU nu kræver at større, samfundsvæsentlige virksomheder har styr på. En ny lov, der træder i kraft fra årsskiftet og går under navnet: Sustainable Corporate Governance.
Læs med mobiltelefonen i hånden
Som noget helt nyt inden for litteraturens verden opfordrer denne bog dig til at læse med mobiltelefonen i hånden! Værket indeholder nemlig et sidespor af QR-koder, der giver dig mulighed for at se, høre, dufte, dykke ned i og opleve sidernes eksempler, statistiske materiale og gode digitaliserede historier i takt med at de bliver fortalt.

Brugerbedømmelser af Strategisk storytelling i praksis



Find lignende bøger
Bogen Strategisk storytelling i praksis findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.