Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning

- – detektion, diagnosticering og intervention

Bag om Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning

Flere og flere elever i gymnasiet har vanskeligt ved at få et ordentligt udbytte af deres matematikundervisning. Derfor er der et stigende krav til underviserne, som samtidig ikke er ordentligt klædt på til at tage sig af elever med vanskeligheder. De matematikspecifikke læringsvanskeligheder bliver stadigt mere udbredte i gymnasiet, og disse vanskeligheder forefindes nu også hos naturvidenskabelige universitetsstuderende. I Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning bidrages der til at identificere og forklare disse problemer. Den indeholder erfaringer, indsigter og praksisbaserede strategier fra uddannede matematikvejledere. Vejledernes erfaringer og deres indflydelse på matematikvejledningen fremlægges og diskuteres gennem cases. Bogen giver dermed lærere redskaber, der kan være med til at gøre noget ved de gennemgående problemer, hvilket i særdeleshed skyldes netop, at størstedelen af bogen er skrevet af praktiserende gymnasielærere, som har gennemført en særlig uddannelse som matematikvejledere.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772168562
  • Udgivet:
  • 26. januar 2024
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning

Flere og flere elever i gymnasiet har vanskeligt ved at få et ordentligt udbytte af deres matematikundervisning. Derfor er der et stigende krav til underviserne, som samtidig ikke er ordentligt klædt på til at tage sig af elever med vanskeligheder. De matematikspecifikke læringsvanskeligheder bliver stadigt mere udbredte i gymnasiet, og disse vanskeligheder forefindes nu også hos naturvidenskabelige universitetsstuderende.

I Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning bidrages der til at identificere og forklare disse problemer. Den indeholder erfaringer, indsigter og praksisbaserede strategier fra uddannede matematikvejledere. Vejledernes erfaringer og deres indflydelse på matematikvejledningen fremlægges og diskuteres gennem cases.

Bogen giver dermed lærere redskaber, der kan være med til at gøre noget ved de gennemgående problemer, hvilket i særdeleshed skyldes netop, at størstedelen af bogen er skrevet af praktiserende gymnasielærere, som har gennemført en særlig uddannelse som matematikvejledere.

Brugerbedømmelser af Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning



Find lignende bøger
Bogen Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.