Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Undervisning og læring

- Almen didaktik og skolen i samfundet

  • Produktet er ikke tilgængeligt og kan desværre ikke skaffes eller leveres.

Bag om Undervisning og læring

Relationerne mellem fagene "Almen didaktik" og "Samfundet i skolen" er nære, ikke mindst i et videnssamfund. Derfor har det også været et mål med bogen at kombinere de to synsvinkler. Undervisning kan ikke mere ses som et fænomen, der har nok i sig selv og kan gennemføres uafhængigt af samfundets krav og forventninger. Men samfundet kan heller ikke fortsætte sin udvikling uden et velfungerende uddannelsessystems virksomhed. Overvejelser om undervisningens indhold, dets værdigrundlag, organisation og tilrettelæggelse må i vor tid nødvendigvis betragtes ud fra en synsvinkel, der fokuserer på interaktionen mellem uddannelse og samfund. Bogens artikler, der er skrevet af forfattere med erfaringsbaggrund fra såvel undervisning som pædagogisk forskning og administration, stiller et alsidigt begrebsligt og analytisk værktøj til rådighed for den enkelte lærer og studerende, så han eller hun er i stand til i praksis at træffe undervisningsmæssige til- og fravalg ud fra en bevidsthed om, hvilke muligheder, der er bæredygtige. 2. udgave er opdateret på en række væsentlige punkter som følge af bl.a. de ændringer af folkeskoleloven, der er kommet til siden 2001. På baggrund heraf er der sket en ajourføring af størstedelen af bogens indhold, og navnlig artiklerne om skoleudvikling, evaluering, andetsprogsundergisning, og specialundervisning samt den internationale dimension i undervisningen er grundigt revideret.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762406025
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 481
  • Udgivet:
  • 8. Juni 2005
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 175x252x29 mm.
  • Vægt:
  • 1185 g.

Beskrivelse af Undervisning og læring

Relationerne mellem fagene "Almen didaktik" og "Samfundet i skolen" er nære, ikke mindst i et videnssamfund. Derfor har det også været et mål med bogen at kombinere de to synsvinkler. Undervisning kan ikke mere ses som et fænomen, der har nok i sig selv og kan gennemføres uafhængigt af samfundets krav og forventninger. Men samfundet kan heller ikke fortsætte sin udvikling uden et velfungerende uddannelsessystems virksomhed. Overvejelser om undervisningens indhold, dets værdigrundlag, organisation og tilrettelæggelse må i vor tid nødvendigvis betragtes ud fra en synsvinkel, der fokuserer på interaktionen mellem uddannelse og samfund.

Bogens artikler, der er skrevet af forfattere med erfaringsbaggrund fra såvel undervisning som pædagogisk forskning og administration, stiller et alsidigt begrebsligt og analytisk værktøj til rådighed for den enkelte lærer og studerende, så han eller hun er i stand til i praksis at træffe undervisningsmæssige til- og fravalg ud fra en bevidsthed om, hvilke muligheder, der er bæredygtige.

2. udgave er opdateret på en række væsentlige punkter som følge af bl.a. de ændringer af folkeskoleloven, der er kommet til siden 2001. På baggrund heraf er der sket en ajourføring af størstedelen af bogens indhold, og navnlig artiklerne om skoleudvikling, evaluering, andetsprogsundergisning, og specialundervisning samt den internationale dimension i undervisningen er grundigt revideret.

Brugerbedømmelser af Undervisning og læring



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.