Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Vejledning - Valg og læring

Bag om Vejledning - Valg og læring

Hvordan vejleder vi unge bedst muligt på vej ind i voksentilværelsen? Hvordan skaber vi betingelser for at de får indsigt i forskellige muligheder? Hvordan understøtter vi, at unge udvikler grundlag for at handle? Og hvordan kan vejledere, lærere og andre voksne blive relevante sparringspartnere? Denne bog, som er skrevet på baggrund af et ph.d. projekt ved Aarhus Universitet og VIA University College, giver indsigt i disse og andre spørgsmål. Forfatteren har igennem sin forskning undersøgt, hvordan unge i folkeskolen deltager i uddannelses- og erhvervsvejledning – og hvordan vejledning giver mening for dem. Denne bog bidrager med analyser af, hvordan vejledningen af unge spiller sammen med skolens undervisning. Den viser, hvordan de unge oplever mening og deltager i vejledningen om uddannelse og job. Og den debatterer hvorvidt karrierevejledning i dag bidrager til social retfærdighed. Bogen giver også indsigt i læreres og vejlederes samarbejde. Bogen introducerer centrale begreber om karrierevejledning, udvidede handlemuligheder, karrierelæring og social retfærdighed. Forfatteren lægger op til en diskussion af, hvordan vejledningen af unge kan udvikles.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788740403749
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 322
  • Udgivet:
  • 2. oktober 2020
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 200x320x18 mm.
  • Vægt:
  • 400 g.
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: 2-4 uger
Forventet levering: 16. december 2024

Beskrivelse af Vejledning - Valg og læring

Hvordan vejleder vi unge bedst muligt på vej ind i voksentilværelsen?
Hvordan skaber vi betingelser for at de får indsigt i forskellige muligheder?
Hvordan understøtter vi, at unge udvikler grundlag for at handle?
Og hvordan kan vejledere, lærere og andre voksne blive relevante
sparringspartnere?
Denne bog, som er skrevet på baggrund af et ph.d. projekt ved Aarhus
Universitet og VIA University College, giver indsigt i disse og andre
spørgsmål. Forfatteren har igennem sin forskning undersøgt, hvordan
unge i folkeskolen deltager i uddannelses- og erhvervsvejledning – og
hvordan vejledning giver mening for dem.
Denne bog bidrager med analyser af, hvordan vejledningen af unge
spiller sammen med skolens undervisning. Den viser, hvordan de unge
oplever mening og deltager i vejledningen om uddannelse og job. Og
den debatterer hvorvidt karrierevejledning i dag bidrager til social retfærdighed.
Bogen giver også indsigt i læreres og vejlederes samarbejde.
Bogen introducerer centrale begreber om karrierevejledning, udvidede
handlemuligheder, karrierelæring og social retfærdighed.
Forfatteren lægger op til en diskussion af, hvordan vejledningen af unge
kan udvikles.

Brugerbedømmelser af Vejledning - Valg og læring



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.