Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Vidensbaseret Matematikundervisning 3

Bag om Vidensbaseret Matematikundervisning 3

I et praksisnært sprog peger forfatterne Adrian Rau Bull og Torben Blankholm på relevante og brugbare elementer fra internationale anerkendte matematikdidaktiske teorier, for derefter at implementere disse elementer i konkrete undervisningsforløb og forslag til matematikundervisningen i og omkring mellemtrinnet i danske skoler. Matematiklærerne vil således få mulighed for direkte at kunne tilrettelægge en konkret og vidensbaseret matematikundervisning.Bogen indeholder fem kapitler, der er baseret på fem anerkendte matematikdidaktiske teorier. Bogens kapitler indeholder undervisningsforløb eller undervisningsaktiviteter, der er rettet mod matematikundervisningen fra børnehaveklassen til 4. klassetrin. Jo Boaler: Reform af matematikundervisningen gennem seks læringsnøgler Jerome Seymour Bruner - og TRACK/CPA: Udvikling af matematik gennem tre typer af repræsentationer Alan Bishop: Hvordan udvikler børn matematikforståelse forskellige steder i verden? Kapitlet har særlig fokus på børnehaveklassen Richard Lehrer: Udvikling og forståelse af geometrisk måling hos elever på de første klassetrin Anna Sfard: Commognition - Tænkning som kommunikation - Læring som tilegnelse og læring som deltagelse. Dette kapitel er skrevet i samarbejde med Henning Westphael

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788793975651
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 128
  • Udgivet:
  • 1. juni 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 191x256x10 mm.
  • Vægt:
  • 382 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 5. november 2024

Beskrivelse af Vidensbaseret Matematikundervisning 3

I et praksisnært sprog peger forfatterne Adrian Rau Bull og Torben Blankholm på relevante og brugbare elementer fra internationale anerkendte matematikdidaktiske teorier, for derefter at implementere disse elementer i konkrete undervisningsforløb og forslag til matematikundervisningen i og omkring mellemtrinnet i danske skoler. Matematiklærerne vil således få mulighed for direkte at kunne tilrettelægge en konkret og vidensbaseret matematikundervisning.Bogen indeholder fem kapitler, der er baseret på fem anerkendte matematikdidaktiske teorier. Bogens kapitler indeholder undervisningsforløb eller undervisningsaktiviteter, der er rettet mod matematikundervisningen fra børnehaveklassen til 4. klassetrin. Jo Boaler: Reform af matematikundervisningen gennem seks læringsnøgler Jerome Seymour Bruner - og TRACK/CPA: Udvikling af matematik gennem tre typer af repræsentationer Alan Bishop: Hvordan udvikler børn matematikforståelse forskellige steder i verden? Kapitlet har særlig fokus på børnehaveklassen Richard Lehrer: Udvikling og forståelse af geometrisk måling hos elever på de første klassetrin Anna Sfard: Commognition - Tænkning som kommunikation - Læring som tilegnelse og læring som deltagelse. Dette kapitel er skrevet i samarbejde med Henning Westphael

Brugerbedømmelser af Vidensbaseret Matematikundervisning 3



Find lignende bøger

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.