Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv

- 61 visuelle greb og deres effekt

Bag om Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv

Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som formgiver af visuel kommunikation afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt understøttet budskab. Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper formgivere med at udvikle de mest velegnede visuelle koncepter for deres kunder. Bogen introducerer to nye analyseredskaber, Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, som kan bruges til at kortlægge et verbalt budskabs følelsesprofil og finde profilens visuelle modparter. Med denne nye tilgang til formgivning får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et kommunikationsprodukt. Bogen henvender sig til såvel praktiserende visuelle kommunikatører som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel formgivning og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788775720163
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 156
  • Udgivet:
  • 2. februar 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 148x219x13 mm.
  • Vægt:
  • 314 g.
  • BLACK WEEK
Leveringstid: Forventes at udkomme i uge 5

Beskrivelse af Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv

Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som formgiver af visuel kommunikation afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt understøttet budskab.
Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper formgivere med at udvikle de mest velegnede visuelle koncepter for deres kunder. Bogen introducerer to nye analyseredskaber, Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, som kan bruges til at kortlægge et verbalt budskabs følelsesprofil og finde profilens visuelle modparter. Med denne nye tilgang til formgivning får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et kommunikationsprodukt.
Bogen henvender sig til såvel praktiserende visuelle kommunikatører som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel formgivning og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.

Brugerbedømmelser af Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv



Find lignende bøger
Bogen Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.