Bag om Voksendidaktik
Hvordan tilrettelægger man god voksenundervisning?
Voksendidaktik er en brugsbog med inspiration til en moderne voksendidaktisk praksis, uanset om det gælder at planlægge, gennemføre eller evaluere voksnes læring.
Bogen sætter samtidig de didaktiske og pædagogiske temaer ind i teoretiske rammer.
Bogens emner:
Didaktik i voksenundervisningen
Professionel kompetence
Refleksion i undervisningen
Voksenunderviserens handlerum
Voksnes læring
Kollegial vejledning
Opgavevejledning
Dansk som andetsprog
Cooperative Learning
Aktionslæring
Den eksemplariske voksenunderviser
Modstand i undervisningen
Kreative og innovative læringsrum
Digitale medier
Medialisering og voksnes læreprocesser
I alt 16 forfattere bidrager til bogen. De har alle en nuværende eller tidligere praksis som undervisere på videregående uddannelser eller som konsulenter.
Målgruppen er alle, der arbejder med uddannelse og undervisning af voksne.
Vis mere