Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Læseflow er et differentieret læsekursus til elever i 3. klasse, der styrker elevernes flydende læsning og deres læseforståelse.Læseflow består af hæfterne Læseflow A, B og C. Klassen deles i tre hold, som arbejder med hver sit hæfte. Hold A og B arbejder begge sammen med en lærerressource, mens hold C arbejder selvstændigt. Hold 1/hæfte A: De læseudfordrede elever og klassens dansklærer eller læsevejlederen. Hold 2/hæfte B: Klassens midtergruppe og en indskolingspædagog eller klassens dansklærer. Hold 3/hæfte C: De ressourcestærke og fagligt dygtige elever, der kan arbejde selvstændigt.Når klassen skal inddeles i hold, kan man desuden vælge at tage udgangspunkt i resultaterne fra enten en sætningslæseprøve eller de nationale test.Hent en vejledning til fordelingen af hæfter under EKSTRAMATERIALER her på siden.Hæfterne er tilrettelagt i lektioner og med en fast struktur inden for de fire områder: Ordafkodning: Opgaver med afsæt i de skriftsproglige lydprincipper. Ordforståelse: Opgaver ordforklaringer og ord i forskellige kontekster. Tekstforståelse: Opgaver der bygger på anerkendte og veldokumenterede læseforståelsesstrategier. Læseflow: Opgaver til oplæsning af bogstaver, ord og tekster. Læsekurset er afprøvet med god effekt. De tre differentierede hæfter tilgodeser alle elever i en klasse, når der arbejdes med afkodnings- og forståelsesstrategier.Find lærervejledningen under fanen "Ekstramaterialer".
Læseflow er et differentieret læsekursus til elever i 3. klasse, der styrker elevernes flydende læsning og deres læseforståelse.Læseflow består af hæfterne Læseflow A, B og C. Klassen deles i tre hold, som arbejder med hver sit hæfte. Hold A og B arbejder begge sammen med en lærerressource, mens hold C arbejder selvstændigt. Hold 1/hæfte A: De læseudfordrede elever og klassens dansklærer eller læsevejlederen. Hold 2/hæfte B: Klassens midtergruppe og en indskolingspædagog eller klassens dansklærer. Hold 3/hæfte C: De ressourcestærke og fagligt dygtige elever, der kan arbejde selvstændigt.Når klassen skal inddeles i hold, kan man desuden vælge at tage udgangspunkt i resultaterne fra enten en sætningslæseprøve eller de nationale test.Hent en vejledning til fordelingen af hæfter under EKSTRAMATERIALER her på siden.Hæfterne er tilrettelagt i lektioner og med en fast struktur inden for de fire områder: Ordafkodning: Opgaver med afsæt i de skriftsproglige lydprincipper. Ordforståelse: Opgaver ordforklaringer og ord i forskellige kontekster. Tekstforståelse: Opgaver der bygger på anerkendte og veldokumenterede læseforståelsesstrategier. Læseflow: Opgaver til oplæsning af bogstaver, ord og tekster. Læsekurset er afprøvet med god effekt. De tre differentierede hæfter tilgodeser alle elever i en klasse, når der arbejdes med afkodnings- og forståelsesstrategier.Find lærervejledningen under fanen "Ekstramaterialer".
Læseflow er et differentieret læsekursus til elever i 3. klasse, der styrker elevernes flydende læsning og deres læseforståelse.Læseflow består af hæfterne Læseflow A, B og C. Klassen deles i tre hold, som arbejder med hver sit hæfte. Hold A og B arbejder begge sammen med en lærerressource, mens hold C arbejder selvstændigt. Hold 1/hæfte A: De læseudfordrede elever og klassens dansklærer eller læsevejlederen. Hold 2/hæfte B: Klassens midtergruppe og en indskolingspædagog eller klassens dansklærer. Hold 3/hæfte C: De ressourcestærke og fagligt dygtige elever, der kan arbejde selvstændigt.Når klassen skal inddeles i hold, kan man desuden vælge at tage udgangspunkt i resultaterne fra enten en sætningslæseprøve eller de nationale test.Hent en vejledning til fordelingen af hæfter under EKSTRAMATERIALER her på siden. Hæfterne er tilrettelagt i lektioner og med en fast struktur inden for de fire områder: Ordafkodning: Opgaver med afsæt i de skriftsproglige lydprincipper. Ordforståelse: Opgaver ordforklaringer og ord i forskellige kontekster. Tekstforståelse: Opgaver der bygger på anerkendte og veldokumenterede læseforståelsesstrategier. Læseflow: Opgaver til oplæsning af bogstaver, ord og tekster. Læsekurset er afprøvet med god effekt. De tre differentierede hæfter tilgodeser alle elever i en klasse, når der arbejdes med afkodnings- og forståelsesstrategier.Find lærervejledningen under fanen "Ekstramaterialer".
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.