Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
"Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig.På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier.Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier.Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne:· Find jeres formål med at anvende sociale medier· Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne· Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om· Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen· Få organisationen og medarbejderne med i strategien.
"Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.
Vores virksomheder og organisationer skal digitaliseres, lyder mantraen alle steder fra, men for mange kan transformationen til en digital og databaseret forretning virke uoverskuelig. For digitalisering stikker dybere end at vælge de rette it-systemer. Det et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an.FREMTIDEN TILHØRER DE FRYGTLØSE henvender sig til dig, der står på perronen til det digitale tog og tripper. Her er din billet, som tager dig med på en tur henover det digitale landskab. Bogen tilbyder dels en samlet ramme for, hvordan man kan omsætte digitalisering til sin virksomhed, samt stiller en lang række spørgsmål, som kun I selv kender svaret på. Hvilken verden lever I i – den frygtsomme eller den frygtløse? Hvor skal I hen? Og hvad kræver det for jer at foretage denne rejse?Bogen gennemgår en række kendte fænomener som disruption, kunstig intelligens og sprint. Den bidrager samtidig med nye modeller og eksempler, som kan gøre det nemmere for dig at navigere i en verden, der bliver mere og mere digitaliseret. Envidere opfordres virksomhederne til at tage et samfundsmæssigt ansvar, så vi får alle med og ikke blot lader teknologien tage styringen.Bogen tilbyder en optimistisk og inspirerende flyvetur ud over de mange fænomener, som præger debatten om digitalisering. Men lad det ikke blive ved snakken. Det er en introduktionsbog for praktikere, der giver lyst og mod til at kaste sig ud i alt det nye digitale.OmtaleFremtiden tilhører de frygtløse er udvalgt som en af årets 10 bedste erhvervsbøger 2017 i Jyllands-Posten den 9. december 2017.”Herligt og ganske let læst. Jeg kan næsten høre hvert eneste afsnit som et kort inspirationsforedrag med masser af liv, interaktion og spørgsmål, og det gør jo altid læsningen nemmere. (…) Personligt synes jeg, det er herligt, at forfatteren tør give et bud på ’10 quick fixes’. Det er befriende, og jeg mener, at alle med den mindste smule interesse i at bevæge sig fremad, skal forholde sig til disse 10 spørgsmål. Måske i særdeleshed dem, der som jeg ikke er digital indfødt.”4/6 stjerner- anmeldt af Søren Strunk-Sørensen, Inside Business, 4. januar 2018"Læs Astrid Haugs bog, og find ud af, hvordan jeres virksomhed kan gøre sig fortjent til digitale kunder. Bogen er en nem, lille sag at gå til, og bagefter har man som læser bl.a. styr på, hvad Internet of Things, virtual reality og platformsøkonomi er for noget, og hvorfor man som virksomhed skal forholde sig til de begreber."5/6 stjerner- Ulla Bechsgaard, anmelselse, Jyllands-Posten og Finans.dk, 5. august 2017IndholdIndledningKapitel 1. Hvordan er vi havnet her, og hvor skal vi hen?Kapitel 2. Bogstavleg: Berig din virksomhed medAI, IoT og VRKapitel 3. Sådan bliver I en del af den digitale økonomiKapitel 4Kapitel 5AfslutningTak tilLitteratur
Der har aldrig før har været så mange muligheder for virksomheder til at kommunikere, markedsføre og komme i dialog med kunder, brugere og borgere. Samtidig har der heller aldrig før været så mange parametre at forholde sig til – idet antallet af platforme, indholdsformater og afsendertyper ikke tidligere har været så mangfoldig. Det sætter strategien under pres – og det bliver meget tydeligt, hvis man ikke har et klart sigte og en arbejdsmetode til løbende at analysere, om man er på rette vej.Vi skal som kommunikatører kunne navigere i et ukendt kommunikationslandskab – forstået som et landskab vi ved, vi ikke fuldt ud forstår eller mestrer. Det er i dag et vilkår for alle kommunikatører og virksomheder. Vi må derfor planlægge for det uplanlagte og være parate til agere hurtigt. Vi må være åbne overfor nye input, være parate til at skifte retning og konstant være villige til at lære nyt.Spørgsmålet er hvordan? Krise, krudt og kram - En ny model for strategisk kommunikation introducerer til en ny model, hvor læseren opfordres til at stille spørgsmål ved de vante kommunikationsstrategier. I en verden fyldt med modsætninger og forandringer er det afgørende, at vi tør stille de spørgsmål, der løbende udfordrer den måde, vi gør tingene på. Gennem cases belyser bogen, hvordan andre virksomheder har ageret og forandret deres kommunikationsstrategi, i takt med at den har foldet sig ud. KRAM-modellen tager netop udgangspunkt i den foranderlige virkelighed, som virksomheder er stødt på, og viser gennem begreberne kontekst, ressourcer, agilitet og mål, hvordan du kan mestre det nye kommunikationslandskab.Målet med denne bog er dels at gøre kommunikationsfolk og studerende klogere på virkeligheden gennem cases med en række dygtige folk og dels at omsætte den virkelighed til en anvendelig model.Astrid Haug har arbejdet med kommunikation og sociale medier i 15 år, både i amerikansk politik og dansk politik med erfaring fra Christiansborg, Københavns Kommune og Kulturministeriet samt Berlingske. Hun har i dag sin egen virksomhed, hvor hun hjælper virksomheder og organisationer med at kommunikere og navigere i en mere og mere digital verden.Hun har tidligere udgivet bøger om kommunikation på sociale medier samt digitalisering. Hun optræder ofte i medierne som ekspert inden for sociale medier, politisk kommunikation og den digitale udvikling. Hun er uddannet cand.mag. i medievidenskab og er medlem af flere bestyrelser.
Vores virksomheder og organisationer skal digitaliseres, lyder mantraen alle steder fra, men for mange kan transformationen til en digital og databaseret forretning virke uoverskuelig. For digitalisering stikker dybere end at vælge de rette it-systemer. Det et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an. FREMTIDEN TILHØRER DE FRYGTLØSE henvender sig til dig, der står på perronen til det digitale tog og tripper. Her er din billet, som tager dig med på en tur henover det digitale landskab. Bogen tilbyder dels en samlet ramme for, hvordan man kan omsætte digitalisering til sin virksomhed, samt stiller en lang række spørgsmål, som kun I selv kender svaret på. Hvilken verden lever I i – den frygtsomme eller den frygtløse? Hvor skal I hen? Og hvad kræver det for jer at foretage denne rejse?Bogen gennemgår en række kendte fænomener som disruption, kunstig intelligens og sprint. Den bidrager samtidig med nye modeller og eksempler, som kan gøre det nemmere for dig at navigere i en verden, der bliver mere og mere digitaliseret. Envidere opfordres virksomhederne til at tage et samfundsmæssigt ansvar, så vi får alle med og ikke blot lader teknologien tage styringen.Bogen tilbyder en optimistisk og inspirerende flyvetur ud over de mange fænomener, som præger debatten om digitalisering. Men lad det ikke blive ved snakken. Det er en introduktionsbog for praktikere, der giver lyst og mod til at kaste sig ud i alt det nye digitale.
Kravene til toplederen bliver stadig større. Nu skal toplederen så også selv være aktiv på sociale medier. Men hvad kræver det, og hvad skal man egentlig vide om sociale medier for som topleder at styrke sit eget brand og forholdet til medarbejdere og kunder? Selvom man som topleder ikke nødvendigvis skal gå forrest på sociale medier, er det en forudsætning for at drive forretning, at man følger med den teknologiske udvikling og har blik for kundernes forandrende adfærdsmønstre. Bogen er bygget op om fire områder i lederens GPS for sociale medier: Formål, færdigheder, medarbejdere og kunder. Det giver fire perspektiver på sociale medier og forhåbentlig svar på de spørgsmål, topledere har til sociale medier. Bogen er til dig, der er topleder, rådgiver topledere eller gerne vil have et ledelsesmæssigt perspektiv på sociale medier. Bogen giver dig modeller, eksempler og inspiration til at rykke din og organisationens brug af sociale medier til næste niveau. Gyldendal Business Singler er korte og koncentrerede tekster, som du kan læse for hurtigt at sætte dig ind i et emne. Efterfølgende kan man opsøge mere viden, hvis man vil have emnet uddybet.
Med UNMUTE dit digitale lederskab vil vi hjælpe danske ledere med at blive verdens bedste. Når du unmuter dit digitale lederskab, åbner du nemlig op for en verden af muligheder, som du ikke har i den fysiske verden. Det er vores overbevisning, at langt de fleste ledere i dag ikke til fulde udnytter alle de digitale muligheder, men stiller sig tilfredse med kun at udnytte et begrænset antal af de funktioner, som den digitale arbejdsplads og den digitale forretning indeholder. Måske fordi ’plejer’ går meget godt, eller måske fordi de ikke kender dem. Bogen, du sidder med i hænderne, vil være med til at bringe dit digitale lederskab til næste niveau. Bogen tager afsæt i to megatrends, nemlig digitalisering og behovet for en regenerativ tilgang til medarbejdere, kunder og forretning. Bogen præsenterer en række discipliner, som lederen skal mestre i en verden, der bliver mere og mere digital, og hvor der samtidig skal leveres på samfundsniveau. Det drejer sig blandt om forretningsforståelse, kommunikation, kultur, lobbyisme, kunderelationer og teknologier. I bogen er der bidrag fra en lang række toneangivende erhvervsledere samt en række modeller og tjeklister, som gør det nemt for dig at lære af de allerbedste. Lad os sammen unmute endnu flere muligheder. For ellers går vi glip af den næste digitaliseringsbølge, den næste store kamp om de globale talenter, samt muligheden for at skabe det mest frugtbare arbejdsliv og samfund for os selv og andre.Om forfatterneJulie Kristine Strange er partner og CEO i tech-virksomheden Master Danmark A/S hvor hun rådgiver virksomheder om ledelse, transformation, digital forretningsudvikling og rekruttering. Hun er bestyrelsesmedlem, ekstern lektor på flere universiteter og grundlægger af tænketanken HR Future Lab. Hun har skrevet en lang række artikler om fremtidens arbejdsliv og hvordan man kan arbejde med teknologier og data i forretningen. Julie Kristine Strange er uddannet cand.merc.psyk. fra CBS.Astrid Haug er direktør i Astrid Haug Bureau, hvor hun rådgiver virksomheder om digitalisering og strategisk brug af sociale medier. Hun er medlem af en række bestyrelser og har udgivet flere bøger. Hun skriver tech-klummer for Politiken og er en af Danmarks førende eksperter indenfor sociale medier. Astrid Haug er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.
Mange virksomheder har konstateret, at det er svært at være grøn. Defrygter at blive beskyldt for greenwashing og ender i stedet med atgreenhushe. Der er dog masser af måder, man kan kommunikere omsine klimarelaterede indsatser uden at falde igennem. Dette skal skeuden, at vi sælger falsk håb til brugerne. Virksomheder bør i stedetskubbe ansvaret opad mod det politiske system og blive skarpe tilklima-advocacy.Bogen henter inspiration fra de yngre klimaaktivister samt de virksomheder,som går nye veje. Kommunikation er nemlig ikke nok, når viskal håndtere konsekvenserne af klimakrisen. Der er brug for nye forretningsmodellersom cirkulær økonomi samt for at sætte yderligerefokus på koblingen mellem teknologi og klima.Danske virksomheder er blandt de mest ambitiøse i verden med hensyntil at sætte forpligtende klimamål. Den dårlige nyhed er dog, atdet går alt for langsomt med at nedbringe de globale udledninger. Dengode nyhed er, at alle virksomheder kan og skal spille en rolle i at afbødekonsekvenserne af klimakrise.Bogen giver ledere, bestyrelser, kommunikationsfaglige og andre interesseredeet bud på, hvordan de kan navigere i forhold til forbrugere,medier og interessenter, når de skal kommunikere om klimarelateredetiltag. Virksomheder kan spille en afgørende rolle ved at undlade atgreenwashe, ved at kommunikere om deres klimarelaterede tiltag ogved at tage højde for klimakrisen i deres forretningsmodel, samt vedat deltage i den politiske debat om klima og biodiversitet.Bogen indeholder en række interviews, cases samt lettilgængeligemodeller og teori og egner sig derfor godt både som faglig inspirationsamt til undervisning.
Det er svært at være grøn. Mange virksomheder frygter at blive beskyldt for greenwashing og ender i stedet med at greenhushe. Der er dog masser af måder, man kan kommunikere om sine klimarelaterede indsatser uden at falde igennem. Dette skal ske uden, at vi sælger falsk håb til brugerne. Virksomheder bør i stedet skubbe ansvaret opad mod det politiske system og blive skarpe til klima-advocacy.Bogen henter inspiration fra de yngre klimaaktivister og de virksomheder, som går nye veje. Kommunikation er nemlig ikke nok, når vi skal håndtere konsekvenserne af klimakrisen. Der er brug for nye forretningsmodeller som cirkulær økonomi samt for at sætte yderligere fokus på koblingen mellem teknologi og klima.Danske virksomheder er blandt de mest ambitiøse i verden med hensyn til at sætte forpligtende klimamål. Den dårlige nyhed er dog, at det går alt for langsomt med at nedbringe de globale udledninger. Den gode nyhed er, at alle virksomheder kan og skal spille en rolle i at afbøde konsekvenserne af klimakrisen.Bogen giver ledere, bestyrelser, kommunikationsfaglige og andre interesserede et bud på, hvordan de kan navigere i forhold til forbrugere, medier og interessenter, når de skal kommunikere om klimarelaterede tiltag. Virksomheder kan spille en afgørende rolle ved at undlade at greenwashe, ved at kommunikere om deres klimarelaterede tiltag og ved at tage højde for klimakrisen i deres forretningsmodel, samt ved at deltage i den politiske debat om klima og biodiversitet.Bogen indeholder en række interviews, cases samt lettilgængelige modeller og teori og egner sig derfor godt både som faglig inspiration samt til undervisning.
Der har aldrig før har været så mange muligheder for virksomheder til at kommunikere, markedsføre og komme i dialog med kunder, brugere og borgere. Samtidig har der heller aldrig før været så mange parametre at forholde sig til – idet antallet af platforme, indholdsformater og afsendertyper ikke tidligere har været så mangfoldig. Det sætter strategien under pres – og det bliver meget tydeligt, hvis man ikke har et klart sigte og en arbejdsmetode til løbende at analysere, om man er på rette vej.Vi skal som kommunikatører kunne navigere i et ukendt kommunikationslandskab – forstået som et landskab vi ved, vi ikke fuldt ud forstår eller mestrer. Det er i dag et vilkår for alle kommunikatører og virksomheder. Vi må derfor planlægge for det uplanlagte og være parate til agere hurtigt. Vi må være åbne overfor nye input, være parate til at skifte retning og konstant være villige til at lære nyt.Spørgsmålet er hvordan? Krise, krudt og kram - En ny model for strategisk kommunikation introducerer til en ny model, hvor læseren opfordres til at stille spørgsmål ved de vante kommunikationsstrategier. I en verden fyldt med modsætninger og forandringer er det afgørende, at vi tør stille de spørgsmål, der løbende udfordrer den måde, vi gør tingene på. Gennem cases belyser bogen, hvordan andre virksomheder har ageret og forandret deres kommunikationsstrategi, i takt med at den har foldet sig ud. KRAM-modellen tager netop udgangspunkt i den foranderlige virkelighed, som virksomheder er stødt på, og viser gennem begreberne kontekst, ressourcer, agilitet og mål, hvordan du kan mestre det nye kommunikationslandskab.Målet med denne bog er dels at gøre kommunikationsfolk og studerende klogere på virkeligheden gennem cases med en række dygtige folk og dels at omsætte den virkelighed til en anvendelig model.
Digital kommunikation … hvad er det? Og hvordan navigerer man i det digitale univers som virksomhed, politiker eller organisation? Denne bog giver konkrete råd til, hvordan man kan kommunikere på internettet og i sociale netværk til størst mulig gavn for forretningen eller sagen. Det handler ikke om blot at poste sine budskaber ud via blogs, Facebook, Twitter. Vilkåret for digital kommunikation er dialog.Lyt til elefanterne - digital kommunikation i praksis giver en række eksempler og erfaringer med digital kommunikation videre fra nogle af de virksomheder og organisationer, der er gået forrest. Det gælder blandt andet Post Danmark, FOA, Aqua d'or og Barack Obama.Tre tilgange er ifølge forfatterne de væsentligste, når man benytter digital kommunikation:• Lyt - og lær af dine brugere• Gå i dialog - og skab forståelse• Tilbyd værktøjer - og skab varige relationer til brugerneBlandt bogens pointer er, at hvis man som virksomhed, politiker eller organisation med stor bevidsthed lytter til og inddrager brugerne, kan man skabe bedre kunderelationer og dermed styrke sin position.Anna Ebbesen og Astrid Haug blogger også om emnet på www.digitaletanker.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.