Bag om Fremtiden tilhører de frygtløse
Vores virksomheder og organisationer skal digitaliseres, lyder mantraen alle steder fra, men for mange kan transformationen til en digital og databaseret forretning virke uoverskuelig. For digitalisering stikker dybere end at vælge de rette it-systemer. Det et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an.
FREMTIDEN TILHØRER DE FRYGTLØSE henvender sig til dig, der står på perronen til det digitale tog og tripper. Her er din billet, som tager dig med på en tur henover det digitale landskab. Bogen tilbyder dels en samlet ramme for, hvordan man kan omsætte digitalisering til sin virksomhed, samt stiller en lang række spørgsmål, som kun I selv kender svaret på. Hvilken verden lever I i – den frygtsomme eller den frygtløse? Hvor skal I hen? Og hvad kræver det for jer at foretage denne rejse?
Bogen gennemgår en række kendte fænomener som disruption, kunstig intelligens og sprint. Den bidrager samtidig med nye modeller og eksempler, som kan gøre det nemmere for dig at navigere i en verden, der bliver mere og mere digitaliseret. Envidere opfordres virksomhederne til at tage et samfundsmæssigt ansvar, så vi får alle med og ikke blot lader teknologien tage styringen.
Bogen tilbyder en optimistisk og inspirerende flyvetur ud over de mange fænomener, som præger debatten om digitalisering. Men lad det ikke blive ved snakken. Det er en introduktionsbog for praktikere, der giver lyst og mod til at kaste sig ud i alt det nye digitale.
Omtale
Fremtiden tilhører de frygtløse er udvalgt som en af årets 10 bedste erhvervsbøger 2017 i Jyllands-Posten den 9. december 2017.
”Herligt og ganske let læst. Jeg kan næsten høre hvert eneste afsnit som et kort inspirationsforedrag med masser af liv, interaktion og spørgsmål, og det gør jo altid læsningen nemmere. (…) Personligt synes jeg, det er herligt, at forfatteren tør give et bud på ’10 quick fixes’. Det er befriende, og jeg mener, at alle med den mindste smule interesse i at bevæge sig fremad, skal forholde sig til disse 10 spørgsmål. Måske i særdeleshed dem, der som jeg ikke er digital indfødt.”
4/6 stjerner
- anmeldt af Søren Strunk-Sørensen, Inside Business, 4. januar 2018
"Læs Astrid Haugs bog, og find ud af, hvordan jeres virksomhed kan gøre sig fortjent til digitale kunder. Bogen er en nem, lille sag at gå til, og bagefter har man som læser bl.a. styr på, hvad Internet of Things, virtual reality og platformsøkonomi er for noget, og hvorfor man som virksomhed skal forholde sig til de begreber."
5/6 stjerner
- Ulla Bechsgaard, anmelselse, Jyllands-Posten og Finans.dk, 5. august 2017
Indhold
Indledning
Kapitel 1. Hvordan er vi havnet her, og hvor skal vi hen?
Kapitel 2. Bogstavleg: Berig din virksomhed medAI, IoT og VR
Kapitel 3. Sådan bliver I en del af den digitale økonomi
Kapitel 4
Kapitel 5
Afslutning
Tak til
Litteratur
Vis mere