Udvidet returret til d. 31. januar 2025

KLIMAKOMMUNIKATION

- fra greenwashing til bæredygtig forretning

Bag om KLIMAKOMMUNIKATION

Det er svært at være grøn. Mange virksomheder frygter at blive beskyldt for greenwashing og ender i stedet med at greenhushe. Der er dog masser af måder, man kan kommunikere om sine klimarelaterede indsatser uden at falde igennem. Dette skal ske uden, at vi sælger falsk håb til brugerne. Virksomheder bør i stedet skubbe ansvaret opad mod det politiske system og blive skarpe til klima-advocacy. Bogen henter inspiration fra de yngre klimaaktivister og de virksomheder, som går nye veje. Kommunikation er nemlig ikke nok, når vi skal håndtere konsekvenserne af klimakrisen. Der er brug for nye forretningsmodeller som cirkulær økonomi samt for at sætte yderligere fokus på koblingen mellem teknologi og klima. Danske virksomheder er blandt de mest ambitiøse i verden med hensyn til at sætte forpligtende klimamål. Den dårlige nyhed er dog, at det går alt for langsomt med at nedbringe de globale udledninger. Den gode nyhed er, at alle virksomheder kan og skal spille en rolle i at afbøde konsekvenserne af klimakrisen. Bogen giver ledere, bestyrelser, kommunikationsfaglige og andre interesserede et bud på, hvordan de kan navigere i forhold til forbrugere, medier og interessenter, når de skal kommunikere om klimarelaterede tiltag. Virksomheder kan spille en afgørende rolle ved at undlade at greenwashe, ved at kommunikere om deres klimarelaterede tiltag og ved at tage højde for klimakrisen i deres forretningsmodel, samt ved at deltage i den politiske debat om klima og biodiversitet. Bogen indeholder en række interviews, cases samt lettilgængelige modeller og teori og egner sig derfor godt både som faglig inspiration samt til undervisning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757460087
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 20. november 2023
  • BLACK WEEK
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af KLIMAKOMMUNIKATION

Det er svært at være grøn. Mange virksomheder frygter at blive beskyldt for greenwashing og ender i stedet med at greenhushe. Der er dog masser af måder, man kan kommunikere om sine klimarelaterede indsatser uden at falde igennem. Dette skal ske uden, at vi sælger falsk håb til brugerne. Virksomheder bør i stedet skubbe ansvaret opad mod det politiske system og blive skarpe til klima-advocacy.
Bogen henter inspiration fra de yngre klimaaktivister og de virksomheder, som går nye veje. Kommunikation er nemlig ikke nok, når vi skal håndtere konsekvenserne af klimakrisen. Der er brug for nye forretningsmodeller som cirkulær økonomi samt for at sætte yderligere fokus på koblingen mellem teknologi og klima.
Danske virksomheder er blandt de mest ambitiøse i verden med hensyn til at sætte forpligtende klimamål. Den dårlige nyhed er dog, at det går alt for langsomt med at nedbringe de globale udledninger. Den gode nyhed er, at alle virksomheder kan og skal spille en rolle i at afbøde konsekvenserne af klimakrisen.
Bogen giver ledere, bestyrelser, kommunikationsfaglige og andre interesserede et bud på, hvordan de kan navigere i forhold til forbrugere, medier og interessenter, når de skal kommunikere om klimarelaterede tiltag. Virksomheder kan spille en afgørende rolle ved at undlade at greenwashe, ved at kommunikere om deres klimarelaterede tiltag og ved at tage højde for klimakrisen i deres forretningsmodel, samt ved at deltage i den politiske debat om klima og biodiversitet.
Bogen indeholder en række interviews, cases samt lettilgængelige modeller og teori og egner sig derfor godt både som faglig inspiration samt til undervisning.

Brugerbedømmelser af KLIMAKOMMUNIKATION



Find lignende bøger
Bogen KLIMAKOMMUNIKATION findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.