Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Karin Tweddell Levinsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Birgitte Holm Sørensen & Karin Tweddell Levinsen
    248,95 kr.

    Denne bog præsenterer en didaktisk tænkning og praksis, der understøtter differentieret undervisning og elevers egen digitale produktion. Forfatterne tager afsæt i tre didaktiske rammedesign, der har deres force i hver deres undervisningssammenhæng:A. Fagfaglige undervisningsforløb B. Tværfaglige projekterC. Individuelle fordybelsesprojekterForfatterne introducerer begrebet elever som didaktiske designere og viser med konkrete eksempler fra dansk, matematik og tværfaglige forløb, hvordan læreren med et overordnet rammedesign kan understøtte elevernes design af deres egne læreprocesser og dermed deres kreativitet, innovative kompetencer og digitale dannelse. Med trådløse teknologier, mobile enheder og web 2.0 udfordres relationen mellem elever og lærere, fordi eleverne allerede har digitale kompetencer og uden videre kobler praksisformer fra det fysiske klasserum med dem, de kender fra det virtuelle rum. Eleverne forholder sig fagligt undersøgende, samarbejder og forhandler aktivt med hinanden, hvilket gør deres digitale produktion til en effektiv læringsform. Bogen er henvendt til lærerstuderende og lærere i praksis.

  • af Birgitte Holm Sørensen & Karin Tweddell Levinsen
    268,95 - 363,95 kr.

    It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb.Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere.Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi.Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.

  • af Birgitte Holm Sørensen, Lone Audon & Karin Tweddell Levinsen
    198,95 kr.

    ‘Skole 2.0’ beskriver vidensamfundets skole i en tid, hvor web 2.0 er et begreb, man må forholde sig til. Samfundet forandrer sig med stigende hast, og industrisamfundet udfases, mens fremtidens virksomheder og organisationer baserer sig på vidensamfundets krav til produktion, viden og innovation.Den teknologiske udvikling er ligeledes accelereret, og en række ændringer beror på de muligheder, som det digitale netværk og de mobile teknologier medfører.Forfatterne tager afsæt i forholdet mellem skolen og samfundets transformation. De sætter fokus på, hvad det giver af ændringer med hensyn til:- Undervisning og læreprocesser- Skolens aktører – deres roller og relationer- Læremidler og deres brug- Didaktisk design og faglig læring- Projekter og formidling- Skolens fysiske indretning og dens forhold til verdenNogle skoler har været hurtige til at tage de nye samfunds- og mediemæssige udfordringer op. Det er disse skoler, der har dannet grundlag for bogen. Alle tre forfattere er tilknyttet forskningsprogrammet ‘Medier og IT i Læringsperspektiv’. Institut for Didaktik, DPU, Aarhus Universitet, hvor de har arbejdet med de projekter, der udgør bogens rammesætning."Den bør læses af alle lærere og andre, der beskæftiger sig med de krav, der stilles til fremtidens skole."- Jytte Bræmer, lektørudtalelse

  • af Birgitte Holm Sørensen, Lone Dirckinck-Holmfeld, Janni Nielsen, mfl.
    133,95 kr.

    ICT plays an increasingly important role in the educational field, but often the focus is more on technology than on pedagogy. Learning and Narrativity in Digital Media focuses on the pedagogical aspects before the technical aspects.  The underlying paradigm is a student or learner centred learning philosophy. Here importance is attached to the learning processes and to the development of problem solving strategies, creativity and critical thinking. The contributions are based on a common theoretical approach to learning related to constructivism, collaborative learning, and situated learning.  The anthology is organised around two themes. The first is "ICT and Learning" and the second is "Meaning Construction and Narrativity". The first theme consists of four chapters, which present and discuss different ways of using ICT in learning as well as in pedagogical processes. The second theme consists of five chapters on cognition and the use of narratives in education, learning and design processes involving media.  Learning and Narrativity in Digital Media is the result of mutual engagement in the Danish Research Network on Learning and Multimedia. The network has also published the book Learning in Virtual Environments.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.