Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Sprog og kommunikation er helt centralt for børns udvikling og trivsel. Med sproget og kropssproget forbinder barnet sig til andre mennesker, forstår sig selv og sin omverden og giver udtryk for sine ønsker, følelser og oplevelser.For at få en god sprogforståelse og et godt skal børn deltage i hverdagens kommunikation og samspil med familien og andre på en meningsfuld måde. Børn lærer nemlig gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de nære voksne.MILEPÆLE I BARNETS SPROG giver et let overblik over, hvilke skridt børn typisk tager i deres kommunikative og sproglige udvikling fra 0-6 år. Bogen giver gode råd til sprogstimulerende aktiviteter og lege, som er lette at lave i dagligdagen derhjemme og på farten.Bogen henvender sig til forældre med børn i 0-6-årsalderen og til fagpersoner, som arbejder med børn i dagtilbud: pædagoger, dagplejere, logopæder, vejledere og studerende på pædagoguddannelsen.
Sprog og kommunikation er helt centralt for børns udvikling og trivsel. Med sproget og kropssproget forbinder barnet sig til andre mennesker, forstår sig selv og sin omverden og giver udtryk for sine ønsker, følelser og oplevelser.Milepæle i barnets sprog giver et let overblik over børns typiske sprogudvikling.Bogen giver gode råd til sprogstimulerende aktiviteter og lege, som er lette at lave i dagligdagen derhjemme og på farten.For at få et godt sprog og en god sprogforståelse skal børn være med i hverdagen. De skal deltage i kommunikationen og samspillet med familien og andre – på en meningsfuld måde. Børn lærer gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de nære voksne.Bogen henvender sig til forældre med børn i 0-6-årsalderen og til fagpersoner, som arbejder med børn i dagtilbud – pædagoger, dagplejere, logopæder, vejledere og studerende på pædagoguddannelsen.Om forfatteren:Laura Rønne Basse er cand.mag. i audiologopædi og arbejder som underviser og konsulent ved Københavns Professionshøjskole. Her uddanner hun kommende sprogvejledere og logopæder og samarbejder med pædagoger i praksis om at udvikle sproglige læringsmiljøer i høj kvalitet.
Børns sprog udvikler sig i samspil med andre. For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen. De lærer gennem leg og med kroppen forrest – i et tæt samspil med de voksne.Jo mere voksne ved om udviklingen af børns sprog, jo bedre kan de voksne understøtte de naturlige og komplekse processer i sprogudviklingen ved at prioritere interaktion og leg.GUIDE TIL SPROGARBEJDET I DAGTILBUD har fokus på sproglige læringsmiljøer og sprogarbejde med mindre grupper af børn. Voksne kan understøtte sprogmiljøet med indretningen af rum og legeområder, ved at prioritere legen og ved at tale med børnene og udforske og udfordre deres sprogverden.Bogen giver generel viden om børns sprogudvikling og beskriver, hvordan man opbygger et solidt sprogligt læringsmiljø, laver sprogvurderinger og brugbare handleplaner i samarbejde med logopæder og forældre. Bogen bygger på aktuel forskning og er fyldt med sprogstimulerende aktiviteter og lege, sprogstrategier og fokuspunkter, som er lette at indarbejde i dagligdagen i dagtilbuddet.GUIDE TIL SPROGARBEJDET I DAGTILBUD henvender sig til alle faggrupper, der arbejder med børn i dagtilbud: pædagoger, pædagogiske assistenter, pædagogiske ledere, dagplejere, logopæder, vejledere og konsulenter. Bogen er også relevant for studerende på pædagoguddannelsen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.