Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forstå forbrugerne er den første danske bog, der med en marketing-synsvinkel strukturerer, analyserer og forklarer forbrugernes opfattelse af verden, deres motiver, holdninger og adfærd. Fra valg af mærke eller butik til køb af hus eller bil. Denne forståelse vil give et bedre grundlag for beslutninger om fremtidige markedsføringsaktiviteter på de stadigt mere dynamiske markeder med stigende medieudbud og bevidste forbrugere.
Moderne Markedsføring er en ny lærebog i markedsføring, der forbereder læseren på, hvordan markedsføring reelt foregår i dag – både BtC og BtB. Lærebogen er solidt forankret i praksis, og markedsføring på sociale medier indgår således på lige fod med traditionelle tiltag som messer og events. Lærebogen gennemgår og analyserer naturligvis også de traditionelle og nyeste teorier. Lærebogen er rettet mod videregående uddannelser som fx markedsføringsøkonom, serviceøkonomi, mod akademiuddannelserne samt HD.
I Online kommunikation – en introduktion introduceres temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme. Bogen tager afsæt i de fagelementer som vægtes på erhvervsuddannelserne og videreuddannelserne i forbindelse med emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. I bogen gives introduktioner til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, digital billedkommunikation, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, interkulturel kommunikation og kommunikation på sociale medier. Bogens bidragydere arbejder praktisk og teoretisk med onlinekommunikation og har stor erfaring med undervisning og/eller produktion af lærebøger inden for deres respektive områder. Online kommunikation – en introduktion kombinerer teori og praksis og lægger vægt på cases, praktiske øvelser og praksisrefleksion.
Opgave- og casebogen knytter sig til lærebogen Moderne markedsføring og følger samme emneopdeling som lærebogen.Læseren får således opdaterede opgaver og cases til hvert kapitel, der medvirker til forståelsen af alle faserne i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden:• Situationsanalyse• Overordnet strategi• Målsætninger, målgrupper og positionering• Marketing-mix 1 (produkt, pris, place)• Marketing-mix 2 (promotion)• Evaluering/kontrol af effektLæremidlet er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom og Handelsøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse).Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens opgaver, figurer og tabeller.
Vil du have grundlæggende indsigt i markedsføring med fokus på den finansielle branche? Her får du forståelse for de muligheder en virksomhed har for at markedsføre sig og arbejde med kundepleje. Du får indsigt i begreber såsom CRM og CEM, der er nødvendig for at kunne indgå som medarbejder i en finansiel virksomhed, og tilmed hvordan du selv kan bidrage til kundepleje som f.eks. forsikringsrådgiver, ejendomsmægler, bankrådgiver eller andre jobfunktioner i den finansielle branche. Bogen er målrettet de finansielle uddannelser, og der er sat særligt fokus på kundeværdi og kundeoplevelse ved hjælp af CRM og CEM. Bogens eksempler er i vid udstrækning hentet i eller relateret til den finansielle verden, men indeholder også eksempler og cases fra mange andre brancher. Efter introduktionen til markedsføring gennemgår bogen den eksterne analyse inkl. segmentering, hvorefter den går i dybden med den interne analyse inkl. CRM og CEM samt opsamlingen på disse i SWOT. Herefter præsenteres læserne for marketingstrategierne og for, hvordan man skaber værdi gennem de syv handlingsparametre. Der er lagt vægt på at du får indsigt i serviceydelsers særlige kendetegn, branding samt personlig branding.
Tilrettelæggelse af information er målrettet studerende, undervisere, forskere og praktikere inden for strategisk kommunikation, og fokuserer på teorier og fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation, uanset om det drejer sig om helhedskommunikation, integreret kommunikation, virksomhedskommunikation, markedskommunikation, reklame, information, intern eller ekstern, kommerciel eller ikke-kommerciel, privat eller offentlig kommunikation. Den lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper.Bogen hjælper dig med at navigere gennem de mange faser og beslutninger, der er involveret i kommunikationsarbejdet. Bogen er målrettet studerende, undervisere, forskere og praktikere inden for strategisk kommunikation.Gennem mange år har bogen stået som en klassiker på kommunikations- og medieuddannelserne, og den har haft en markant indflydelse på kommunikationsbranchen i Danmark. Denne 5. udgave løfter arven og fastholder den grundlæggende tankegang og tilgang fra tidligere udgaver, men justerer og tilpasser begrebsapparatet til de ændrede vilkår inden for strategisk kommunikation.
Den mangeårige direktør for reklamebureauernes brancheforening, DRB, Børge O. Madsen, skrev i 1998 bogen med titlen Det var bare reklame, der omhandlede 25 års historie om den klassiske betalte reklame, dens virkemidler, bureauer, organisering, kunder og mediekanaler.Ambitionen bag denne bog er at fortælle om 25 år i reklame- og mediebranchen i bred forstand og beskrive, hvordan den har forandret sig fra 1998 til 2024. Digitalisering er det gennemgående træk i forandringerne. Nye onlinemedier- og platforme er kommet til, kunderejsen er blevet transformeret, markedsførernes værktøjskasse er blevet betragteligt udvidet, traditionelle bladhuse er blevet til medievirksomheder, og amerikanske onlinegiganter får nu over halvdelen af danske annoncørers reklameinvesteringer.Beskrivelsen og analysen sker med tre fokusområder – medier, bureauer og markedsførere. Inden for hvert område findes en omfattende beskrivelse og analyse af udviklingen 1998-2023/24, suppleret af interessante begivenheder i perioden og historier om markedets forskellige aktører. Indholdet er baseret på tilgængelige og sammenlignelige data, informationer fra relevante medier,udvalgte eksperter og forfatternes egne erfaringer og oplevelser.Desuden indgår beskrivelse og illustrationer af en lang række kampagnecases og omtaler af fremtrædende personer samt beskrivelse af andre områder med relevans for branchen: lovgivning, uddannelse, analyser samt branchensforeninger, medier og awards.Bogen er udgivet i tilknytning til Dansk Markedsførings 100-års jubilæum 2024.
Udviklingen af digitale og netbaserede medier udfordrer måden, vi kommunikerer på inden for markedsføring, reklame, læring og i privat sammenhæng. Denne bog introducerer temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme, og som samtidig giver kendskab til de særlige problemstillinger og overvejelser, der knytter sig til kommunikation på nettet. Bogen fremhæver vigtigheden af et kritisk perspektiv på onlinekommunikation, hvor etisk bevidsthed og analytisk forståelse indgår som uomgængelige elementer. Den argumenterer således for, at inddragelsen af onlinekommunikation i virksomheder kræver, at man er opmærksom på ikke blot hvordan teknologien implementeres, men også hvilken effekt dette har for såvel arbejdsgangen inden for den enkelte virksomhed som for kvaliteten og effekten af kommunikationen udadtil. Denne 3. udgave af Onlinekommunikation er stærkt revideret. Flere af de oprindelige kapitler er blevet skrevet helt om, og der er desuden tilføjet nyt indhold om digital etik, digital billedkommunikation, brugervenlighed/UX, AI og sociale intranets. Bogen tager afsæt i de fagelementer, som vægtes på erhvervsuddannelserne og på videreuddannelserne inden for emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. Den introducerer til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, digital etik og interkulturel kommunikation.
Dette er en lærebog i markedskommunikation og go-to-market strategier i form af distribution og salgskanaler for både fysiske produkter og serviceydelser på BtC og BtB markeder i en stadig mere digitaliseret verden.Salgskanaler er valget af de steder, hvor kunden kan købe dit produkt eller serviceydelse, men det handler også i bredere forstand om distribution (place) i marketing-mixet. Bogen beskriver udviklingen i forskellige salgskanaler (fysisk og online) og analyserer distributionsstrategier for BtC og BtB markeder. Et særskilt kapitel omhandler online som salgskanal, herunder fordele og ulemper ved e-handelBogen henvender sig især til studerende på marketingorienterede HD- og HA-uddannelser på f.eks. CBS, SDU, Århus Universitet og AUC og til korte videregående uddannelser som Markedsføringsøkonom og serviceøkonom. Den vil også være anvendelig på professionsbacheloruddannelser som grundbog i markedskommunikation samt på kurser og videreuddannelse inden for kommunikation.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.