Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Samfundslitteratur

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Svend Brinkmann
    113,95 - 133,95 kr.

    Var det en god oplevelse? Sådan bliver vi ofte spurgt, uanset om vi har besøgt et offentligt toilet, bestilt en vare på internettet eller været til en begravelse. Vi lever i et oplevelsessamfund, hvor enhver værdi gøres op i, om individet har fået en god oplevelse, og hvor oplevelsesøkonomien er vokset enormt ved at appellere til forbrugernes begær efter underholdning. I oplevelsessamfundet er oplevelser blevet kampplads for mange af tidens debatter. Man er på den ene side krænket, hvis man oplever at være krænket, men på den anden side kan en kritik også altid affejes med henvisning til, at noget bare var en subjektiv oplevelse. Problemet for begge sider er, at tidens diskussioner har svært ved at bevæge sig ud over det subjektive. Oplevelsessamfundets debatter kortslutter, når de ikke længere handler om, hvordan verden er, men kun om, hvordan den opleves. I denne bog introducerer Svend Brinkmann ideen om oplevelsessamfundet på dansk, analyserer kritisk dets grundlæggende funktionsmåde og leverer et bud på en forståelse af mennesker, der ikke spærrer dem inde i psykologiserede oplevelsesrum. Vi er ikke bare i verden i kraft af subjektive oplevelser. Vi må insistere på en fælles, objektiv virkelighed, hvis vi skal leve fornuftigt sammen og løse tidens store problemer.

  • af Steen Baagøe Nielsen & Gitte Riis Hansen
    278,95 - 288,95 kr.

    Temaerne køn, seksualitet og mangfoldighed kræver ny opmærksomhed i disse år. Der er sket meget siden 1950 ernes dominerende forestillinger om et ideelt fungerende kønsrollemønster med faderen som patriarkalsk forsørger og husmoderen med særligt ansvar for omsorg for hjem, børn, syge og gamle. De efterfølgende årtier har budt på de gifte kvinders bevægelse ud på arbejdsmarkedet, skilsmisser, seksuel frigørelse og ligestillingsudvikling. Dette har ikke kun resulteret i flere kvinder i politik og ledelse, men også i flere nærværende fædre i hjemmene. Samtidig ser vi nye måder at identificere sig på og indrette sig seksuelt og kulturelt, og med dette en generelt langt større accept men også nye kampe.På pædagoguddannelsen og i den pædagogiske sektor som helhed må man i stigende grad have fokus på, hvordan børn og andre borgeres hverdagsliv påvirkes af disse forandringer. Udviklingen rejser nye spørgsmål, som kræver omtanke og skaber behov for pædagogiske diskussioner: - Hvad betyder køn og de forandrede familieforhold for den pædagogiske praksis? - Hvordan kan vi imødekomme lovens krav om at arbejde for ligebehandling - Hvordan kan vi blandt personalet etablere måder at diskutere og reflektere disse spørgsmål uden det ender i grøftegravning og kønskamp? - Hvordan skal vi møde barnets eller den unges seksualitet, lysten til at lege og udfordre de forståelser af det rigtige køn på måder, som hverken skaber frygt (fx hos forældre), men samtidig heller ikke begrænser de faglige udfoldelsesmuligheder? - Hvordan skal vi forholde os til frygt og mistillid i forhold til relationer mellem personale og forældre omkring børn? Alt i alt diskuterer bogens tendenser til opbrud samt muligheder og veje i den pædagogiske praksis til at håndtere og understøtte udfordringen af de traditionelle, dominerende eller kulturelt selvfølgelig omgangsformer, der er knyttet til køn og seksualitet.

  • - At fortolke, forstå og forny pædagogisk praksis
    af Hanne Hede Jørgensen, Jan Jaap Rothuizen & Line Togsverd
    281,95 kr.

    Pædagoger fortæller. De fortæller om deres hverdage sammen med børn, unge og voksne. De fortæller om at lære mennesker at kende, og om de valg, de træffer i deres pædagogiske praksis. Om udfordringer, muligheder og skævheder. Om intentioner, forhåbninger og idealer. Ligesom alle andre mennesker fortæller pædagoger om det hverdagsliv, de oplever. De fortæller for at forstå og udveksle fortolkninger og for at blive klogere på, hvad der er ønskværdigt og betydningsfuldt i hverdagslivet såvel som for det enkelte menneske. Gennem fortællingerne bevæger de sig ind i pædagogikkens verden. En verden, hvor pædagogens handlinger åbner for spørgsmål om opdragelse, myndighed og frihed. Spørgsmål, der ikke har svar, men som åbner for samtaler. Når pædagoger fortæller, tager de del i en både historisk og fremtidsrettet fortælling om det pædagogiske projekt: Fortællingen om, hvordan det enkelte menneske på én og samme tid kan blive en del af vores verden og fællesskaber og fortolke den på ny. Pædagogik er således et levende, bevægende og bevægeligt projekt, der får næring af sine fortællinger. Fortællinger skaber forbindelsen mellem den viden, der ligger i fagets historie, og den fremtid, som er pædagogikkens orienteringspunkt. Denne bog udgør et samlet hele, der giver læseren en grundig indføring i såvel pædagogik som narrative tilgange, men enkelte dele og kapitler kan bruges specifikt i forbindelse med kompetencemålene i pædagoguddannelsens grundfaglighed og specialiseringer. Så, pædagog, fortæl din pædagogik, og find din stemme i det pædagogiske projekt.

  • af Heidi Andersen & Marianne Leth Jørnø
    325,95 kr.

    Kommunikation i praksis henvender sig til studerende på de videregående erhvervsuddannelser herunder akademiuddannelsen i ledelse. Bogen giver læseren en indføring i de processer og de overvejelser, der er knyttet til selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver.

  • af Henrik Elvang
    358,95 kr.

    Kødkontrol - det patoanatomiske grundlag er et uundværligt værktøj til bedømmelse af læsioner hos produktionsdyr for personer beskæftiget med kødkontrol og for praktiserende dyrlæger. Bogens patoanatomiske grundlag samt udredning af patogenese og ætiologi udgør fundamentet for kødkontrol og kan fungere som et godt redskab ved diagnostik af organlæsioner i øvrigt.Bogen giver grundlaget for at foretage en ensartet bedømmelse af læsioner med udgangspunkt i den nugældende lovgivning på området. Bogen er endvidere en vigtig kilde for alle med interesse for patobiologiske problemstillinger, hvor der ved opslag på en overskuelig og hurtig måde opnås indblik i de væsentligste principper ved forekomst af organlæsioner.De første to kapitler omhandler generelle forhold, mens de efterfølgende 16 kapitler gennemgår læsioner i de forskellige organsystemer. Bogens sidste fire kapitler behandler tværgående områder inden for kødkontrol: pyæmi, granulomatøse og pyogranulomatøse inflammationer, forensiske og dyreværnsmæssige forhold samt neoplasmer.Det omfattende register over stikord sikrer hurtige opslag inden for specifikke emner. Hvert kapitel er bygget op med en beskrivende tekst og en efterfølgende fotosektion. Ved hvert foto angives: dyreart/organ, læsion,bedømmelse og kommentarer.Bogen omhandler udelukkende produktionsdyr med fokus på de hyppigste sygdomme og læsionstyper. Men da de beskrevne principper også gælder for vilde pattedyr, er bogen også et godt værktøj for bl.a. jægere, forskere og andre, der arbejder med disse dyrearter.

  • af Sverri Hammer & James Høpner
    178,95 kr.

    Karl E. Weick er én af vor tids største samfundsvidenskabelige tænkere. Han er fadder til kendte begreber som meningsskabelse, løst koblede systemer og mindfulness i ledelse.Denne bog er en introduktion til Karl E. Weicks begrebsunivers. Bogen introducerer tre store temaer, som han har beskæftiget sig med siden 1960 erne og frem til i dag.Første del handler om organisering, og er en introduktion til et procesperspektiv, som særligt beskæftiger sig med vores indbyrdes relationer og de løse koblinger, som findes i mange organisationer.Anden del af bogen handler om meningsskabelse. Vel nok det mest kendte begreb, som Weick har beskæftiget sig med i hele hans forfatterskab.Tredje del handler om, hvordan bl.a. strategisk ledelse og forandringsledelse ser ud i et Weicks perspektiv.Karl E. Weick har skrevet forordet til denne bog, som henvender sig til alle der er optaget af, hvordan vi organiserer os, skaber mening og udøver ledelse i en verden, der er i konstant forandring.

  • af Anne Bøllingtoft & Knud Sinding
    67,95 kr.

    The realities of organisational life seem a far departure from what is taught in the classroom, particularly if one has never before worked for an organisation. The examples presented in this book bring to life the challenges of managing and leading organisations and are relevant for students who must learn to analyse, discuss and assess what takes place within organisations, what ought to happen and why certain strategies fail. The book contains 24 case studies from a range of organisations, some anonymous and others known.Among other things the case studies include profiles of leaders or managers, the organisational structure, decision-making and information flow in each organisation. The businesses covered range widely, from anonymous government offices to the arcane peculiarities of university departments and to vast shipping conglomerates. The book is also available in Danish

  • af Andreas Beck Holm
    9,95 kr.

    Kapitel 1: Indledning til bogen "Videnskab i virkeligheden"Videnskab i Virkeligheden tager afsæt i de studerendes fremtid som vidensarbejdere. Andreas Beck Holm kombinerer en grundig gennemgang af videnskabsteoretiske positioner og problemstillinger med en perspektivering til vidensarbejdernes udfordringer i virksomheder og organisationer og til, hvordan de studerende selv kan arbejde med teorierne. Stoffet præsenteres tilgængeligt og overskueligt, bl.a. gennem opsummerende kapitler, fremhævning af nøglebegreber, samt arbejds- og refleksionsspørgsmål.

  • - Videnskab i virkeligheden kapitel 8
    af Andreas Beck Holm
    23,95 kr.

    Socialkonstruktivisme - Videnskab i virkeligheden kapitel 8.Videnskab i Virkeligheden tager afsæt i de studerendes fremtid som vidensarbejdere. Andreas Beck Holm kombinerer en grundig gennemgang af videnskabsteoretiske positioner og problemstillinger med en perspektivering til vidensarbejdernes udfordringer i virksomheder og organisationer og til, hvordan de studerende selv kan arbejde med teorierne. Stoffet præsenteres tilgængeligt og overskueligt, bl.a. gennem opsummerende kapitler, fremhævning af nøglebegreber, samt arbejds- og refleksionsspørgsmål.

  • - Videnskab i virkeligheden kapitel 6
    af Andreas Beck Holm
    19,94 kr.

    Hermeneutikken - Videnskab i virkeligheden kapitel 6.Videnskab i Virkeligheden tager afsæt i de studerendes fremtid som vidensarbejdere. Andreas Beck Holm kombinerer en grundig gennemgang af videnskabsteoretiske positioner og problemstillinger med en perspektivering til vidensarbejdernes udfordringer i virksomheder og organisationer og til, hvordan de studerende selv kan arbejde med teorierne. Stoffet præsenteres tilgængeligt og overskueligt, bl.a. gennem opsummerende kapitler, fremhævning af nøglebegreber, samt arbejds- og refleksionsspørgsmål.

  • - Videnskab i virkeligheden - kapitel 2
    af Andreas Beck Holm
    14,94 kr.

    Poppers kritiske rationalisme - "Videnskab i virkeligheden" - kapitel 2.Videnskab i Virkeligheden tager afsæt i de studerendes fremtid som vidensarbejdere. Andreas Beck Holm kombinerer en grundig gennemgang af videnskabsteoretiske positioner og problemstillinger med en perspektivering til vidensarbejdernes udfordringer i virksomheder og organisationer og til, hvordan de studerende selv kan arbejde med teorierne. Stoffet præsenteres tilgængeligt og overskueligt, bl.a. gennem opsummerende kapitler, fremhævning af nøglebegreber, samt arbejds- og refleksionsspørgsmål.

  • af Henrik Schelde Andersen & Katrine Raae Søndergaard
    222,95 - 283,95 kr.

    En hjælp til projektledere til at kunne navigere i komplekse sammenhænge, hvor standardiserede processer oftest langt fra er løsningen. Forfatterne bidrager med teori, tanke- og handleværktøjer som gør projektledere i stand til: - At forholde sig reflekteret til de værktøjer, som projektledere har adgang til- At klæde projektledere på til at kunne facilitere de nødvendige processer i og omkring projektet. Det er ikke de enkelte værktøjer og tilgange som er afgørende for om en projektleder lykkes. Det er i højere grad den måde man som projektlederen og projektorganisation ser på disse værktøjer og bringer dem i spil, der er afgørende. Formålet med denne bog er at skærpe projektlederens opmærksomhed på og refleksion over de værktøjer, der nu engang er til rådighed, samt at skabe refleksion over, hvordan man kan tænke og arbejde for at skabe de bedst mulige rammer for projektledelse.

  • af Lisanne Wilken
    119,95 - 229,94 kr.

    Pierre Bourdieu blev en af de mest betydningsfulde sociologer i det 20. århundrede. Hans begreber om habitus, kapital, symbolsk vold og felt inspirerer fortsat forskere og studerende inden for en lang række forskellige fag og hanssamfundskritiske værker er stadig udgangspunkt for vigtige diskussioner om globalisering, social ulighed, marginalisering og kønsforhold.Bourdieu for begyndere giver en kort introduktion til Pierre Bourdieus forfatterskab. Bogen forklarer Bourdieus vigtigste analytiske begreber og giver anvisninger på, hvordan man selv kommer i gang med at læse hans egne tekster.

  • - Teori, praksis og udsyn
    af Hanne Leth Andersen & Birgit Henriksen
    263,95 - 374,95 kr.

    Fremmedsprog i gymnasiet henvender sig til kommende og nuværende sprogundervisere i gymnasiet, men er også relevant for andre sproginteresserede og sproglærere på andre uddannelser. Bogen handler om sproglæring og sprogundervisning. Forfatterne tager fat på nogle af sprogfagenes kerneområder i dag og giver inspiration til at arbejde med kommunikative og kognitive tilgange til sproget, opgavetyper, feedback, sprogfærdigheder samt interkulturel kompetence. Motivation, progression, differentiering og lærerens professionelle udvikling står ligeledes centralt i bogen.

  • - Teoretiske og praktiske perspektiver
    af Jesper Roesgaard Mogensen & Preben Engelbrekt
    215,95 - 273,95 kr.

    Op mod 70000 børn og unge har mistet en eller begge forældre, og mere end 86.000 lever i en hverdag, hvor mor og/eller far er alvorligt fysisk syg, og hvor angsten for død bliver en udslagsgivende faktor for, hvordan deres opvækst kommer til at se ud. Som alle andre børn og unge er de hver dag i kontakt med professionelle voksne: Pædagoger og lærere, men også socialrådgivere og hospitalspersonalet, der hvor forældrene behandles. Vi må klæde disse professionelle på til den opgave, de står med. Både teoretisk og praktisk er det nødvendigt, at de ved, hvordan de skal forstå de sorgreaktioner, der umiddelbart kan virke foruroligende, fremmede, overvældende og opmærksomhedskrævende. At de ved, hvordan de skal tale med den sørgende, med dennes familie, og hvad der kan hjælpe i skolegården, på studiet eller i hjemmet. Dette i den akutte tid både under og efter tab, men også på lang sigt.

  • - Sociologiske, historiske og filosofiske perspektiv
    af Bjørg Bogisch & Britta Kornholt
    263,95 kr.

    KLM på tværs sætter fokus på de mange etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som en underviser møder i skolen i dag - hvorfor den arbejder på tværs af de videns- og færdighedsmål, som den studerende skal tilegne sig i faget. Bogen er opbygget over fem temaer: - Globalisering og modernitet - Individ og fællesskab- Majoritet og minoritet - Magten til fortolkning - Læreren som værdiformidler. Behandlingen af disse temaer er diskuterende og inviterer til, at den studerende får blik for nye perspektiver på sig selv, samfundet og skolen. I sidste ende sætter det den kommende lærer i stand til at -forholde sig nuanceret og reflekteret til etiske, politiske, demokratiske og religiøse udfordringer, som er forbundet med undervisning, forældresamarbejde og skole i et globaliseret samfund-, som målsætningen for KLM lægger op til.

  • - Teori, modeller, analyse
    af Heidi Hansen
    385,95 - 467,95 kr.

    Branding er en central ledelsesdisciplin, som binder organisationers interne og eksterne kommunikation sammen, og som bidrager til at skabe kultur og identitet blandt såvel ledere og medarbejdere som blandt brandets kunder og forbrugere. Branding. Teorier, modeller, analyse er funderet i semiotiske og narrative tilgange til branding, men inddrager også en række andre tilgange og modeller undervejs. Ud over en grundig introduktion og en lang række levende eksempler og historier rummer bogen kapitler om: brandarkitektur, corporate branding, storytelling, storytelling som ledelsesværktøj, co-branding, celebrity branding, brandpersonlighed, oplevelsesbaseret branding, place branding, online branding, employer branding, brand equity og brandets byggeklodser. Denne grundbog er skrevet til studerende på videregående uddannelser, især til bachelorniveau. Den er samtidig både læseværdig og relevant for mange praktikere, der arbejder med kommunikation, marketing, salg og branding. DENNE TITEL ERSTATTES AF BRANDING 2. UDGAVE 9788759323953

  • - Pædagogik og praksis
    af Anne Holmen, Karen Lund, Merete Olsen, mfl.
    263,95 kr.

    En bog om undervisning i engelsk, tysk og fransk i grundskolen. Bogen omhandler såvel sprogfagenes hvad og hvorfor som deres hvordan og sætter ikke mindst fokus på den ofte vanskelige omsætning af uddannelsespolitiske lovkrav og pædagogiske ideer til faktiske læringsprocesser i skolens praksisrum.Forfatterne tager afsæt i et funktionelt sprogsyn, hvor sprog ses som et middel til kommunikation, og hvor sprog og sprogtilegnelse ud fra et sociokognitivt læringssyn ses som processer og produkter af social interaktion mellem mennesker, der skaber kommunikation qua deres egen individualitet og i skiftende fællesskaber. Bogens kultursyn er dynamisk, hvor kultur forstås som noget, der skabes mellem mennesker i kraft af de globale medier, verdenshandel, omfattende turisme og international migration.Bogens kapitler omhandler:praksis, dvs. selve undervisningenalmen fagdidaktik som også indeholder undervisningens metodelære, dvs. dels fagdidaktikken som blandt andet omhandler valg af stof og indhold og dels almendidaktikken, fx stoffets sværhedsgrad og relevans både i forhold til elevgruppen og den enkelte elev,pædagogik som udtryk for undervisningsteori, dvs. metoder og refleksioner til at gøre undervisningen anderledes,skolekultur som samlende udtryk for forhold mellem undervisning, didaktik og pædagogik.I denne 2.udgave af bogen relateres der til de nye Forenklede Fælles Mål fra 2014, og relationerne mellem de uddannelsespolitiske tekster, undervisnings- og læringsteorier og undervisningens praksisrum i et brobygningsperspektiv fra grundskole til universitet bliver løbende behandlet gennem bogen.Bogen henvender sig til lærerstuderende, sproglærere, pd- og masterstuderende, studerende på sproglige universitetsuddannelser kort sagt alle med interesse for udvikling af sprogfag i en dansk uddannelseskontekst med det globale perspektiv for øje.

  • - Pædagogiske lektionsstudier i praksis
    af Lotte Hedegaard-Sørensen & Sine Penthin Grumløse
    74,95 - 168,95 kr.

    Differentiering af undervisningen og inklusion af børn med særlige udfordringer har været på den skolepolitiske dagsorden i flere årtier, men alligevel har selv de mest kompetente lærere, der lever op til tidens idealer, svært ved at arbejde inkluderende.Ifølge forfatterne til denne bog er svaret på skolens udfordringer ikke, at lærerne bare skal blive endnu dygtigere. Svaret er derimod mere flerfagligt samarbejde, hvor pædagoger, specialpædagoger og evt. andre faggrupper indgår i planlægningen af undervisningen. Derudover må det faglige fokus være rettet mod det enkelte barn og mod skolens pædagogiske opgave.I denne bog præsenterer forfatterne nogle bud fra praksis på, hvor barriererne for inklusion og differentiering ligger, og de giver forslag til, hvor lærere kan finde åbninger i forhold til at understøtte en god udvikling af undervisningen. Formålet med bogen er at inspirere lærere og kommende lærere i folkeskolen til at arbejde kritisk med inkludering og undervisningsdifferentiering gennem systematisk teamrefleksion over undervisningen. På baggrund af pædagogiske lektionsstudier af undervisningens praksis udfordrer og nuancerer bogen dominerende forestillinger om inklusion og differentiering. Lærerfaglighed, inklusion og differentiering henvender sig først og fremmest til lærerstuderende og lærere, men også pædagogstuderende og pædagoger i skolen kan have gavn af at læse med.

  • - På tværs af fagkulturer og paradigmer
    af Lars Fuglsang, Klaus Rasborg & Poul Bitsch-Olsen
    411,95 - 444,95 kr.

    Videnskabsteori i samfundsvidenskaberne henvender sig til elever og undervisere på alle samfundsfaglige uddannelser på både bachelor- og overbygningsniveau. Bogen sigter på at give en samlende og loyal fremstilling af de mest fremherskende videnskabsteoretiske paradigmer og de ofte frugtbare diskussioner, der har været ført imellem deres tilhængere. 3. udgaven er blevet gennemskrevet og opdateret. Den grundige introduktion til de forskellige videnskabsteoretiske retninger er således blevet lettere tilgængelig til glæde for de studerende.

  • af Birger Stjernholm Madsen
    184,95 - 279,95 kr.

    Statistik for ikke-statistikere er en kort introduktion til statistik. Bogen er en 2. udgave og forklarer statistikken, så den er til at forstå. Den viser konsekvent, hvad statistikken kan bruges til, og forudsætter blot, at du kan bruge en lommeregner. Den er forsynet med talrige eksempler. Den gennemgår indsamling, bearbejdning, analyse og præsentation af data. OBS! Ny udgave i oktober 2017, brug SBN 9788759329450

  • af Pauline Gibbons
    302,95 kr.

    Hvordan skal man som lærer arbejde for at styrke læringen for alle elever i et sammensat og multikulturelt klasserum? Hvordan kan man som lærer sikre, at undervisningen både er sprogligt og fagligt udviklende?Disse spørgsmål giver Pauline Gibbons svar på i denne længe ventede oversættelse af Gibbons klassiker, som nu udkommer i en ny udgave på dansk.Styrk sproget, styrk læringen er en håndbog til alle lærere og studerende på læreruddannelsen, der gerne vil rustes bedre til arbejdet med elever med dansk som andetsprog.Bogen bygger på den nyeste internationale forskning i andetsprogspædagogik, som forfatteren levende illustrerer med sine egne erfaringer som både lærer og læreruddanner.Efter en kortere teoretisk gennemgang, præsenterer Gibbons en lang række øvelser, strategier og modeller til inspiration, som læseren vil kunne omsætte direkte i sin undervisning eller i praktikken. Begrebet stilladsering ( scaffolding ) løber som en rød tråd gennem bogen, og Gibbons giver mange konkrete bud på, hvordan lærere effektivt kan stilladsere elevernes læring både med hensyn til at lære sprog, lære gennem sprog og lære om sprog.Styrk sproget, styrk læringen henvender sig til primært til lærerstuderende og lærere i grundskolen, men også gymnasielærere og voksenundervisere på sprogcentre vil have gavn af at læse med.Oversat fra engelsk af Jacob Giese.

  • - - JP/Politikens Hus
    af Chee Wee Tan
    33,95 kr.

    This book contains 14 cases with challenges confronting Chief Information Officers in the largest and most interesting Danish companies, including the three most iconic ones: LEGO (biggest global toy manufacturer), Maersk (biggest global container shipping company) and NOVO (biggest global insulin company). It includes interesting cases from banks, energy, manufacturing, media, retail, gambling, hospitals, and government. The topics cover a range of key issues such as IT for disruption, coping with technological debt, IT challenges in acquisitions, outsourcing, IT security, creating open IT platforms, open innovations, and several other fascinating issues. The cases are especially relevant as teaching cases. All cases end with a list of possible key questions, a five minute video available for class or home study and a one hour video for in depth analysis of the case. Teaching notes are available for faculty.

  • - Grundbog i politiarbejde
    af Anne-Stina Sørensen & Adam Diderichsen
    319,95 - 380,95 kr.

    Den skarpe ende er den første grundbog om politividenskab på dansk. Bogen er skrevet af en gruppe nuværende og tidligere undervisere på Politiskolen, og den dækker alle de centrale emner på det første år af politiuddannelsen. Den kan læses af alle, der interesserer sig for politiarbejdets mange vigtige og spændende facetter. Men først og fremmest er det en bog, der er skrevet for at blive brugt.

  • af Bente Halkier
    158,95 kr.

    Denne titel er erstattet af 9788759322086

  • af Lisbeth Klastrup
    41,95 kr.

    I denne bog introducerer Lisbeth Klastrup kort til udfordringer ved og muligheder for at kommunikere strategisk på de sociale netværksmedier.Bogen præsenterer aktuel viden om og forskning inden for feltet og viser i forlængelse af udgivelsen Sociale netværksmedier, hvordan man kan forstå brugernes interaktion med organisationer og brands på de sociale netværksmedier som et samspil mellem brugernes behov, organisationens handlen og mediets egne rammer.Lisbeth Klastrup kommer også ind på, hvordan man skal indtænke brugeren i kommunikationen, og hvordan man får gennemslagskraft i en kaotisk medievirkelighed.

  • af Iben Jensen
    178,95 - 251,95 kr.

    ’Kulturforståelse’ handler om at have respekt for andre menneskers syn på virkeligheden, selvom dette syn til tider strider mod ens egne erfaringer, værdier og opfattelse af virkeligheden. Iben Jensen giver i denne opdaterede udgave af Grundbog i Kulturforståelse en række faglige greb til at forstå relationer i multikulturelle samfund og diskuterer endvidere, hvilken betydning det har i multikulturelle samfund for vores forståelse af hinanden, hvilket kulturbegreb vi bruger? Hvordan kan vi undgå at skabe stereotype billeder af hinanden? Og hvordan kan vi udnytte hinandens interkulturelle kompetencer? OBS! Ny udgave i april 2018

  • - en introduktion
    af Thomas Harboe
    264,94 kr.

    Metode og projektskrivning giver en bred introduktion til de metoder, som bruges i de samfundsvidenskabelige fag og discipliner. Bogen præsenterer og forklarer de begreber, fremgangsmåder og værktøjer, der er vigtige, når man laver undersøgelser og skriver rapporter og opgaver. Metode og projektskrivning er en omskrevet udgave og en afløser for Indføring i samfundsvidenskabelig metode (2006). Metode og projektskrivning er oplagt til brug i undervisningen på de videregående uddannelser og er også velegnet til selvstudium eller som hjælp til op­gaveskrivning.

  • - En grundbog
    af Kirsten Elisa Petersen & Torsten Erlandsen
    319,95 - 343,95 kr.

    Som den første af sin art afsøger denne bog, hvad det vil sige at være en myndighedsperson i pædagogisk sammenhæng. Begrebet er opstået med den seneste udgave af pædagoguddannelsen og har derfor ikke en lang tradition bag sig. Det betyder imidlertid ikke, at der ikke findes viden på området, for som der vises med denne bog, er der danske forskere, undervisere og praktikere, der er i stand til at give det nye begreb fylde og brugsværdi. Trods at det nye begreb langt fra er færdigudvokset, så kan det være et produktivt afsæt for at belyse og diskutere centrale temaer i aktuel pædagogisk praksis. Som bogen viser, peger myndighedsbegrebet hen imod nye værdimæssige og politiske rammer for det pædagogiske arbejde ligesom det kan bruges til at kaste nyt lys over mere velkendte begreber eller praksisser som fx magt og etik, formidling og dokumentation, udsathed, resiliens, forebyggelse og tidlig indsats, in- og eksklusionsprocesser m.m. Med denne grundbog tages et vigtigt skridt i forhold til at indkredse det nye begreb. Bogen retter sig imod den pædagogiske professionsuddannelse og især fællesdelen på 1. studieår, hvor der nu er etableret et nationalt modul med samme titel som denne bog. Bogen henvender sig desuden til alle de pædagoger, der hver dag oplever og erfarer en lang række udfordringer og dilemmaer i deres arbejde med myndighedsopgaver.

  • - metoder til dataindsamling og dataanvendelse
    af Jørn Kjølseth Møller & Steen Hvid
    269,94 kr.

    Som leder skal man kunne træffe beslutninger og kommunikere viden på et kvalificeret grundlag. Den undersøgende leder giver et samlet overblik over samfundsvidenskabelige metoder til indsamling og anvendelse af data, der på kvalificeret måde kan indgå i empiriske undersøgelser og dermed som led i udførelsen af ledelsesopgaven. Bogen ser specifikt på dataindsamlingen fra lederens perspektiv og kombinerer korte fremstillinger af teori og metode med praktiske eksempler fra konkrete ledelsessituationer. På denne måde relateres de samfundsvidenskabelige metoder til de praktiske ledelsesopgaver, som mange ledere står med, og som ofte indebærer, at lederen må påtage sig rollen som dataindsamler og bruger af data i egen organisation. Den undersøgende leder henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom-, HD- og masterniveau og andre videregående uddannelser, hvor der undervises i samfundsvidenskabelige metoder i en ledelsesmæssig kontekst. Bogen kan også med fordel læses af ledere, der står over for at skulle undersøge forhold i egen organisation eller i organisationens nærmeste omverden. Bogens forfattere har indgående kendskab til brugen af samfundsvidenskabelig metode i forskningsmæssig og praktisk sammenhæng gennem mange års erfaring med ledelse og organisation såvel som med undervisning på bl.a. diplom- og masteruddannelser.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.