Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Fortællinger fra klasserummet

Bag om Fortællinger fra klasserummet

Denne bog indeholder fortællinger fra læreres professionelle liv. Fortællingerne indgår i en række forskellige temaer, som alle er væsentlige og relevante for en undervisers arbejde: inklusion, interkulturelle konflikter, relationer mellem lærer og elever, omsorgsetik i undervisningen, undervisnings - og arbejdsformer, evalueringer og test og sårbarhed i lærerarbejdet. I hvert af bogens kapitler tages et af de ovennævnte temaer op til uddybende analyser og fortolkninger med baggrund i fortællinger af lærere. Til sidst lægges der ved hjælp af spørgsmål op til en åben diskussion. I bogens indledning føres læseren ind i lærerfortællingens univers. Derefter følger to forskellige indfaldsvinkler til forståelsen af, hvad narrativer er og hvordan de kan bruges som redskaber til beskrivelse, dialog og udvikling af undervisningens praksis. I et afsluttende kapitel gives en vejledning i at skrive og bruge lærerfortællinger som et led i en reflekterende praksis. Bogens henvender sig især til lærerstuderende og lærere og tænkes anvendt i forbindelse med undervisningen i pædagogik, didaktik og praktik, herunder særligt i forbindelse med trepartssamtaler i læreruddannelsen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788792771933
  • Udgivet:
  • 12. september 2014
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Fortællinger fra klasserummet

Denne bog indeholder fortællinger fra læreres professionelle liv. Fortællingerne
indgår i en række forskellige temaer, som alle er væsentlige og relevante for en
undervisers arbejde: inklusion, interkulturelle konflikter, relationer mellem lærer og
elever, omsorgsetik i undervisningen, undervisnings - og arbejdsformer, evalueringer
og test og sårbarhed i lærerarbejdet.
I hvert af bogens kapitler tages et af de ovennævnte temaer op til uddybende
analyser og fortolkninger med baggrund i fortællinger af lærere. Til sidst lægges
der ved hjælp af spørgsmål op til en åben diskussion.
I bogens indledning føres læseren ind i lærerfortællingens univers. Derefter følger to
forskellige indfaldsvinkler til forståelsen af, hvad narrativer er og hvordan de kan bruges
som redskaber til beskrivelse, dialog og udvikling af undervisningens praksis.
I et afsluttende kapitel gives en vejledning i at skrive og bruge lærerfortællinger
som et led i en reflekterende praksis.
Bogens henvender sig især til lærerstuderende og lærere og tænkes anvendt
i forbindelse med undervisningen i pædagogik, didaktik og praktik, herunder
særligt i forbindelse med trepartssamtaler i læreruddannelsen.

Brugerbedømmelser af Fortællinger fra klasserummet



Find lignende bøger
Bogen Fortællinger fra klasserummet findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.