Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Håndtering af konflikter i IT-projekter

Bag om Håndtering af konflikter i IT-projekter

Konflikter er opslidende og tærer på følelserne. Ikke mindst når det er svært at overskue hvad der foregår, og hvordan man skal håndtere dem. Det gælder uanset om man er leder eller almindelig projektdeltager. Samtidig er IT-projekter ofte komplekse, under tidspres og med deltagere som kun har begrænset overskud, så der er risiko for konflikter, som i værste fald kan betyde at projektet mislykkes.Denne bog beskriver hvordan man gennem planlægning kan mindske risikoen for konflikter i IT-projekter. Den gør det muligt at forstå hvordan en konflikt udvikler sig, og deltagernes reaktioner ud fra psykologiske faktorer og deres indbyrdes kommunikation. Den beskriver, hvad man selv kan gøre som deltager i en konflikt, blandt andet når man skal redde stumperne af et projekt som er ved at gå galt. Bogen er skrevet, så den kan læses af projektledere, jurister eller forretningsudviklere uden særlig teknisk baggrund, og den er skrevet så både de og tekniske specialister kan få nogle umiddelbare praktiske forslag til hvordan de forstår og håndterer en konflikt i et IT-projekt.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757492774
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. november 2009
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Håndtering af konflikter i IT-projekter

Konflikter er opslidende og tærer på følelserne. Ikke mindst når det er svært at overskue hvad der foregår, og hvordan man skal håndtere dem. Det gælder uanset om man er leder eller almindelig projektdeltager. Samtidig er IT-projekter ofte komplekse, under tidspres og med deltagere som kun har begrænset overskud, så der er risiko for konflikter, som i værste fald kan betyde at projektet mislykkes.Denne bog beskriver hvordan man gennem planlægning kan mindske risikoen for konflikter i IT-projekter. Den gør det muligt at forstå hvordan en konflikt udvikler sig, og deltagernes reaktioner ud fra psykologiske faktorer og deres indbyrdes kommunikation. Den beskriver, hvad man selv kan gøre som deltager i en konflikt, blandt andet når man skal redde stumperne af et projekt som er ved at gå galt. Bogen er skrevet, så den kan læses af projektledere, jurister eller forretningsudviklere uden særlig teknisk baggrund, og den er skrevet så både de og tekniske specialister kan få nogle umiddelbare praktiske forslag til hvordan de forstår og håndterer en konflikt i et IT-projekt.

Brugerbedømmelser af Håndtering af konflikter i IT-projekter



Find lignende bøger
Bogen Håndtering af konflikter i IT-projekter findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.