Bag om Kommunikationsplanlægning i praksis
Kommunikationsplanlægning er en afgørende disciplin i enhver kommunikationsafdeling og -uddannelse. Virksomheder og organisationer har brug for strategisk tænkende og operationelt handlende kommunikationsfolk, der ved, hvordan man kommer fra mål til resultat.
Kommunikationsplanlægning i praksis er et supplement til teoretiske lærebøger, der viser, hvordan man i fem organisationer reelt arbejder med at planlægge forskellige typer kommunikationsindsatser. Vi kommer med 'backstage' i arbejdet med Sundhedsplatformen (Region Hovedstaden), en grøn omstillingsproces (Aarhus Kommune), en stor fyringsrunde (Falck), en landsdækkende rekrutteringskampagne (Skattestyrelsen) og en ny forretningsstrategi (Din Sundhedsfaglige a-kasse).
Bogen er skrevet til brug i undervisning, hvor fagets teori kan sættes i spil med afsæt i de faglige refleksionsspørgsmål til hvert kapitel. Samtidig er der inspiration til kommunikationsfolk, der ønsker at udvikle deres egen praksis med effektive værktøjer og erfaringer fra kendte eller genkendelige kommunikationsudfordringer.
Vis mere