Bag om Konkurrenceret
Den foreliggende 9. udgave af »Konkurrenceret. Markedsret Del 1« rummer
ligesom tidligere udgaver en indledende præsentation af markedsretten som
retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten. Fremstillingen
har særlig fokus på dansk konkurrenceret, men inddrager i meget vidt
omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler spejler sig i, og
som virker i et tæt både materielt og håndhævelsesmæssigt samspil med disse.
Fremstillingen af konkurrenceretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng
med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten,
som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele tegner tilsammen
disciplinen Markedsret, som denne her defineres. Fremstillingen kombinerer
teori og praksis, og ambitionen er, at den kan finde anvendelse både som undervisningsgrundlag
på videregående uddannelser og for praktikere.
Vis mere