Bag om Kort & godt om KRISELEDELSE
God kriseledelse handler om at se de muligheder, der kan opstå ud af krisen – uden at tabe de involverede af syne.
KORT & GODT OM KRISELEDELSE beskæftiger sig med organisatoriske kriser og giver konkrete bud på, hvordan man kan handle hensigtsmæssigt i dem. Bogens bærende tanke er, at en krise berører organisationens relationer, og derfor skal kriser forstås relationelt og håndteres relationelt – for de er karakteriseret ved trusler om tab og kan ikke adskilles fra de mennesker, som gennemlever dem.
Når først krisen er en realitet, handler god kriseledelse om at beskytte kritiske funktioner og mildne følelsen af tab. Men kriseledelse er mere end blot akut brandslukning. En strategisk tilgang til kriseledelse kan understøtte organisatorisk læring og tilpasning og i visse tilfælde forhindre krisen i overhovedet at opstå.
KORT & GODT OM KRISELEDELSE bygger på forfatternes mangeårige erfaring og på velfunderet viden om kriser og krisereaktioner. Bogen er skrevet til ledere og ledergrupper, der ønsker at styrke kriseberedskabet over for interne og eksterne interessenter.
Om forfatterne:
Louise Dinesen er erhvervs- og krisepsykologi. Hun har solid erfaring med rådgivning af topledere og håndtering af komplekse krise-, presse- og skandalesager.
Flemming Andersen er chef for bæredygtighed i DeltagerDanmark og har mange års erfaring som ansvarshavende redaktør og ekspert i strategi, politik og kommunikation.
Vis mere