Udvidet returret til d. 31. januar 2025

KVAlid – Kvalitet i dagtilbud

- – Det teoretiske og empiriske grundlag

Bag om KVAlid – Kvalitet i dagtilbud

HVAD ER KVALITET I DAGTILBUD, OG HVORDAN KAN DET SE UD? Denne grundbog om KVALid (KVALitet i dagtilbud) er skrevet med ønsket om, at alle med interesse for kvalitet i dagtilbud bliver præsenteret for KVALid som dialog- og tilsynsværktøj og har mulighed for at dykke ned i det teoretiske og empiriske grundlag, som KVALid Dialog og KVALid Tilsyn bygger på. KVALid er udviklet med afsæt i den retning og kvalitetsforståelse, som dagtilbudsloven og den styrkede pædagogiske læreplan har sat for de danske dagtilbud, og giver et indblik i dele af det forskningsmæssige og teoretiske grundlag, som den styrkede læreplan – både det fælles pædagogiske grundlag og de seks læreplanstemaer, kan forklares ud fra. Formålet med KVALid er at kunne præsentere et anvendeligt redskab til pædagogisk tilsyn i dagtilbud, som bl.a. kan bidrage med forskningsviden om høj kvalitet, anvendes aktivt, dialogisk og refleksivt i forhold til det pædagogiske personales egen praksis og til forbedring af læringsmiljøerne til gavn for alle børn.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772343808
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 252
  • Udgivet:
  • 1. oktober 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 140x210x16 mm.
  • Vægt:
  • 300 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-5 hverdage
Forventet levering: 28. november 2024

Beskrivelse af KVAlid – Kvalitet i dagtilbud

HVAD ER KVALITET I DAGTILBUD, OG HVORDAN KAN DET SE UD?
Denne grundbog om KVALid (KVALitet i dagtilbud) er skrevet med ønsket om, at alle med interesse for kvalitet i dagtilbud bliver præsenteret for KVALid som dialog- og tilsynsværktøj og har mulighed for at dykke ned i det teoretiske og empiriske grundlag, som KVALid Dialog og KVALid Tilsyn bygger på.
KVALid er udviklet med afsæt i den retning og kvalitetsforståelse, som dagtilbudsloven og den styrkede pædagogiske læreplan har sat for de danske dagtilbud, og giver et indblik i dele af det forskningsmæssige og teoretiske grundlag, som den styrkede læreplan – både det fælles pædagogiske grundlag og de seks læreplanstemaer, kan forklares ud fra.
Formålet med KVALid er at kunne præsentere et anvendeligt redskab til pædagogisk tilsyn i dagtilbud, som bl.a. kan bidrage med forskningsviden om høj kvalitet, anvendes aktivt, dialogisk og refleksivt i forhold til det pædagogiske personales egen praksis og til forbedring af læringsmiljøerne til gavn for alle børn.

Brugerbedømmelser af KVAlid – Kvalitet i dagtilbud



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.