Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Læring

- Søgen efter og skabelse af mening

Bag om Læring

Denne bog handler om læring, som den finder sted i hverdagslivet og især i skole og daginstitution. Der findes i dag en række forskellige tilgange til og perspektiver på læring og læreprocesser. Denne bog behandler ikke dem alle, men fremhæver et udvalg, som tilsammen belyser de fleste undervisnings- og læringssituationer i daginstitutioner og skole. Bogen præsenterer og drøfter forskellige definitioner på og metaforer for læring med det sigte at anskueliggøre, hvordan læreprocesser bedst kan organiseres og understøttes. Ud over en indledning og en afslutning er bogen struktureret i fem kapitler: Læringsmodeller og metaforerKulturhistoriske perspektiver på læringPragmatiske perspektiver på læringSocial-kognitive perspektiver på læringKulturpsykologiske perspektiver på læringBogens fire psykologiske fyrtårne er Lev Vygotskij, John Dewey, Albert Bandura og Jerome Bruner. LÆRING er skrevet til lærer- og pædagogstuderende, til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser samt til alle, der er interesseret i at læse om at lære gennem deltagelse, efterligning, dialog, undersøgelse, erfaring, mestring og tilegnelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759341100
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 134
  • Udgivet:
  • 24. maj 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 143x240x10 mm.
  • Vægt:
  • 270 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Læring

Denne bog handler om læring, som den finder sted i hverdagslivet og især i skole og daginstitution.
Der findes i dag en række forskellige tilgange til og perspektiver på læring og læreprocesser. Denne bog behandler ikke dem alle, men fremhæver et udvalg, som tilsammen belyser de fleste undervisnings- og læringssituationer i daginstitutioner og skole. Bogen præsenterer og drøfter forskellige definitioner på og metaforer for læring med det sigte at anskueliggøre, hvordan læreprocesser bedst kan organiseres og understøttes.
Ud over en indledning og en afslutning er bogen struktureret i fem kapitler:
Læringsmodeller og metaforerKulturhistoriske perspektiver på læringPragmatiske perspektiver på læringSocial-kognitive perspektiver på læringKulturpsykologiske perspektiver på læringBogens fire psykologiske fyrtårne er Lev Vygotskij, John Dewey, Albert Bandura og Jerome Bruner.
LÆRING er skrevet til lærer- og pædagogstuderende, til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser samt til alle, der er interesseret i at læse om at lære gennem deltagelse, efterligning, dialog, undersøgelse, erfaring, mestring og tilegnelse.

Brugerbedømmelser af Læring



Find lignende bøger

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.