Bag om Markedsanalyse
Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst. Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.
Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:
·Informationsindsamling
·Segmentering – tageting og positionering
·Segmentering på privatkundemarkedet
·Segmentering på erhvervskundemarkedet
·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing
·Analysedesign og kontaktform
·Skalaer
·Kvalitative analyser
·Fokusgrupper
·Rapportering, økonomi og feedback Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.
Vis mere