Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Markedsanalyse i teori og praksis

Bag om Markedsanalyse i teori og praksis

Denne lærebog er rettet mod økonomiske uddannelser op til bachelorniveau og giver en omfattende indføring i alle markedsanalysens aspekter. Kapitlerne har en vekselvirkning mellem de teoretiske, statistiske modeller i markedsanalysen – og beskrivende praktisk orienterede afsnit, der trin for trin beskriver, hvorledes en god markedsanalyse opbygges. Bogen lægger stor vægt på, at den studerende opnår en forståelse af, hvilke former for analyse et givet talmateriale kan bære. Opbygningen er i hovedtræk som følger: * Den kvantitative markedsanalyse, herunder bl.a. målgruppe, analysedesign, spørgeskema, stikprøver, interviewproces * Statistiske test i markedsanalysen * Den kvantitaative markedsanalyse * Typer af markedsanalyser, herunder fx kommunikationstest, imageanalyser og kundetilfredshedsundersøgelser * Rapportering og økonomi Som hjælpeværktøj, især til kapitlerne 9 -12, er der på nedenstående link adgang til statistikværktøjet KeHaTools samt tilhørende manual, der beskriver installation og brug af værktøjet. Linket til dette er: http://www.kennethhansen.net/kehatools.html

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776756222
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 320
  • Udgivet:
  • 21. august 2008
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 173x241x20 mm.
  • Vægt:
  • 686 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 12. november 2024

Beskrivelse af Markedsanalyse i teori og praksis

Denne lærebog er rettet mod økonomiske uddannelser op til bachelorniveau og giver en omfattende indføring i alle markedsanalysens aspekter.
Kapitlerne har en vekselvirkning mellem de teoretiske, statistiske modeller i markedsanalysen – og beskrivende praktisk orienterede afsnit, der trin for trin beskriver, hvorledes en god markedsanalyse opbygges.
Bogen lægger stor vægt på, at den studerende opnår en forståelse af, hvilke former for analyse et givet talmateriale kan bære.
Opbygningen er i hovedtræk som følger:
* Den kvantitative markedsanalyse, herunder bl.a. målgruppe, analysedesign, spørgeskema, stikprøver, interviewproces
* Statistiske test i markedsanalysen
* Den kvantitaative markedsanalyse
* Typer af markedsanalyser, herunder fx kommunikationstest, imageanalyser og kundetilfredshedsundersøgelser
* Rapportering og økonomi
Som hjælpeværktøj, især til kapitlerne 9 -12, er der på nedenstående link adgang til statistikværktøjet KeHaTools samt tilhørende manual, der beskriver installation og brug af værktøjet. Linket til dette er:
http://www.kennethhansen.net/kehatools.html

Brugerbedømmelser af Markedsanalyse i teori og praksis



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.