Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Når læringsrummet bliver internationalt

- fagdidaktisk set

Bag om Når læringsrummet bliver internationalt

Denne bog handler om de muligheder, der opstår, når læringsrummet bliver internationalt. Det handler ikke kun om at udbyde en uddannelse på engelsk, det handler i langt højere grad om, hvad man underviser i, hvordan man gør det og hvilke læringsmål, det skal føre frem til. Det gælder, uanset om eleverne eller de studerende er danske eller kommer hertil fra andre lande og kulturer. Netop dét er bogens fokus, og den kan forhåbentlig inspirere mange undervisere til at udvikle deres egen undervisningspraksis. Bogens kapitler er praktisk orienterede og indeholder konkrete eksempler – eller scenarier – fra forskellige fagområder og uddannelsesniveauer. Kapitlerne handler bl.a. om udvikling af interkulturelle kompetencer, sprog, gruppearbejde, undervisning og læringsmål. Når læringsrummet bliver internationalt henvender sig til gymnasielærere på internationale linjer og undervisere på videregående uddannelser, hvor internationale forløb er en del af uddannelserne. Den er en del af serien Didaktik. Seriens bøger går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området. Karen M. Lauridsen er lektor (emerita) på Forskningsbaseret Center for Universitetspædagogik og Undervisningsudvikling ved Aarhus Universitet og affiliated faculty på Centre for Higher Education Internationalisation på Università Cattolica del Sacro Cuore i Milano, Italien. Hun publicerer og holder foredrag eller workshops om internationalisering af videregående uddannelse både i Danmark og internationalt.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772162775
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 110
  • Udgivet:
  • 19. januar 2021
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 150x220x8 mm.
  • Vægt:
  • 203 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Når læringsrummet bliver internationalt

Denne bog handler om de muligheder, der opstår, når læringsrummet bliver internationalt. Det handler ikke kun om at udbyde en uddannelse på engelsk, det handler i langt højere grad om, hvad man underviser i, hvordan man gør det og hvilke læringsmål, det skal føre frem til. Det gælder, uanset om eleverne eller de studerende er danske eller kommer hertil fra andre lande og kulturer.
Netop dét er bogens fokus, og den kan forhåbentlig inspirere mange undervisere til at udvikle deres egen undervisningspraksis. Bogens kapitler er praktisk orienterede og indeholder konkrete eksempler – eller scenarier – fra forskellige fagområder og uddannelsesniveauer. Kapitlerne handler bl.a. om udvikling af interkulturelle kompetencer, sprog, gruppearbejde, undervisning og læringsmål.
Når læringsrummet bliver internationalt henvender sig til gymnasielærere på internationale linjer og undervisere på videregående uddannelser, hvor internationale forløb er en del af uddannelserne.
Den er en del af serien Didaktik. Seriens bøger går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
Karen M. Lauridsen er lektor (emerita) på Forskningsbaseret Center for Universitetspædagogik og Undervisningsudvikling ved Aarhus Universitet og affiliated faculty på Centre for Higher Education Internationalisation på Università Cattolica del Sacro Cuore i Milano, Italien. Hun publicerer og holder foredrag eller workshops om internationalisering af videregående uddannelse både i Danmark og internationalt.

Brugerbedømmelser af Når læringsrummet bliver internationalt



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.