Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Pædagogik i daginstitutionen med henblik på udvikling af børns handlekompetence

Bag om Pædagogik i daginstitutionen med henblik på udvikling af børns handlekompetence

Dette arbejdsmateriale sætter fokus på det pædagogiske arbejde med at fremme socialt udsatte børns livschancer og dermed også modvirke social eksklusion. En opregning af pædagogiske principper i arbejdet med udsatte børn peger umiddelbart på to modstridende tilgange til den pædagogiske praksis. Den første vægter relationen mellem børn og voksne; den anden livet i børnegruppen. I den praksis, som bygger på HPA-projektets teoretiske grundlag, betyder dette forhold dog ikke et enten- eller, men derimod et både-og, for udviklingen af udsatte børns handlekompetencer kræver et samspil af forskellige pædagogiske principper.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776842420
  • Udgivet:
  • 7. januar 2008
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Pædagogik i daginstitutionen med henblik på udvikling af børns handlekompetence

Dette arbejdsmateriale sætter fokus på det pædagogiske arbejde med at fremme socialt udsatte børns livschancer og dermed også modvirke social eksklusion. En opregning af pædagogiske principper i arbejdet med udsatte børn peger umiddelbart på to modstridende tilgange til den pædagogiske praksis. Den første vægter relationen mellem børn og voksne; den anden livet i børnegruppen. I den praksis, som bygger på HPA-projektets teoretiske grundlag, betyder dette forhold dog ikke et enten- eller, men derimod et både-og, for udviklingen af udsatte børns handlekompetencer kræver et samspil af forskellige pædagogiske principper.

Brugerbedømmelser af Pædagogik i daginstitutionen med henblik på udvikling af børns handlekompetence



Find lignende bøger
Bogen Pædagogik i daginstitutionen med henblik på udvikling af børns handlekompetence findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.