Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Relationer i sundhedsvæsenet

- hvorfor og hvordan?

Bag om Relationer i sundhedsvæsenet

Sundhedsvæsenet har udviklet sig hastigt over de senere år. Diagnoserne er blevet mange, udredningsmulighederne utallige og behandlingerne avancerede. Sygdomme, der var nærmest umulige at behandle, kan nu lindres eller kureres. Men der mangler noget! Sundhedsvæsenets tiltagende fokus på effektivisering, rationalisering og digitalisering har sat relationerne under pres og gjort det relationelle rum "magert". Forskning peger énstemmigt på, at gode relationer gør omsorg og behandling mest effektiv. Derfor er det en væsentlig opgave for sundhedsvæsenet at forankre samarbejdet om sundhed og sygdom i gode relationer. Det gælder hele vejen rundt: mellem sundhedsprofessionelle og patienter og deres pårørende, internt mellem kolleger i sundhedsvæsenet, og i den sundhedsprofessionelles forhold til sig selv. Denne bog ønsker at anvise veje, man kan gå, der forbedrer og beriger relationer i sundhedsvæsenet. Relationer i sundhedsvæsenet er skrevet af en række forskere og klinikere med tværprofessionel baggrund, som hver giver deres bud på, hvordan man i den kliniske kontekst kan arbejde med en relationel opmærksomhed på omsorg og behandling – til gavn for både patienter, pårørende og sundhedsprofessionelle. Bogen er et vigtigt bidrag til at styrke vores sundhedsvæsen. Den er relevant læsning for alle sundhedsprofessionelle og -studerende, samt for enhver med interesse for kommunikation i relationer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759336830
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 280
  • Udgivet:
  • 17. august 2021
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 175x241x22 mm.
  • Vægt:
  • 625 g.
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 28. december 2024
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Beskrivelse af Relationer i sundhedsvæsenet

Sundhedsvæsenet har udviklet sig hastigt over de senere år. Diagnoserne er blevet mange, udredningsmulighederne utallige og behandlingerne avancerede. Sygdomme, der var nærmest umulige at behandle, kan nu lindres eller kureres. Men der mangler noget!
Sundhedsvæsenets tiltagende fokus på effektivisering, rationalisering og digitalisering har sat relationerne under pres og gjort det relationelle rum "magert".
Forskning peger énstemmigt på, at gode relationer gør omsorg og behandling mest effektiv. Derfor er det en væsentlig opgave for sundhedsvæsenet at forankre samarbejdet om sundhed og sygdom i gode relationer. Det gælder hele vejen rundt: mellem sundhedsprofessionelle og patienter og deres pårørende, internt mellem kolleger i sundhedsvæsenet, og i den sundhedsprofessionelles forhold til sig selv. Denne bog ønsker at anvise veje, man kan gå, der forbedrer og beriger relationer i sundhedsvæsenet.
Relationer i sundhedsvæsenet er skrevet af en række forskere og klinikere med tværprofessionel baggrund, som hver giver deres bud på, hvordan man i den kliniske kontekst kan arbejde med en relationel opmærksomhed på omsorg og behandling – til gavn for både patienter, pårørende og sundhedsprofessionelle.
Bogen er et vigtigt bidrag til at styrke vores sundhedsvæsen. Den er relevant læsning for alle sundhedsprofessionelle og -studerende, samt for enhver med interesse for kommunikation i relationer.

Brugerbedømmelser af Relationer i sundhedsvæsenet



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.