Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Social læring i arbejdslivet

- ledelsesudvikling og forandring af praksis

Bag om Social læring i arbejdslivet

Denne bog handler om sociale læringsprocesser i organisationer. Forfatteren beskriver og analyserer nogle grundlæggende sammenhænge mellem social læring, sociale interaktionsprocesser og organisationsforandringer og viser dermed, hvordan læring kan fremmes og effektiviseres på kurser og i organisationer, specifikt med henblik på at forandre og udvikle praksis.   Spørgsmålet om social læring diskuteres både empirisk og teoretisk, og bogen er struktureret omkring et casestudie af læringskonsekvenserne af et lederudviklingskursus for mellemledere. Dette casestudie diskuteres og analyseres på grundlag af teorier om organisatorisk og social læring, og hensigten med bogen er således at gøre læseren mere bevidst om de sociale lærings- og interaktionsprocesser, der finder sted i en kursuskontekst såvel som i hverdagens arbejdspraksis. Social læring i arbejdslivet henvender sig til studerende på universiteter og professionshøjskoler, hvor grundtemaer som læring, ledelse og forandringsprocesser er en del af pensum, samt til ledere og medarbejdere, der interesserer sig for disse temaer. Cecilie K. Moesby-Jensen er ph.d, cand.scient.soc. (sociolog) og forsker ved Institut for Socialt Arbejde, Professionshøjskolen Metropol. Desuden er hun tilknyttet masteruddannelsen i udsatte børn og unge på Aalborg Universitet. Hendes forsknings- og interesseområder er ud over læring i organisationer og ledelse, socialt arbejde og udsatte børn og unge.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741255248
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 215
  • Udgivet:
  • 29. juni 2012
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 136x216x15 mm.
  • Vægt:
  • 265 g.
  • BLACK WEEK
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 29. november 2024

Beskrivelse af Social læring i arbejdslivet

Denne bog handler om sociale læringsprocesser i organisationer. Forfatteren beskriver og analyserer nogle grundlæggende sammenhænge mellem social læring, sociale interaktionsprocesser og organisationsforandringer og viser dermed, hvordan læring kan fremmes og effektiviseres på kurser og i organisationer, specifikt med henblik på at forandre og udvikle praksis.

 
Spørgsmålet om social læring diskuteres både empirisk og teoretisk, og bogen er struktureret omkring et casestudie af læringskonsekvenserne af et lederudviklingskursus for mellemledere. Dette casestudie diskuteres og analyseres på grundlag af teorier om organisatorisk og social læring, og hensigten med bogen er således at gøre læseren mere bevidst om de sociale lærings- og interaktionsprocesser, der finder sted i en kursuskontekst såvel som i hverdagens arbejdspraksis.
Social læring i arbejdslivet henvender sig til studerende på universiteter og professionshøjskoler, hvor grundtemaer som læring, ledelse og forandringsprocesser er en del af pensum, samt til ledere og medarbejdere, der interesserer sig for disse temaer.
Cecilie K. Moesby-Jensen er ph.d, cand.scient.soc. (sociolog) og forsker ved Institut for Socialt Arbejde, Professionshøjskolen Metropol. Desuden er hun tilknyttet masteruddannelsen i udsatte børn og unge på Aalborg Universitet. Hendes forsknings- og interesseområder er ud over læring i organisationer og ledelse, socialt arbejde og udsatte børn og unge.

Brugerbedømmelser af Social læring i arbejdslivet



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.